Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09.08.2010, 18:52   #61
Nowy011
Nie świeży tylko Nowy
 
Nowy011's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 544
Motocykl: RD04
Nowy011 jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 18 godz 40 min 25 s
Domyślnie

Hmm
czegoś może nie rozumiem , ale ,że dobra opona szosowa na piach jest lepsza od kostki ?

jak pamiętam
Mio na anakach w piachu dawał sobie znakomicie ......ja na Scorpionie jak już stałem to stałem . ( dzięki HUBI)
Hubi na kostce dawał rade ...

Tylko jak widać Mio na anakach, co waży hmm z 75 - 80 kilo mógł sobie pozwolić na jazdę dość swobodną po piachu
Ja na scorionach też niby opona szosowa nie dawałem rady waga moja +110
Hubi na kosce , przynajmniej jak ruszył to jechał a waga Hubie chyba ... też nie mała .

To może jeszcze trzeba popatrzeć nie tylko na typ opony ale może też na wagę całego moto z kierownikiem na pokładzie ?

tak mi się wydaje .
__________________
Nowy011 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.08.2010, 19:19   #62
Wegrzyn
 
Wegrzyn's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: Monschau / Radoszewice
Posty: 1,687
Motocykl: RD07
Przebieg: 42000
Wegrzyn jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 4 dni 5 godz 19 min 59 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Jaro-Ino Zobacz post

A tak sprawowały się w błocie moje szosówki:
http://www.youtube.com/watch?v=uX2PgUh6WAk
Obejrzałem Twój film i jak na tą jazdę patrzę to jestem wniebowzięty, że mam TKC.
1. Tam gdzie ty tańczysz jak primabaleron to ja jade i ustawiam sobie GPS
2. Masz problem z podjechaniem pod byle jaki najazd bo zaraz masz duży uślizg tylnego koła
3. Taki styl jazdy to jedna wielka męczarnia. W tym roku na szuter party jechałem z plecaczkiem i mimo tego, że jestem nowicjuszem w jeździe w terenie to spokojnie dawałem rade na błotnych podjazdach, a chłopaki jadący na Anakee solo mieli niezłą przeprawę.
4. Na asfalcie TKC niewiele odstaje od Anaków.
5. Mam komfort psychiczny, że jak zjadę z czarnego zapakowany na maxa z żoną na pokładzie to przejadę bez większego stresu szutry, niewielkie błotka itp.
6. Tak jak któryś kolega wcześniej wspomniał podczas jazdy w deszczu załadowanym motocyklem nie muszę się obawiać linii oddzielających jezdnię (uważać trzeba - ale jest jak dla mnie ok)
7. Jak pojedziesz z grupą, która leci na kostkach i nie są to żółtodzioby takie jak ja, a Ty na szosowej oponie będziesz się trzymał z nimi to wrzuć filmik i obalisz wszystkie plusy TKC
__________________
Wegrzyn jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.08.2010, 20:11   #63
baloo
 
baloo's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Bydgoszcz
Posty: 228
Motocykl: LC4 Adv
Przebieg: 30000
baloo jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 2 dni 17 godz 27 min 43 s
Domyślnie

Ja również obejrzałem ten film i zgadzam się z Wegrzynem w 100%. Strasznie mało jazdy... Niemalże zdarta do gładkiego na środku TKC dawała mi dużo więcej kontroli nad motocyklem niż te szosówki na filmie, bo bokami "nadrabiała". A na filmie tylko jazda "na flinstona" i praktycznie jak motocykl stanął to już się nie wygrzebał. Na TKC byłoby tylko: jedynka, trochę gazu, motocykl ruszył, odkręcasz, dwójeczka, wstajesz i jedziesz Myślę, że to również można zapisać do zalet Continentala (na E09 byłoby oczywiście podobnie).
__________________
Pozdrawiam

Darek
baloo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.08.2010, 21:32   #64
Jaro-Ino
 
Jaro-Ino's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 901
Motocykl: RD07a
Jaro-Ino jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 9 min 5 s
Domyślnie

Wegrzyn, też byłem na Tyrawie Jechałem z Laską, Felkiem( na szosówkach jechał ) i Lepim (do pewnego momentu). Miałem Scorpiona PRO F.I.M. na przodzie i E09 na tyle. Jechało się dużo przyjemniej niż na tym filmiku. Przez błoto przechodziłem bez problemu Ja chce jeszcze raz
Jaro-Ino jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.08.2010, 21:49   #65
MaRP
Dołączył: 28.5.2006
 
MaRP's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW...83...?
Posty: 864
Motocykl: RD07a
MaRP jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 10 godz 52 min 26 s
Cool z forum advriders.pl

Może się przyda:

Cytat:
Napisał Dominik
Przy okazji postu ex1 o oponach do KTM-a 950/990 Adventure
dodam moje opinie.
Moje oceny będą w skali 0-5 w kategoriach:
A. Droga sucha, asfaltowa, górska na przykładzie Salmopol-u.
B. Autostrada Kraków-Wrocław w deszczu
C. Droga publiczna, sucha, szutrowa w Bieszczadach
D. Błotnisty dukt leśny z przejazdem brodem przez szeroką i płytką (0,5m)rzekę (Liswarta)
E. Piachy Pustyni Siedleckiej i Błędowskiej
kolorem pomarańczowym - najwyższa ocena, super
kolorem czarnym - tragedia, porażka, fatalnie...

