Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 11.07.2012, 23:24   #11
Gregor_L
 
Gregor_L's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Gliwice
Posty: 14
Motocykl: Już nie AT lecz LC4
Gregor_L jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 23 godz 2 min 0
Domyślnie

Czy ktoś z was ustawiał już zawieszenie w swojej Afri, bo sam już nie wiem jak to jest z tym zawiasem - jak podaje DrSpławik Rider SAG dla przodu ma wynosić 75-85mm, a dla tyłu 30% skoku zawieszenia - czyli 70mm - wynika z tego, że ustawienia te są bardziej zbliżone do ustawień motocykli typowo szosowych (gdzie ugięcie pod jeźdźcem przodu jest większe niż tyłu) - niż do maszyn crossowych, gdzie rekomendowany zakres ugięcia tyłu jest dwukrotnie większy niż przodu. Dla porównania:

motor szosowy - http://www.ohlins.com/PageFiles/304/...eight_MCRT.jpg

oraz crossowy - http://www.ohlins.com/PageFiles/308/...eight_MCMX.jpg

Więc jak to w końcu jest z tą Afryką, bo sam już zgłupiałem - na chłopski rozum jak na motocykl enduro to powinien mieć zawieszenie ustawione pomiędzy szosą i crossem - czyli dla mnie tył powinien się uginać pod jeźdźcem trochę więcej niż przód, ale nie aż tak (czyli dwukrotnie mocniej) jak w typowym crosie?
Wiem, że jeśli zawieszenie jest sprawne, to cała regulacja ogranicza się do ustawienia napięcia wstępnego tylnej sprężyny, ale jak to zrobić, aby nie zachwiać całej geometrii motocykla - bo metoda prób i błędów nie za bardzo się sprawdza, ponieważ rider po pewnym czasie przyzwyczaja się do nowych ustawień, czy są lepsze, czy gorsze, a chodzi o to, żeby były one jak najbardziej odpowiednie obiektywnie, a nie sugestywnie oceniając?

Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi i może ktoś bardziej doświadczony w materii regulacji wypowie się na ten temat.

Ostatnio edytowane przez Gregor_L : 11.07.2012 o 23:26 Powód: błędy stylistyczne
Gregor_L jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.07.2017, 15:46   #12
Robin
 
Robin's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Ballynahinch (Irlandia Płn) / Częstochowa
Posty: 630
Motocykl: CRF1100L AS
Przebieg: 7500 km
Robin jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 21 godz 47 min 42 s
Domyślnie

Odgrzeje trochę temat. Ustawiam SAG na tyle, według danych z pierwszego posta wychodzi mi, źe R1-R3 - w RD07a powinno być 6.3 cm (30% że skoku czyli z 210mm). Tak też ustawiłem spręźynę, R1-R2 wyszło mi przy tym 30mm czyli w normie.
Pytanie czy ten sposób odnosi się do każdej sprężyny czy tylko orginału. Ja mam sprężyne hyperpro - progresywna I wydaje mi się dość twardo w takim ustawieniu. Czy może do progresywnych są inne wzory przy ustawianiu SAG?


Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Robin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.07.2017, 02:08   #13
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 243
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 dzień 1 godz 36 min 15 s
Domyślnie

Zasada (z nielicznymi wyjątkami) jest ogólna. Z własnego doświadczenia mogę dodać, że zdecydowanie wolę sprężyny liniowe. Bardzo dobrym rozwiązaniem są też zawory Race Tech, czy YSS. Na pewno właściwe ustawienie jest tylko jedno i tak, jak SAG w miarę łatwo wyregulować, to z tłumieniami jest trochę więcej zabawy.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.04.2018, 12:21   #14
radiolog
 
radiolog's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2015
Miasto: Kraków
Posty: 3,216
Motocykl: ATAS 2024
Przebieg: 1000
radiolog is an unknown quantity at this point
Online: 1 miesiąc 4 dni 1 godz 54 min 33 s
Domyślnie

Takie pytanie, fully open to rozkrecone przeciwnie do wskazówek zegara, a fully close to maksymalnie zgodnie z ruchem wskazówek? _20180418_102514.JPG
radiolog jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18.04.2018, 12:32   #15
madafakinges
 
madafakinges's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 5,946
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
madafakinges jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 miesiące 2 tygodni 5 dni 21 godz 29 min 33 s
Domyślnie

Full open-maksymalnie wykręcone
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga.
madafakinges jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Czy to wina zawieszenia? krzeszu Rama, zawieszenia, napęd 16 14.08.2013 00:26
Regulacja zawieszenia - artykuł Motocykl-online BIAŁY Regularne czynności serwisowe 4 20.04.2011 12:32


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.