Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21.05.2011, 14:07   #21
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,659
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 12 godz 46 min 8 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Sławekk Zobacz post
P.S
Jako prawnik powinieneś zainteresować się osobą która sprzedała Ci trampka z silnikiem 4 cylindrowym
Noo a najciekawsze te pomiary na tych " przednich" cylindrach są różne a powinny byc takie same .....na " tylnych" podobnie
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.05.2011, 14:08   #22
mckrzysiek
 
mckrzysiek's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wołomin
Posty: 130
Motocykl: TRANSALP XL600V
mckrzysiek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 11 godz 29 min 24 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Sławekk Zobacz post
Jako prawnik powinieneś zainteresować się osobą która sprzedała Ci trampka z silnikiem 4 cylindrowym
Roboczo nazywam przednią część V-ki garem przednim, a tylną tylnym, ale skoro mam w każdym garnczku dwie świeczki to zakładałem, że każda pracuje w innym cylindrze, bo inaczej po kiego grzyba dwie zamiast jednej?
Ale widzę, że chyba jest inaczej

PS
Sprzedający przezornie nie dopuścił do zapisania w umowie, że sprzedaje 4-cylindrowca

Cytat:
Napisał Sławekk Zobacz post
Miałem podobny problem ze świecami irydowymi - wyeliminowanie jednej z nich sprawi tylko tyle, że już niedługo problem się powtórzy !

Po dwóch miesiącach odkręciłem swoje irydówki i nauczyłem je latać .
Nigdy więcej ich nie widziałem
I ja tak zrobię. Dzięki.

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Noo a najciekawsze te pomiary na tych " przednich" cylindrach są różne a powinny byc takie same .....na " tylnych" podobnie
No właśnie. A tak na poważnie to jak to interpretować, że w otworach po każdej ze świec wychodziły różne wyniki?

I jeszcze coś - gdzieś czytałem, żeby wywalić wszystkie świece przy pomiarze. Jak to zrobiłem to wcale wskazówka manometru nie zmieniała położenia, dopiero wkręcenie jednej ze świec zmieniało sytuację. Czy tak miało być?
__________________

Ostatnio edytowane przez mckrzysiek : 21.05.2011 o 14:16
mckrzysiek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.05.2011, 14:12   #23
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,659
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 12 godz 46 min 8 s
Domyślnie

Wsadzili po dwie co by nawet jak padną po jednej w każdym garku wrócić do cywilizacji lub do domu, druga sprawa to to że 2 iskry równomierniej spalą mieszankę zapalając ją z 2 stron.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.05.2011, 14:35   #24
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 45 min 39 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał mckrzysiek Zobacz post
...
No właśnie. A tak na poważnie to jak to interpretować, że w otworach po każdej ze świec wychodziły różne wyniki?
...
Typowy błąd pomiaru.

Cytat:
Napisał mckrzysiek Zobacz post
...
I jeszcze coś - gdzieś czytałem, żeby wywalić wszystkie świece przy pomiarze. Jak to zrobiłem to wcale wskazówka manometru nie zmieniała położenia, dopiero wkręcenie jednej ze świec zmieniało sytuację. Czy tak miało być?
...
"Należy" wywalić świece z pozostałych cylindrów a nie z tego który się mierzy. Bo jak zauważyłeś przy wykręconych dwóch świecach w cylindrze powietrze ucieka dziurą po drugiej świecy.
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.05.2011, 10:25   #25
mckrzysiek
 
mckrzysiek's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wołomin
Posty: 130
Motocykl: TRANSALP XL600V
mckrzysiek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 11 godz 29 min 24 s
Domyślnie żeby nie zakładać odrębnego tematu

żeby nie zakładać odrębnego tematu...

Zrobiłem synchro. Poskładałem wszystko z nowymi/starymi świecami do kupy (tzn. podziękowałem irydowym i wrzuciłem zwykłe NGK dedykowane do mojego trampka, na których kiedyś jeździłem). Pojeździłem kilkadziesiąt kilometrów w ramach testu i stwierdzam, że najgorszego (operacji na sercu znaczy) bać się nie muszę - bardzo ładnie się wkręca, przyśpiesza, zero zastrzeżeń do mocy.

Ale jest coś, co mnie niepokoi. Już stwierdzenie powyższe, że zrobiłem synchro jest trochę na wyrost - zrobiłem na tyle, na ile się dało (we wszystkich zakresach obrotów w miarę stabilnie, ale jednak nie idealnie). Wynikało to z problemów, jakie miałem w ustabilizowaniu obrotów. Ta niestabilność wychodziła też przy jeździe próbnej - na biegu jałowym obroty nie trzymają poziomu 13,5, na jaki starałem się je ustawić, ale wahają się od 11,5 do 15-16. Nie chodzi o jakieś płynne wahania, to raczej takie skoki - np. ustawi się w okolicach 11 i tak sobie chodzi (a ja się ledwie powstrzymuję, żeby nie kręcić regulacją obrotów, bo wrażenie jest takie, jakby się przydławiał). Po dłuższej chwili, bez żadnej ingerencji z mojej strony, nagle ożywa, wskazówka wędruje sobie gdzie indziej (na 13,5, albo na 15, jak jej tam wypadnie) i znowu się na dłuższą chwilę stabilizuje na tym poziomie, aby potem znowu sobie przeskoczyć na jakiś inny zakres, itd.

