![]() |
|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
wolny strzelec
![]() |
![]()
Drodzy koledzy i oczwiscie kolezanki.
Jako ze potrzeba matka wynalazkow,musialem cos dzis szybko wymyslic. Od razu zadam pytanie koncowe-czy tak mozna jezdzic,czy dobrze zrobilem? Otoz-spedzilem dzis caly dzien w garazu rozumujac i dumajac jakby tu zastapic slizg lancucha(na wachaczu) na jakis patencik-co by do zimy przetrzymal. Powiem zrazu ze nie udalo mi sie-pomimo ze mialem dosc twarda gume jako material zastepczy-choc na koncu kiedy juz mialem go przyciety i chcialem zakladac-przetestowalem go na tarcie-i wynik bym masakryczny. Na moim patencie nie dojechalbym do bramy wyjazdowej,ale..... mysle sobie jak juz tyle zrobilem sprawdzmy zebatke na walku i ogolnie lancuch. Jakie bylo moje zdziwienie kiedy odkrylem ze mam luz zebatki na walku nie tylko ![]() Telefon do przyjaciela (pierwszy Jocker),i wiem ze tak byc nie moze. Okazalo sie ze: 1-zebatka ma juz wyrobione zabki na wielowpust 2.szpej ktory sie dokreca zebatke do walka jest juz zuzyty-z jednej strony mniej,z drugiej wiecej. I badz tu madry-trzeba zakupic,ale jak tu jezdzic-i tu moj patent. Kupilem miedziane(kuleczko,podkladke)-bo nie jest to typowa podkladka w sklepie z czesciami do simsonow i do garazu. A oto pare fotek: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Po koncowym skreceniu-kontrola. Wszystko trzyma sie jak nowka. Mam nadzieje ze nie narobie wiecej szkod niz bedzie z tego pozytku. Prosze o komentarze ![]() Ps-zdjecie niestety nieostre-robione telefonem
__________________
Bo do niektorych rzeczy trzeba dorosnac,a do innych jest sie juz po prostu za starym. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() |
![]()
Zębatka została przepchnięta w stronę silnika. Częściowo tylko kawałkiem weszła na niepracującą część wałka zdawczego. Pozostała część 80% "wisi" w powietrzu. Statycznie wygląda to cacy. Podczas obciążenia powstanie dziwny moment, który będzie skręcał na bok zębatkę i szybko obrobi i tą dobrą część wałka, a dodatkowo przesuwając zębatkę w stronę silnika przestawiłeś linię na której powinny być umiejscowione zębatki. Boczna powierzchnia zdawczej będzie się mocniej zużywała. Mnie taki improvement się nie podoba, ale możesz mieć odmienne zdanie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Józefin
Posty: 860
Motocykl: RD07a
Przebieg: 84000
![]() Online: 4 miesiące 1 dzień 13 godz 14 min 9 s
|
![]()
luz do siebie i od siebie może być , jest nawet jak daje się nową zębatkę i zabezpieczenie (jak się myle niech mnie ktoś poprawi
![]() Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez Gawień : 29.08.2012 o 00:14 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Wrocław
Posty: 722
Motocykl: RD03
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 10 godz 37 min 52 s
|
![]()
A ciekaw jestem, czy ta zębatka jest tak samo bocznie podebrana od strony silnika?...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
![]() Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
![]()
Ta zębatka to na śmietnik się nadaje dawno temu. Kup nową jeśli napęd jeszcze żyje
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Fazi przez Zet
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 5,646
Motocykl: RD07
Przebieg: ∞
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 9 miesiące 2 tygodni 6 dni 7 godz 15 min 28 s
|
![]()
Jesli ktos chce naprawic/przykleic zebatke polecam metode szeroko stosowana u niemieckich kolegow. Mysle ze zdjecia mowia same za siebie
http://www.africatwin.de/phpbb_x/viewtopic.php?t=19283
__________________
Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
wolny strzelec
![]() |
![]() Cytat:
Cytat:
Moze jak wymienie ta plytke (to nakrecane na zebatke z dwoma srubami) bedzie lepiej?
__________________
Bo do niektorych rzeczy trzeba dorosnac,a do innych jest sie juz po prostu za starym. Ostatnio edytowane przez Dzieju : 30.08.2012 o 02:07 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2009
Miasto: Wrocław / Grenoble
Posty: 1,188
Motocykl: RD07a
Przebieg: ~60kkm
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 9 godz 45 min 18 s
|
![]()
Zęby (na których pracuje łańcuch) zębatki są już mocno zjechane i pewnie o to chodziło Rambo.
Zabezpieczenie do zębatki kosztuje ok. 30zl, nie ma co się bawić z podkładkami.
__________________
Jeśli coś warte jest zrobienia, warto to zrobić, choćby źle. Gilbert K. Chesterton |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
droga jest celem
![]() Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 1,023
Motocykl: RD07, LC8
Przebieg: X70.000
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 18 godz 34 min 0
|
![]()
Fazik dobrze prawi - mój wałek przejechał już po takim zabiegu 15tkm i dalej sztywno siedzi
![]()
__________________
RideNow! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Wrocław
Posty: 722
Motocykl: RD03
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 10 godz 37 min 52 s
|
![]()
Chodzi mi o to, czy twoja zębatka jest po bokach ostrugana łańcuchem symetrycznie, czyli identycznie od strony wewnętrznej jak widać to na fotkach. Pytam, bo u mnie nie mogę coś dojść z tym do ładu po założeniu nowego napędu. Wszystko niby jak trzeba, a chodzi głośno i wyraźnie się asymetrycznie (bardziej od zewnątrz) zużywa. No i też próbowałem ją "ustawić lepiej" dystansem pod zabezpieczeniem...
Poza tym, jak koledzy piszą, twoja jest już do wymiany, zapewne razem z zabezpieczeniem. Poza tym coś rudo masz na wałku.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wałek zdawczy | Tolecki | Rama, zawieszenia, napęd | 312 | 27.12.2017 09:08 |
"Oranżada"dla przyszłego "zdrajcy". | MOTOMYSZA | Wszystko dla Afrykańczyka | 7 | 29.10.2012 20:21 |