Continental TKC80 90/90-21 54T + 150/70-B18 70Q

to chyba najlepszy zestaw, na którym jeździłem. Polecam wszystkim.
A.5 (jeździ się tak jak na szosowych, świetna poręczność, wyczuwalna granica przyczepności)
B.4 (szybko się nie da - index Q - do 160km/h, ale są wystarczająco miękkie i wyczuwalne)
C.5 (to opony głównie na suche szutry, świetnie)
D.1 (śliskie i słabo oczyszczające się, niski bieżnik, obniżenie ciśnienia niewiele pomaga)
E.3 (płytki, wielkoklockowy bieżnik, przód bardzo precyzyjny)
...
Dominik wykonał, moim zdaniem świetną robotę i dla szukających, może stanowić swego rodzaju przewodnik.
Należy dodać, że testował opony pod ciężkie enduro.
Mitasa nie ma, bo to jednak nie ta półka...
__________________
Navigare necesse est vivere non est necesse.

Ostatnio edytowane przez MaRP : 01.09.2010 o 13:10 Powód: Moje dopiski.
MaRP jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.08.2010, 22:22   #66
Wegrzyn
 
Wegrzyn's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: Monschau / Radoszewice
Posty: 1,687
Motocykl: RD07
Przebieg: 42000
Wegrzyn jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 4 dni 5 godz 19 min 59 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Jaro-Ino Zobacz post
Wegrzyn, też byłem na Tyrawie Jechałem z Laską, Felkiem( na szosówkach jechał ) i Lepim (do pewnego momentu). Miałem Scorpiona PRO F.I.M. na przodzie i E09 na tyle. Jechało się dużo przyjemniej niż na tym filmiku. Przez błoto przechodziłem bez problemu Ja chce jeszcze raz
No ja też nie mogę się doczekać kolejnej edycji, żeby nie zaśmiecać to dodam, że polecam wszystkim początkującym jazdę Afryką na TKC 80.
__________________
Wegrzyn jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09.08.2010, 23:07   #67
Jaro-Ino
 
Jaro-Ino's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 901
Motocykl: RD07a
Jaro-Ino jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 9 min 5 s
Domyślnie

A ja uważam, że jak ktoś choć odrobine poczuje mase tych moto jadąc błota i piaski na szosówkach to dużo szybciej nabiera się umiejętności. Wtedy jak założysz kości to wiele rzeczy to bułka z masłem
Jaro-Ino jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.08.2010, 18:13   #68
Wegrzyn
 
Wegrzyn's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: Monschau / Radoszewice
Posty: 1,687
Motocykl: RD07
Przebieg: 42000
Wegrzyn jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 4 dni 5 godz 19 min 59 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Jaro-Ino Zobacz post
A ja uważam, że jak ktoś choć odrobine poczuje mase tych moto jadąc błota i piaski na szosówkach to dużo szybciej nabiera się umiejętności. Wtedy jak założysz kości to wiele rzeczy to bułka z masłem
Oj chyba nie do końca... Na kościach jeździ się inaczej i inna jest technika jazdy...
__________________
Wegrzyn jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.08.2010, 19:11   #69
Jaro-Ino
 
Jaro-Ino's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 901
Motocykl: RD07a
Jaro-Ino jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 9 min 5 s
Domyślnie

Możesz rozwinąć wypowiedź? Czym się ta technika jazdy różni? Na stojąco i dzida. Prowadzisz gazem. Jedyna różnica jaką zauważyłem to dużo bardzije przewidywalne zachowanie w zakrętach i pewniejsze prowadzenie, oraz łatwe wygrzebywanie się z jakichś krzaków traw i błot.
Jaro-Ino jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.08.2010, 20:30   #70
Wegrzyn
 
Wegrzyn's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: Monschau / Radoszewice
Posty: 1,687
Motocykl: RD07
Przebieg: 42000
Wegrzyn jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 4 dni 5 godz 19 min 59 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Jaro-Ino Zobacz post
Możesz rozwinąć wypowiedź? Czym się ta technika jazdy różni? Na stojąco i dzida. Prowadzisz gazem. Jedyna różnica jaką zauważyłem to dużo bardzije przewidywalne zachowanie w zakrętach i pewniejsze prowadzenie, oraz łatwe wygrzebywanie się z jakichś krzaków traw i błot.
No właśnie o przewidywalne zachowanie chodzi. Jak będziesz jeździł cały czas na szosówkach po czarnym i w terenie, to nie myśl, że jak założysz kostki to będziesz w terenie od razu the best. To jest zupełnie inne prowadzenie motocykla, bardziej pewne.

Mi tak bardziej chodzi o to, żeby ktoś czytając ten wątek nie doszedł do wniosku, że po co kupić TKC jak można na np anaku jeździć po błotach itp bo ktoś tak robił. Tu chodzi o to jaka to jest jazda i czego po oponach można się spodziewać (co pokazuje Twój filmik).
__________________
Wegrzyn jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Kask Uvex Enduro - opinie użytkownikow AnubisXRV Kaski 35 03.10.2012 13:27
Honda XL600R - opinie użytkowników piotreklodz Inne - dyskusja ogólna 5 12.05.2012 11:37
Metzeler Enduro 3 Sahara - Opinie użytkowników czosnek Hamulce, kola, opony 35 15.06.2010 22:34


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.