Nie powiem, przez większość czasu wskazówka pozostaje w zakresie 13-14, a praca silnika jest wtedy stabilna, ale te chwilowe, niczym nieuzasadnione przeskoki poniżej czy powyżej mnie zastanawiają.

Prośba o skomentowanie z Waszej strony - ma tak być czy coś go boli?
__________________
mckrzysiek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.05.2011, 11:20   #26
nicek27
 
nicek27's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2009
Miasto: Frankfurt/M
Posty: 987
Motocykl: Elefant 944ie
Przebieg: 54420
Galeria: Zdjęcia
nicek27 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 12 godz 4 min 21 s
Domyślnie

Miałem kiedyś tak samo. Z resztą i teraz tak mam, tylko że w moim przypadku obroty wędrują od 1250 do 2500 w zależności, czy silnik jest zimny czy ciepły. U Ciebie temperatura silnika ma wpływ na obroty?
__________________
Cagiva Elefant 944ie - jedyne co się może popsuć podczas jazdy to pogoda!
nicek27 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.05.2011, 13:14   #27
Jaro-Ino
 
Jaro-Ino's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 901
Motocykl: RD07a
Jaro-Ino jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 9 min 5 s
Domyślnie

To wygląda jak łapanie fałszywego powietrza. Zatkałeś otwór w przednim garze po synchronizacji? Króćce ssące lub gumy nad gaźnikami?
Jaro-Ino jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.05.2011, 13:42   #28
JARU
 
JARU's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: Wrocław / Grenoble
Posty: 1,188
Motocykl: RD07a
Przebieg: ~60kkm
Galeria: Zdjęcia
JARU jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 9 godz 45 min 18 s
Domyślnie

Objawy wskazują na lewe powietrze.
U mnie dodatkowo zacinała się jedna z plastikowych przepustnic w gaźniku. Objawy wyglądały tak, że zatrzymując się na światłach czasem afryka miała 1250, a czasem (w moim rozumowaniu wtedy kiedy jedna z przepustnic nie wracała na swoje miejsce) więcej, nawet do 2500. Zazwyczaj lekkie dodanie gazu pomagało i obroty wracały do normy.
JARU jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.05.2011, 16:06   #29
mckrzysiek
 
mckrzysiek's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wołomin
Posty: 130
Motocykl: TRANSALP XL600V
mckrzysiek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 11 godz 29 min 24 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Jaro-Ino Zobacz post
Zatkałeś otwór w przednim garze po synchronizacji?
nie bardzo kumam
jaki otwór?
Oki, już skumałem - ten od króćca, do którego podłączam wąż do pomiaru podciśnienia? Tak, oczywiście.

Cytat:
Napisał Jaro-Ino Zobacz post
Króćce ssące lub gumy nad gaźnikami?
Co do króćców miałem jakieś obawy co do ich szczelności w zeszłym sezonie więc w tym roku założyłem nówki sztuki. Wszystkie połączenia z gumami podociskałem na maksa, skręcając opaskami. Więcej już chyba nie jestem w stanie zrobić.

Tak sam się zastanawiam, czy może któraś ze świec nie daje równomiernej iskry (przekonam się, jak wymienię na nowe), a może zrobiło mi się w cewce tak, jak to Kazmir pisał i raz idzie iskra, a raz nie. Czy takie historie mogą dawać objawy, o których pisałem?
__________________

Ostatnio edytowane przez mckrzysiek : 22.05.2011 o 16:25
mckrzysiek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.05.2011, 16:10   #30
mckrzysiek
 
mckrzysiek's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wołomin
Posty: 130
Motocykl: TRANSALP XL600V
mckrzysiek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 11 godz 29 min 24 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał nicek27 Zobacz post
Miałem kiedyś tak samo. Z resztą i teraz tak mam, tylko że w moim przypadku obroty wędrują od 1250 do 2500 w zależności, czy silnik jest zimny czy ciepły. U Ciebie temperatura silnika ma wpływ na obroty?
jakiś związek istnieje, chociaż nie taki bardzo bezpośredni. Ale rzeczywiście, jak motocykl dostanie trochę w d... na przykład bezpośrednio po ostrej, dynamicznej jeździe to potem raczej utrzymuje się na wyższych niż na niższych obrotach i dopiero jak chwilę ochłonie to znowu zaczyna "wachlować" z tendencją w dół.
__________________
mckrzysiek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
pali mi bezpiecznik wentylatora...jak sprawdzić uszkodzony czujnik? majo Układ chlodzenia 5 19.04.2013 22:58
Nie pali Pawel Silnik, sprzęgło, skrzynia 9 06.11.2011 22:49


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.