|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
21.10.2010, 12:15 | #1 |
Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Warszawa
Posty: 29
Motocykl: RD04
Przebieg: 47000
Online: 12 godz 23 min 12 s
|
Gażnik, kompresja małe problemy prośba o pomoc
Witam Panowie potrzebuje kilku fachowych rad.
Mama Afrę RD04 91`. W gaźniku mam główne dysze o różnych numerach i nie wiem które są prawidłowe 118 i 122. Jeszcze jedno czy ktoś może wie ile powinna wynosić kompresja na cylindrach i czy ma ktoś może przyżąd który pomoże zmierzyć kompresję. (urzyczyć na dzień dwa) Mam problem z przednim garem i szukam przyczyn co się może dziać. Podpowiedzi mile widziane. W gaźniku dysza główna na przedni gar ma numer 118 tylna 122. Miałem delikatne luzy zaworowe ale poprawione świece przedniego cylindra są cholernia zasyfione czarnym nalotem, tylne czyste (iskra nasuwa jak szalona, przewodów jeszcze nie sprawdzałem po złożeniu do kupy mam zamiar sprawdzić) oglnie to zachowuje się częśto jakby dostawala za bogatą mieszankę, co moge z tym fantem zrobić. Problem z regulacją przy różnych dyszach Potrzebuje jeszcze zmierzyć kompresję ale nie mam czym i nie wiem jaka powinna być wartość kompresji potzrzebował bymn porzyczki manometru, jeżeli ktoś może urzyczyć będę wdzięczny.Jaki może byc odchył od kompresji fabrycznej. Narazie zawory wszystko wygląda ok. Może jakies podpowiedzi za wszystkie rady dziękuję. Pozdro |
21.10.2010, 12:27 | #2 |
Common Rejli
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
Dysze są poprawne, wystarczy rzucić okiem do serwisówki Haynesa - dostępna na starym forum w dziale download.
Okopcona świeca i za bogata mieszanka to być może zacięta linka ssania. Silnik pali dużo paliwa? "Odchył" od fabrycznej kompresji jest podany w serwisówce. Z resztą w tej serwisówce jest wszystko .
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże. NIE SPRZEDAM! |
21.10.2010, 13:04 | #3 |
Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Warszawa
Posty: 29
Motocykl: RD04
Przebieg: 47000
Online: 12 godz 23 min 12 s
|
Próbowałem znaleść serwisówke ale nie udalo mi się. Silnik pali około 7,0 l/ 100 miasto a poza miastem przy spokojnej jeździe 6,3. pali tak po regulacji mieszanki(nie wiem czy na przednim garze była robiona regulacja). Czy mieszankę ustawia się odddzielnie dla każdego gaźnika w RD04. Prośba o przesłanie linku do tej serwisówki.
|
21.10.2010, 13:52 | #4 |
Common Rejli
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
Temat założyłeś trochę nie w tym dziale. Problemy techniczne są w odpowiednim podforum. Serwisówka jest na starej stronie Puffa w dzialen download (link do niej masz na stronie głównej nowego forum).
Znajdziesz.
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże. NIE SPRZEDAM! |
21.10.2010, 17:33 | #5 |
22.10.2006, DTN :)
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
|
Oprócz standardowych przyczyn takich objawów które podałeś, kolega miał kiedyś jedną świecę niedokładnie wkręconą i był podobne objawy. Nie wiedział o tym dopóki nie policzył ilości obrotów przy wkręcaniu tej świecy. Była nie dokręcona o chyba 5 obrotów - jakiś leciutko uszkodzony gwint. Zdjął głowice, przegwintował na nowo i objawy ustały.
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
21.10.2010, 17:45 | #6 |
Jaki świeży jaki świeży ??
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,732
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 3 tygodni 11 godz 51 min 59 s
|
Przeniosłem wątek do odpowiedniego działu
__________________
Hubert |
21.10.2010, 20:11 | #7 | |
Amator podwórkowy
Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: Kostrzyn nad Odrą
Posty: 994
Motocykl: exRD04 '92, obecnie RD07A '98
Przebieg: >55kkm
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 2 godz 40 min 45 s
|
Cytat:
A co do twej wypowiedzi o luzie na zaworach. Całkowicie zlikwidowałeś luz? Czy było go za dużo i skleciłeś do wymaganego? Bo jeśli nie zostawiłeś kompletnie luzu to możesz wypalić gniazda zaworowe. Znalazłem i doczytałem w hayness'ie książkowo jest to od 11 do 15 atm. I.... teraz ja mam pytanie do znawców tematu. Jaka wersja? Jakie ciśnienie? Czy 15 atm to jest nówencji a poniżej 11 kwalifikuje się do remontu? Czy od RD04 po RD07a i jeszcze różniące się mocą, różnią się także kompresją?
__________________
Gdyby Bóg popierał przedni napęd, to ludzie chodziliby na rękach... Ostatnio edytowane przez Dzieju : 28.02.2013 o 16:08 |
|
21.10.2010, 20:27 | #8 |
22.10.2006, DTN :)
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
|
11-15 to przedział uznawany za sprawny i tyle, poniżej to teoretycznie(serwisowo) do roboty
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
21.10.2010, 21:49 | #9 | |
Cytat:
Nie ma problemu z regulacją przy różnych dyszach, bo są to dysze główne, które nie pracują na biegu jałowym. Zacznij od sprawdzenia (dokładnego sprawdzenia) linki ssania. Regulacja gaźników - sprawdź zaworek pływaka, poziom paliwa, i na końcu porządne synchro. |
||
21.10.2010, 22:54 | #10 |
Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Warszawa
Posty: 29
Motocykl: RD04
Przebieg: 47000
Online: 12 godz 23 min 12 s
|
Dzięki Panowie za podpowiedź. Zawory wyregulowałem zgodnie z zasadami. Ale właśnie teraz chciałem sprawdzić jaka jest prawidłowa kompresja bo tutaj może być cienko z tego co piszecie czytałem gdzieś ze prawidlowe ciśnienie sprężania to oko 10,4 bar a 11 to ma nówencja. Natomiast nie wiedziałem jaki jest odchył przy kompresji. No własnie z tymi linkami niby wszystko jest ok ale mają dużo w sobie jakiegoś syfu więc profilaktycznie chyba trzeba wymienić.
No tak ale czy np słaba kompresja moze powodować że świece będa czarne |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
problemy z klaksonem prośba o pomoc | JackHarrer | Układ elektryczny i zapłonowy | 1 | 22.07.2009 22:14 |