|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
22.09.2010, 16:55 | #31 | |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Cytat:
Trapi Cię jedna z furi Afrykańskich zwą ja regler, regulator Wymień i po sprawie a kostki i tak warto sprawdzić Pozdro |
|
22.09.2010, 21:03 | #32 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
|
Najpierw sprawdź samo aku i połączenia reglera.
|
22.09.2010, 22:32 | #33 |
Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Zbiczno
Posty: 188
Motocykl: RD04
Online: 3 tygodni 2 dni 11 godz 23 min 54 s
|
Jutro sprawdzę kostki, stycznik rozrusznika i aku.
Ale mam jeszcze 2 pytania: 1. Jak sprawdzacie czy aku jest sprawne? Tylko wystarczy zmierzyć napięcie? czy potrzebny jakiś dodatkowy pomiar? (do tej pory w wcześniejszych motongach wymieniałem aku jak brakowało prądu przy zapalaniu, oczywiście jak instalacja sprawna) 2. W kilku postach spotkałem się z uwagami odnośnie czarnego kabla od regulatora (ten od sterowania, czy jakoś) Jak z nim faktycznie jest? Jest podłączony fabrycznie do "+" czy wisi luźno, a może go nie ma? Dodam, że chodzi o RD04 Z góry dzięki. |
22.09.2010, 22:51 | #34 |
Administrator
|
Własciwe sprawdzenie akumulatora robi się specjalnym miernikiem, który sprawdza jego aktualną pojemność jak i ewentualne wewnętrzne zwarcia.
Każdy akumulatorowiec-elektryk powinien to mieć.
__________________
AT03 |
23.09.2010, 12:54 | #35 |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
A reglery padają głównie z winy akumulatora. Brak odbioru lub odbIór zbyt duzy.
Obstawiam nie wtyczki a oberwanie celi, szlam powodujący zawarcie , lub poluzowanie przewodu, zacisku, Nie masz miernika , zostaw 5 min na światłach i odpal. słabo kręci lub wcale -wymiana KRęci dobrze , jeszcze posłuży Najprostszym dodatkiem opisywanym kiedyś jest dioda zmieniająca barwę w zależności od napiecia Ledvolt. Funkcjonuje u mnie z powodzeniem od lat dwóch http://usprawnienia.pl/produkty/ledwolt/
__________________
Ostatnio edytowane przez Franz : 23.09.2010 o 13:05 |
23.09.2010, 13:04 | #36 | |
Administrator
|
Cytat:
Mój poprzedni wytrzymał mi 7 lat i wymieniłem go tylko z powodu naturalnej utraty mocy z biegiem czasu ( gdyby nie długa ostatnia zima to by i 8 rok przelatał). Nigdy nie grzał mi się regulator a prądy zawsze w normie.
__________________
AT03 |
|
23.09.2010, 14:47 | #37 |
Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Zbiczno
Posty: 188
Motocykl: RD04
Online: 3 tygodni 2 dni 11 godz 23 min 54 s
|
Trochę posprawdzałem i nie wygląda to ciekawie.
-Kostka okrągła od regera w środku czyściutko i sucho, styki jak nowe -kostka od alternatora (przewody żółte) lekko żółtawa, styki wyglądają OK, dla pewności potraktowałem środkiem do konserwacji połączeń elektrycznych -Przekaźnik od rozrusznika, a konkretnie kostka i bezpiecznik też wyglądają ok, też środek do konserwacji -Po tych zabiegach, w trakcie pracy motocykla, przy wyłączonych i włączonych światłach niestety nadal napięcie na aku ponad 17V Jeśli chodzi o aku to o ile dobrze pamiętam ma dopiero 1,5roku nigdy nie miałem z nim problemu. Nawet dziś moto zapaliło za dotknięciem startera. Rozrusznik kręci żwawo i radośnie, więc wnioskuję że prąd rozruchu jest ok. Masakra zaskoczyłem się mierząc napięcie na samym aku - w tej chwili ma 14,6V (nie bardzo wiem jak to możliwe, może przez te za wysokie łądowanie? Glebę?) Dodam, że po odpaleniu Afri od razu gotuje elektrolit (nic dziwnego jak idzie 17V) No to mam wydatek.. |
23.09.2010, 15:06 | #38 |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
Może już zasiarczony?
Podładowywałes w zimie? Przy zasiarczonym też pięknie odpala tylko że pojemność ma mniejszą. Nie bedzie krecił 3 minuty np.a jedną Może i regler padł.. Sprawdź lepiej jednak aku, podłącz inny sprawny akumulator i wtedy sprawdź napięcie ładowania
__________________
Ostatnio edytowane przez Franz : 23.09.2010 o 15:12 |
23.09.2010, 15:35 | #39 |
Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
|
nie no - co tu sprawdzać - regler gotuje aku - daje 17 Volt - padnięty regler i kropka - masz w Heynesie tabelkę do sprawdzanie oporów w reglerze możesz sobie jeszcze pomierzyć jak sie chcesz doktoryzować. Najlepiej pozycz regler - sprawdz i masz jasność do kwadratu.
__________________
pozdrawiam, podos AT2003, RD07A ------------------ Moje dogmaty 0. O chorobach Afryki: (klik) 1. O Mikuni: Wywal to. 2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!! 3. O goretexie: Tylko GORE-TEX 4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów 5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu. 6. Lista im. podoska Załącznik 10655 7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem. 8. O KN: Wywal to. 9. O nowej Afripedii: (klik) |
23.09.2010, 21:50 | #40 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Podos jak zwykle rzeczowo
Panowie co ma aku do za wysokich prądów na pracującym silniku Gdy nine doładowuje można domniewać aku kostki itd ale jak za dużo daje volt to czego tam szukać Proponuje koledze by jak najszybciej zmienił regler i nie odpalał nawet już sprzęta jak nie chce jeszcze inwestować w aku a przy odrobinie pecha może jeszcze paść moduł, cewka, zegary, trip. Pozdro |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Niskie obroty za wysokie. RD03 | sloneczny | Uklad paliwowy i wydechowy | 16 | 06.07.2011 23:18 |
wysokie obroty po dluzszym postoju | kkk | Uklad paliwowy i wydechowy | 6 | 09.06.2009 08:40 |
Starter nie kręci a prądy są | SewO | Układ elektryczny i zapłonowy | 9 | 06.02.2009 22:50 |
Wysokie gmole do RD07. | wieczny | Wszystko dla Afryki | 2 | 16.04.2008 15:16 |