|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
29.09.2011, 19:33 | #1 |
Zarejestrowany: Jun 2011
Miasto: Brzeg
Posty: 10
Motocykl: RD07a
Przebieg: 200.000
Galeria: Zdjęcia
Online: 12 godz 59 min 30 s
|
Łamigłówka z modułami - Transalp 1993
Ponieważ wyczerpałem temat możliwie wszędzie więc pozwoliłem sobie na strzał w tym miejscu.
Łamigłówka elektryczna Transalp 1993 rok. Postaram się w miarę sensownie to opisać a nie będzie łatwo. Zupełnie zielony w elektryce motocyklowej nie jestem ale z tym nie mogę sobie poradzić. A wiec.... Znajomy ludzik śmigał na Trampku - i jak zwykle to bywa - daleko od domu ups... Obrotomierz umarł, jeden gar padł. Wiadomo – moduł. Ponieważ, ludzik nie bardzo wiedział który moduł padł, a w zapasie miał dwa więc wymienił oba i pojechał dalej. Po powrocie chciał sprawdzić który umarł i tu zaczyna się niezła zabawa. Dodam, iż Trampek w oryginale czyli, żadnych elektronicznych dodatków typu alarmy itp. Sprzęt bez problemów śmiga, pali na dotyk, instalacja elektryczna wygląda na porządną, kostki i wtyki dobrze zarobione, aku brzytwa. Mamy do dyspozycji 4 moduły (nazwę je kolejno ABCD) Moduły „ABC” są o symbolu MS8 CI558 2.N 171 Moduł „D” jest bez symbolu – jakiś zamiennik Kombinacji podłączenia jest 12. Problem w tym, że dzieją się cyrki gdyż każdy z nich jest i dobry i zły. Ludzik śmigał na modułach „AB” i któryś z nich padł. Moduły „CD” to zapas który wstawił do moto po awarii i tak wrócił do domu. W garażu podłączaliśmy po kolei następujące kombinacje w celu wywalenia wadliwego. Pierwsza kolumna liter to gniazdo nr 1 itd. 1. B A - nie działa (kontrolki świecą, starter cisza) 2. A B - nie działa 3. A C - nie działa 4. A D - działa (silnik pali, obrotomierz ok, ładowanie ok – wszystko ok) 5. B D - działa 6. B C - nie działa 7. C B - nie działa 8. D B - działa 9. D A - działa 10. C A - nie działa 11. C D - działa 12. D C - działa Moduły AB na których moto mu zdechł nie działają ze sobą w dwóch możliwych kombinacjach ale osobno w połączeniu np z modułem D (zamiennikiem) działają i na pierwszym styku i na drugim. Generalnie wszystko w połączeniu z modułem D (zamiennikiem) działa w jakiejkolwiek kombinacji. Sumując kombinacje działające: AD BD DB DA CD DC Sumując kombinacje nie działające: AB BA AC BC CB CA Pytanie brzmi: Który moduł jest zły i o co tu chodzi? Czynność kontrolną powtórzono i wszystko się sprawdziło. Nie ma mowy o niedokładnym styku zewnętrznym, nadpalonych kablach czy podobnych usterkach. Na pewno elektronika. Aaa. Najważniejsze!!! Drugi raz sprawdzaliśmy już kompletnie bez wcześniejszego spożycia alkoholu. Tak dla pewności - ciężko było ale jakoś przeżyliśmy....
__________________
Spanie na dziko, żarcie z torebki, prysznic w rzece, kupa w krzakach... |
29.09.2011, 19:39 | #2 |
Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Poznań
Posty: 386
Motocykl: RD07a
Przebieg: 80000
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 3 godz 51 min 25 s
|
Z tego co kojarze (miałem ten sam model i identyczny problem), jeden moduł obsługuje obrotomierz. Zamień miejscami i wyjdzie który jest trzepnięty
Ja zregenerowałem sam, ale podziałał 1000 km i znowu padł - wstawiłem od afryczki (ci600) i śmigało. To był mój pierwszy kontakt z afryką Ostatnio edytowane przez krzeszu : 29.09.2011 o 19:41 |
29.09.2011, 20:15 | #3 |
Zarejestrowany: Jun 2011
Miasto: Brzeg
Posty: 10
Motocykl: RD07a
Przebieg: 200.000
Galeria: Zdjęcia
Online: 12 godz 59 min 30 s
|
W tym problem, że oba moduły nie działają ze sobą w żadnej kombinacji, natomiast działają innym modułem bez względu na to gdzie są podłączone. To jest właśnie ta zagadka.
Sprzęt działa po podłączeniu zamiennika i to nie stanowi problemu. Dręczy mnie pytanie - dlaczego tak się dzieje, że nie hulają ze sobą a hulają z innymi?
__________________
Spanie na dziko, żarcie z torebki, prysznic w rzece, kupa w krzakach... |
30.09.2011, 00:27 | #4 |
Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Polichno
Posty: 846
Motocykl: TA
Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 dni 6 godz 58 min 9 s
|
Sprawdź czujnik stopki bocznej czy "daje mase "
taki schemacik: http://www.google.com/imgres?q=pawe%...6&tx=116&ty=83 Nie pamiętam ale jedne moduły mają mostek między pinami 6 i 2 a inne nie .. I wtedy poprzez ten z mostkiem " idzie masa" na ten następny i jest ok . A dwa bez mostka nie chulają Ostatnio edytowane przez next22 : 30.09.2011 o 00:35 |
02.10.2011, 00:02 | #5 |
ReGeNeRaToR
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 650
Motocykl: RD07
Online: 1 miesiąc 6 dni 19 godz 21 min 41 s
|
Kolega next22 dobrze prawi.
Moduły afrykowe wymagają podania masy na pin 6 z obrazka , trampkowe maja ten pin zwarty wewnątrz modułu do pinu 2. Kontrolnie najlepiej zrobić zworkę kawałkiem drutu między pinami 6 i 2 wtyczki i zobaczyć czy moduł będzie pracował.
__________________
END of TRANSMISSION |
03.10.2011, 20:24 | #6 |
Zarejestrowany: Jun 2011
Miasto: Brzeg
Posty: 10
Motocykl: RD07a
Przebieg: 200.000
Galeria: Zdjęcia
Online: 12 godz 59 min 30 s
|
Powiadam Wam, że działa, a bowiem zwarłem styki 6 i 2.
Dzisiaj zrobiłem mostek i śmiga we wszystkich kombinacjach. W efekcie końcowym mostek przesunąłem na kostkę od czujnika kosy (pod siedzeniem) na kable jasnozielony i zielony a sam czujnik na chwilę obecną jest odłączony. Tyle główkowania a rozwiązanie banalne. Zakręciłem się przy tym Dzięki za pomoc i schemat!
__________________
Spanie na dziko, żarcie z torebki, prysznic w rzece, kupa w krzakach... |
Tags |
transalp moduł |
|
|