|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
29.03.2011, 10:06 | #11 |
Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Tarnowskie Góry
Posty: 50
Motocykl: RD07, gs1200 lc, gs 800
Przebieg: 150000
Online: 6 dni 3 godz 3 min 21 s
|
a nie ma tam jakiegos przekaźnika
nie do końca kumam ale na logikę obwód powinien wyglądać tak: czujnik sprzęgła -czujnik stopki - czujnik luz - starter -- przekaźnik - rozrusznik |
29.03.2011, 10:30 | #12 |
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,500
Motocykl: CRF1000, RD04
Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 6 min 2 s
|
Sprawdź czujnik sprzęgła przy klamce. Jeżeli nie możesz odpalić na biegu i przy wciśniętym sprzęgle to wina raczej leży przy czujniku.
Czasem mam podobnie, ale jeszcze jest mało upierdliwe to nie ruszałem. Albo jak pisze Daniel, nie wiedziałem o tym. |
29.03.2011, 11:05 | #13 |
Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Tarnowskie Góry
Posty: 50
Motocykl: RD07, gs1200 lc, gs 800
Przebieg: 150000
Online: 6 dni 3 godz 3 min 21 s
|
tak się zastanawiam wyciągnąłem ją wczoraj
bez niej afri nie pali ja zwalona pali tylko na luzie i drugie pytanie to coś działa jak triak? i nie ma w tym układzie przekaźnika (czujniki vs rozrusznik) |
29.03.2011, 23:24 | #14 |
Dioda to dioda. Nie triak przekaźnik itp..
|
|
30.03.2011, 01:26 | #15 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: łódź
Posty: 411
Motocykl: R 1100 GS
Online: 4 dni 22 godz 27 min 57 s
|
dioda to koszt 50 gr. min 3A. urządzonko takie ma za zadanie przewodzić tylko w jedna stronę. zrób tak 2 diody łączysz stroną gdzie jest pasek na korpusie lutujesz je do konektora i wciskasz w poprzeczny konektor żeński natomiast pozostałe nóżki w pozostałe 2 konektory żeńskie z tą chwilą ustąpią Wasze problemy z odpalanie i wyłączaniem zapłonu
Ostatnio edytowane przez daniel_87 : 30.03.2011 o 01:29 |
30.03.2011, 01:56 | #16 |
instruktor jazdy
Zarejestrowany: Jun 2009
Miasto: Kraków
Posty: 365
Motocykl: XT600E
Online: 1 miesiąc 3 dni 12 godz 16 min 0
|
|
30.03.2011, 09:46 | #17 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: łódź
Posty: 411
Motocykl: R 1100 GS
Online: 4 dni 22 godz 27 min 57 s
|
wiem ze to tak nie po polsku ale łopatologicznie. robią się z takiego ustrojstwa 3 nóżki z czego 2 z krechą muszą być połączone a pozostałe 2 rozłożone jak... no nie będę już kończył :P każda wchodzi w swoją dziurkę ...hehe
|
01.04.2011, 09:42 | #18 |
Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Tarnowskie Góry
Posty: 50
Motocykl: RD07, gs1200 lc, gs 800
Przebieg: 150000
Online: 6 dni 3 godz 3 min 21 s
|
ło ki kumam
|
01.04.2011, 15:38 | #19 |
Niepoprawny ideologicznie - XTZ/GS/LC4 ;)
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Józefów
Posty: 669
Motocykl: R1100GS, LC4
Online: 2 tygodni 1 dzień 17 godz 57 min 31 s
|
U siebie (LC4) wyrzuciłem z instalacji te wszystkie wynalazki, bo jak popatrzyłem na te zbędne komplikacje to mnie aż skręciło - tyle potencjalnych problemów. Tylko trzeba pamiętać, żeby nie pocisnąć rozrusznika na biegu i bez sprzęgła.
Wyleciały 2 przekaźniki, 2 czy 3 diody i rozbudowane patenty ekologiczne, przy okazji poznałem całą instalację na wylot i przestałem bać się tematu. Mając wszystko na wierzchu dorzuciłem gniazdo zapalniczki+bezpiecznik, przekaźniki świateł (z opcją ominięcia - jakby padły od wstrząsów) i o dziwo, mimo że robiłem taką akcję pierwszy raz i całą wiązkę miałem na biurku (tzn. bez moto i testowania co chwilę - tylko z własnego schematu jechałem) to po podłączeniu wszystko działa bez zarzutu. Temat wbrew pozorom nie jest trudny, a daje całkiem sporą frajdę (zrobiłem potem jeszcze własną tablicę kontrolek na LEDach i trochę innych dupereł) Tutaj rysunki rozpisanej instalacji na starcie i po "odchudzaniu" (jeszcze bez przekaźników: http://img217.imageshack.us/g/instelektrsmopis.jpg/ Zrozumienie, rozpisanie i zaplanowanie zmian w instalacji zajęło jeden wieczór - a jak wspomniałem to był debiut. Z perspektywy żałuję, że nie zmieniłem trochę układu bezpieczników, żeby zupełnie wydzielić układ zapłonowy od reszty Zazwyczaj czujniki sprzęgła, biegu i st. bocznej podają (lub odcinają) + lub - (czasem jedne tak, jedne tak) na przekaźnik rozrusznika, bez czego ten nie może zadziałać działać (albo kontrolują zasilanie modułu zapł.). Diody (puszczające prąd tylko w jedną stronę) w tym wszystkim służą do tego, aby jeden obwód nie wpływał na drugi, n.p. (zupełnie teoretycznie) żeby naciśnięcie sprzęgła nie zapalało lampki neutrala, mimo, że potem te obwody muszą się połączyć (przez diody właśnie). Swoją drogą warto przestudiować schemat instalacji własnego moto, żeby w sytuacji awaryjnej wiedzieć co gdzie można obejść - w przypadku większości moto bez imobilajzera wystarczy jeden lub dwa kable podpięte od aku do odpowiednich wtyków modułu, żeby można było moto odpalić na krótko (bez stacyjki i przełącznika startera). pozdrawiam, Adam P.S. Pytanie do praktyków: gdzie można dostać kostki(złącza) kompatybilne z tymi w moto i kable w różnych kolorach (dwukolorowe) w ilościach "niehurtowych" ? |
01.04.2011, 15:45 | #20 |
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Gwe/Warszawa
Posty: 3,500
Motocykl: CRF1000, RD04
Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 6 min 2 s
|
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Nie pali | Pawel | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 9 | 06.11.2011 22:49 |
Pali bezpiecznik | cyngiel | Układ elektryczny i zapłonowy | 11 | 01.05.2011 13:24 |
Nie pali na rezerwie | oskar_z | Uklad paliwowy i wydechowy | 25 | 20.06.2010 00:07 |
Plan B, czyli przed siebie na luzie | kiub | Trochę dalej | 42 | 12.11.2008 01:02 |