|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
19.07.2012, 09:44 | #11 |
Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Wrocław
Posty: 194
Motocykl: RD07a
Przebieg: 59000
Online: 6 dni 17 godz 6 min 23 s
|
albo z wsk. Poza tym co znaczy zaniedbana cała instalacja? Mi to wygląda na prostą zależność (może się myle, specem nie jestem):
Jeżdże se jeżdże, nie wiem w jakim stanie mam aku (bo jak to sprawdzić?), nie mam voltomierza w serii i po iluś tam kkm 'pacze' i widze że się wtyczka zaczyna smażyć. W pierwszym odruchu ludzie lutują se te połączenia na stałe, potem padają odbiorniki i tak dalej, a może wystarczyłoby w odpowiednim momencie wymienić aku na nowe/świeże/w pełni sprawne? Aku nie odbiera w pełni prądu z alternatora i regler pada - taką mam teoryjkę (zaznaczam iż nie znam się, nic nie umim i w ogóle tępy jestem) |
19.07.2012, 20:06 | #12 |
Zarejestrowany: Oct 2011
Miasto: Koszalin
Posty: 1,029
Motocykl: LC8 ADV była rd07
Przebieg: do uzgo
Online: 2 tygodni 2 dni 16 godz 23 min 40 s
|
A ja mysle ze bardzo dużo przypadków upalenia reglera lub kostek zdaza sie w motocyklach czesciej topionych po kanape przez co instalacja sniedzieje i zaczynaja sie grzać styki. KAzdy ma tu troche racji ale wracajac do pytania założyciela posta najlepiej podpiąc nowe aku i odrazu sprawdzać ładowanie. przy okazji mozna by poczyścić wszystkie dostepne połaczenia szczegulnie klemy i wtyczki reglera oraz przekaznika rozrusznika...
|
19.07.2012, 23:45 | #13 |
Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Wrocław
Posty: 194
Motocykl: RD07a
Przebieg: 59000
Online: 6 dni 17 godz 6 min 23 s
|
właśnie, co z tym ładowaniem? przy nowym aku jest w porządku?
|
25.08.2012, 00:24 | #14 |
Zarejestrowany: Nov 2011
Miasto: Gdynia
Posty: 1,392
Motocykl: RD 03, LC4 ADV
Przebieg: x83000
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 10 godz 13 min 9 s
|
grabbie dokładnie zgadzam się z Twoją teorią:
"Aku nie odbiera w pełni prądu z alternatora i regler pada" tak własnie załatwiłem swój regler świeżo po kupnie mojej Afryki - nie wiedziałem że aku całkiem siedzi, odpaliłem z prostownika i udałem się na przejażdżkę - parę km i koniec. |
25.08.2012, 00:51 | #15 |
Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Siedlce okolice
Posty: 83
Motocykl: Iz49, K750,XT350,MZ,SHL,WSK
Online: 6 dni 31 min 49 s
|
witam Panowie, dawno nie zaglądałem na forum ale tak wszystko jest dobrze Yuasa zalozona ladowanie prawidlowe, styki przeczyszczone jedynie zarowka H4 ulegla przepaleniu, moto sprawuje sie bardzo dobrze i dostarcza coraz wiecej radosci z jazdy dzieki za udzial w temacie Ostatnio edytowane przez yakuzsa : 25.08.2012 o 00:55 |
25.08.2012, 02:25 | #16 | |
Cytat:
Zapytam trochę przekornie- co się dzieje z prądem ładowania aku w trakcie wielogodzinnej jazdy albo kiedy ruszamy z naładowanym w pełni aku Przecież wtedy też nie odbiera prądu- czy regler wtedy pada Trzeba zadać sobie pytanie co szkodzi reglerowi- za duże obciążenie (np. zwarcie aku.; dodatkowe opory na zaśniedziałych złączach powodujących, że robią się z nich grzejniki topiąc przy okazji instalację) czy jak napisano brak "odbierania prądu". Aku może się uszkodzić definitywnie na 2 główne sposoby (pomijam stratę pojemności itp.): dostać zwarcia lub rozwarcia i moim nieskromnym zdaniem reglerowi może zaszkodzić tylko zwarcie, bo jak aku dostanie rozwarcia to nadmiary prądu regler ma odebrać (podobnie jak się dzieje kiedy jedziemy już z aku w pełni naładowanym) i nie dopuścić do wzrostu napięcią, która mogłaby zaszkodzić instalacji (modułom, żarówkom)- po to regler wszak jest |
||
26.08.2012, 12:43 | #17 |
Zarejestrowany: Nov 2011
Miasto: Gdynia
Posty: 1,392
Motocykl: RD 03, LC4 ADV
Przebieg: x83000
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 10 godz 13 min 9 s
|
Fakt, może i masz rację, specjalistą w tym temacie nie jestem, wiem, że akumulator miałem stary, również rozładowany, i to przez ten akumulator nastąpiła usterka.
Więc chyba napisałem nie na temat, ponieważ z tego wynika że rozładowany aku nie może namieszać w instalacji, a mój namieszał bo zwyczajnie był stary lub zaniedbany przez poprzedniego właściciela. Tak czy inaczej jest dobrze, dwa motocykle jeżdżą i sprawiają dużo frajdy pozdro |
02.11.2012, 22:26 | #18 |
Zarejestrowany: Aug 2012
Miasto: Toruń
Posty: 1,343
Motocykl: LC8 SuperEnduro
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 11 godz 16 min 48 s
|
A coś ma wspólnego płyn chłodniczy, czujnik temperatury z termostatu z akumulatorem?
Bo po zlaniu płynu chłodzącego i zdemontowaniem obudowy termostatu a wcześniej Afryka odpalała od strzała, musiałem spuścić płyn żeby usunąć resztkę gwintu czujnika temperatury w obudowie termostatu i chciałem na sekundę odpalić a tu tak jak by aku rozładowany czyli zamiast kręcić to wszystkie kontrolki gasną? Czy przez brak podłączonego czujnika temp. w termostacie nie dopali się motocykla? Tak jakby masy brak. A włączyłem światła to jakiś hałas spod przodu owiewki. Ostatnio edytowane przez Tomas_XRV : 02.11.2012 o 22:29 |
03.11.2012, 10:28 | #19 |
HONDZIARZ
Zarejestrowany: Apr 2012
Miasto: Gdynia
Posty: 367
Motocykl: RD04 / NAT
Przebieg: 50000km
Online: 1 miesiąc 3 dni 20 godz 39 min 45 s
|
Ze schematu instalacji elektrycznej w Haynesie wynika, że odłączenie czujnika temperatury nie ma wpływu na nic oprócz wskaźnika.
Zwarcie przewodów tego czujnika mogłaby ewentualnie coś tam uszkodzić (wskaźnik, albo jakiś bezpiecznik). |
03.11.2012, 10:53 | #20 |
Zarejestrowany: Aug 2012
Miasto: Toruń
Posty: 1,343
Motocykl: LC8 SuperEnduro
Online: 4 miesiące 1 tydzień 5 dni 11 godz 16 min 48 s
|
No to chyba sie akumulator zwalił bo dolałem wody destylowanej i nic wiecej nie ruszałem. Podłaczyłem pod prostownik i wskazowka nie drgneła tak jak by był naładowany.
|