Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Inne - dyskusja ogólna

Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23.09.2012, 22:02   #11
jorge
Autobanned.
 
jorge's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: Wawa
Posty: 5,240
Motocykl: Tesco
Przebieg: 45 555
jorge jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 7 godz 45 min 41 s
Domyślnie

A mi się podoba, że marka nie zanika, a próbuje zarobić na własne konstrukcje. Narzekacie na Junaka z Chin, a BMW to gdzie części robi ? Za chwilę wszyscy będą tam składali. Po za tym np. Romet dzięki Chinom wydał swoją pierwszą konstrukcję. Oczywiście lepiej jakby reaktywowali się w stylu Mammuta lub Triumpha...

http://www.mmt.com.pl/st/uslugi_junak-sahara_wozek.php
__________________
Chromolę Afrykę wolę ...Hobbysta Afrykański.

Ostatnio edytowane przez jorge : 24.09.2012 o 00:12
jorge jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.09.2012, 00:29   #12
Fihu
 
Fihu's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2011
Miasto: Gdynia
Posty: 1,384
Motocykl: RD 03, LC4 ADV
Przebieg: x83000
Galeria: Zdjęcia
Fihu jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 6 godz 38 min 4 s
Domyślnie

O ile się nie mylę jakiś czas temu i WFM była produkowana w "nowej" wersji ... Było swojego czasu trochę o tym słychać lecz ucichło.
Czas pokaże jak będzie z Sokołem
Fihu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.09.2012, 09:59   #13
JarekAT
Centralny Jarek
 
JarekAT's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: Bydgoszcz
Posty: 2,215
Motocykl: RD07, RD07a, RD07a, LC8, LC4, DRZ, K100, XL600LM
JarekAT jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 6 dni 19 godz 4 min 11 s
Domyślnie

Będą silniki 1300 i 1800 Hmmm śmierdzi mi tu przeszczepem z VTXa
JarekAT jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.11.2012, 22:19   #14
Kefir7
 
Kefir7's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Wałbrzych
Posty: 52
Motocykl: HD FXDL
Kefir7 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 18 godz 49 min 59 s
Domyślnie

Ale BMW jeździ i do tego robi przebiegi. A S&S cóż dobre ma poszczególne części- np. lepsze pompy. Silniki S&S tak jak Ultimy czy innych cutomowych marek są piekne ale chodzą na motogodziny nie nadaja sie do eksploatacji codziennej czy podrózy. Po prostu jeszcze jeden customowy motocykl również jednorazowy. Zgadzam sie z AdaM72 że chłam i tyle w porównaniu z 600RT inż. Raka
__________________
AFRICA KORPS
Kefir7 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.11.2012, 17:21   #15
czosnek
 
czosnek's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Kraków/Brzozów/Gdańsk/Zabrze
Posty: 2,966
Motocykl: RD07a/1190r
czosnek will become famous soon enough
Online: 11 miesiące 6 dni 7 godz 57 min 2 s
Domyślnie

Podkradłem z sąsiedniego forum




Jak dowiedzieliśmy się podczas konferencji prasowej, zorganizowanej przez grupę kapitałową SILVA w VIP-owskich lożach stadionu Legii, pojawiła się spora szansa na reaktywację legendarnej polskiej marki motocyklowej Sokół
To wcale nie prima-aprilisowy żart, bo do kwietnia jeszcze bardzo daleko. Grupa Silva ma pakiet 20 proc. akcji Prywatnych Zakładów Inżynieryjnych Sokół Motocykle S.A., które podjęły ambitne zadanie reaktywacji kultowej przedwojennej marki. Motocykl ma być produkowany w Polsce i bazować na założeniach technicznych Sokoła 1000.

Podstawowy element - rama, będzie niemal dokładną kopią pierwowzoru. Co ciekawsze, będzie to rama typu „sztywnego” czyli bez amortyzacji tylnego koła. Rolę amortyzatora ma przejąć układ sprężyn siodła - tego typu konstrukcje spotykamy często w motocyklach typu custom.

Konstruktorzy zaprojektowali dwie jednostki napędowe 1300 i 1800 ccm, przy czym mniejsza ma być ewenementem na skalę europejską, będzie to silnik z rozrządem SV, czyli dolnozaworowy, dysponujący mocą między 60 a 80 KM. Większy, górnozaworowy silnik będzie generował między 120 a 180 KM, a obie jednostki mają być produkowane w USA. Pozostałe elementy jak zbiorniki paliwa, ramy, błotniki wykonywane będą na miejscu.

Ambitne plany firmy przewidują rozpoczęcie budowy prototypowych egzemplarzy jeszcze w tym roku, a pierwsze jazdy testowe obiecano nam na wrzesień przyszłego roku. Założenia konstrukcyjne, jak i produkcyjne wydają się sensowne, bo PZI Sokół planuje roczną produkcję na 30 sztuk motocykli, czyli miej więcej tyle, ile wytwarzają średniej wielkości firmy customowe w USA. Przy tak niewielkiej produkcji da się jeszcze uniknąć konieczności uzyskiwania homologacji na typ pojazdu, a motocykle będą rejestrowane jako SAM.

Pamiętajmy, że przedwojenne Centralne Warsztaty Samochodowe (notabene również jak PZI ulokowane w Ursusie) w pierwszej fazie rozwoju wytwarzały motocykle metodą rzemieślniczą, a nie taśmową, a większość elementów wykonywana były ręcznie. Czemu więc reaktywowany Sokół nie mógłby powtórzyć tych metod przy tak niewielkich planach produkcyjnych?

Redakcja mocno trzyma kciuki za ambitny projekt, bo byłaby to pierwsza od wielu lat w pełni krajowa konstrukcja motoryzacyjna produkowana w Polsce.
__________________
Wiesz... taki kuter...

czosnek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.11.2012, 19:00   #16
zbyszek
 
zbyszek's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2011
Miasto: Błażowa
Posty: 1,314
Motocykl: nie mam AT jeszcze
zbyszek jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 5 dni 13 godz 26 min 58 s
Domyślnie

Nowy jest ładny owszem, ale stary ładniejszy

zbyszek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Powrót z Mongolii & Syberii kajman Przygotowania do wyjazdów 0 18.06.2013 11:48
Powrót na kołach z UK zakupionym tam moto Przemol Kwestie różne, ale podróżne. 5 30.06.2011 11:57
Powrót do formy lena Lejdis 68 05.12.2010 21:06
Filtry gąbkowe dla Xrv750 -powrót tematu Franz Wszystko dla Afryki 131 22.06.2010 22:50


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.