|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
06.05.2012, 23:05 | #1 |
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Józefin
Posty: 860
Motocykl: RD07a
Przebieg: 84000
Online: 4 miesiące 1 dzień 13 godz 14 min 9 s
|
Bezpieczniki dodatków.
Cześć !
Do swojej Afry wsadziłem dwa przekaźniki , sygnał wyjściowy zabrałem ze skrzynki bezpieczników z FAN , a dalej plus i minus z akumulatora . Z jednego przekaźnika idą dwa kable do odbiorników . Pierwszy przekaźnik zasila zapalniczkę i manetki , a drugi zasila halogeny helli. W sumie wszystko działa , z tym że pytanie mam odnośnie bezpieczników do tego ustrojstwa : Ile ich powinno być , w których miejscach i jakie to powinny być bezpieczniki ? Chodzi mi o to jakiej mocy powinny być ? Z góry dziękuje za pomoc Pozdrawiam |
07.05.2012, 02:19 | #2 |
Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Krakow
Posty: 207
Motocykl: RD07a
Przebieg: 62000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 21 godz 27 min 56 s
|
Bezpiecznik powinien być zainstalowany dla każdego odbiornika, a jego prąd obliczysz z trójkąta mocy. I=P/U
gdzie: I - prąd nominalny P - moc odbiornika U - napięcie zasilania A więc np. jeśli max pobór mocy wynosi 120W przy 12V to prąd nominalny jest 10A. Bezpiecznik daj o jeden stopień większy czyli 15A i będzie OK. A to lekturka do poczytania. http://www.krzysztofg.elb.vectranet....prawo_ohma.htm |
07.05.2012, 07:46 | #3 |
:O
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
Online: 6 dni 21 godz 22 s
|
to nie do końca tak. na przewód 1,5 mm średnicy dajesz bezpiecznik 10A, na przewód 2,5 mm dajesz 16 A. bezpiecznik przede wszystkim ma chronić instalację przed przeciążeniem. jakiej maks. mocy możesz podłaczyć odbiornik obliczysz z wzoru jw.
__________________
:O |
21.05.2016, 16:34 | #4 |
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Józefin
Posty: 860
Motocykl: RD07a
Przebieg: 84000
Online: 4 miesiące 1 dzień 13 godz 14 min 9 s
|
Panowie ,
Odświeżę wątek Jestem na etapie tworzenia nowej instalacji dodatków w Afryce . Ma być maksymalnie nie zależna od instalacji fabrycznej . Do podłączenia w Afryce mam : 1.2x halogeny hella micro de 55W 2. Manetki podgrzewane sterowane modułem od Rafała 3. Olejarka 4. Gniazdko zapalniczki 5. Voltomierz I teraz mój zamysł : Dwa przekaźniki , na to wszystko , obydwa mają po dwa kable do odbiorników. Jeden przekaźnik chciałbym dać na halogeny drugi na resztę pierdół . I teraz pytanie do osób z większym doświadczeniem , jak to zrobić żeby było z głową? Jakie kable i bezpieczniki oraz gdzie zamontować bezpieczniki ? Zasilanie i masę do przekaźników chce zabrać bezpośrednio z akumulatora , sygnał ze skrzynki bezpieczników. Rozumiem że masę mogę brać praktycznie z każdego miejsca w moto nie muszę ciągnąć przewodów aż do akumulatora? I w którym miejscu najlepiej wpiąć się z włącznikiem do halogenów ? I ogólnie jak by ktoś miał jakąś poradę będę wdzięczny , chciałbym zrobić raz a dobrze Będę wdzieczny za każdą poradę Pozdro! |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Żarówki i bezpieczniki | jackhammer | Przygotowania do wyjazdów | 10 | 11.05.2015 07:57 |