|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
14.11.2008, 11:27 | #1 |
Zarejestrowany: Oct 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 36
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 5 dni 19 godz 29 min 28 s
|
Zawieszenie RD 07A a jazda terenowa
Ktos z was uzywa RD 07A do jazdy z dala od asfaltu. Dosc szybka jazda po szutrach, piaszczystych drózkach gdzie są spore doły itp Jak sobie seryjne zawieszenie daje rade z tym? Dobrze wybiera nierówności, nie dobija? Czy od razu rozgladac sie trzeba za progresywnymi sprezynami na przód i ohlinsem na tył. Piszcie jak modyfikowaliscie zawieszenie by nadawało sie do terenowej jazdy solo (szybko wybierało nierówności i trzymało sie drogi) i turystyki załadowanym motocyklem z dala od asfaltu. Jak zwiekszaliscie przeswit jesli wogóle. Interesują mnie tylko i wyłącznie patenty na RD07A starsze nie wchodzą w gre.
|
14.11.2008, 11:41 | #2 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
albo teren albo progresy. zawiecha rd07a i rd07 to to samo. zawiecha starszych afryk również sie niczym specjalnym nie rózni
|
14.11.2008, 12:19 | #3 |
Jaki świeży jaki świeży ??
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,732
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 3 tygodni 11 godz 51 min 59 s
|
Czemu ? Ja jeżdżę na progresach w terenie i dobrze mi się jeździ ...
__________________
Hubert |
14.11.2008, 14:03 | #4 |
Zarejestrowany: Oct 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 36
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 5 dni 19 godz 29 min 28 s
|
Ja tez nie kumam czemu albo teren albo progresy? Ujeżdżałem BIGa w terenie i na progresywnych latało sie super, seryjne dobijały non stop. Troche komfortu tracił na asfalcie ale ogolnie lepiej niz na seryjnych.
|
14.11.2008, 21:59 | #5 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
jak seryjne dobijały to może poprostu padły. na progresach nie ma już 22cm skoku, bo nikt nie ugnie tak przednich sprężyn. ale róbta co chceta
progres to cos wogóle raczej na równe drogi by niwelowac male nierówności. na naszych drogach lepiej miec poprostu twardze sprężyny na asfalt a w teren normalne sprężyny i żadki olej. nie słyszałem o progresach np w krosach. |
14.11.2008, 22:08 | #6 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 985
Motocykl: ETV 1000
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 tygodni 6 dni 8 godz 43 min 51 s
|
miałem ochotę zmienić zawieszenie na progresywne-ale...zanim to miało nastąpić było pewne zdażenie czyt.zdeżenie i po wymianie lag ,pierścieni ślizgowych parametry zawiechy zdecydowanie się polepszyły.Oczywiście można kąbinować jeszcze z gęstością oleju-wcześniej i 15ka dobijała .nie jeżdziłem na progresach więc nie mogę się wypowiadać.sądzę jednak że progresy lepsze są na asfalt,gdyż lepiej wybierają drobne nierówności a dopiero przy mocniejszym ugięciu czuć zdecydowaną pracę sprężyn.dlatego w terenie bardziej odpowiadają parametry liniowe zawieszenia oryginalnego.zaznaczyć pragnę ,że są to tylko moje wywody i możecie się z tym nie zgadzać
|
14.11.2008, 22:16 | #7 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
w teren wlasnie raczej liniowe o to mi chodziło
|
15.11.2008, 23:08 | #8 |
GDANSK
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: GDANSK
Posty: 40
Motocykl: juz bez afryczki - niestety
Online: 7 godz 39 min 44 s
|
moim skromnym zdaniem , kombinowanie z samymi sprezynami ,nic tu nie da . zawieszenie seryjne jest ok ( w stosunku do mocy i ciezaru ) . jak juz -to rownolegle trzeba by bylo podbic moc ( chyba , ze bardziej chcesz sie "polansowac" - niz naprawde polatac po dziurach ) i jak juz afryczka miala by te przynajmniej 80pare kucykow auuuuuuuu!!!
|
18.11.2008, 16:32 | #9 | |
Zarejestrowany: Apr 2008
Posty: 254
Motocykl: RD04 CRF 450 R Husqvarna TE 610
Przebieg: 50000
Online: 1 dzień 6 godz 23 min 18 s
|
Cytat:
Rambo progresy nie dobijają udowodnie Ci że dobijają . Tył przy maxymalnie sktęconej sprężynie jak cie moge jeszcze ujdzie ale załdowany 300kg na wyprawe bez wymiany tylnej sprężyny na twardszą np.od 04 chyba coś nie tak by było . |
|
19.11.2008, 01:01 | #10 | |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Cytat:
okej, ale jak mi to kcesz udowodnic..? kiedys wyrwałem sobie przedni błotnik gmolami przy podjażdaniu pod 15cm kraweżnik. to bylo na seryjnych sprężynach., co to wymiar z manuala niby trzymaly, ale SAG pokazywał ze już klapa. Olej 15w to pomyłka już napewno. chyba ze Ci poleciały slajdery. to jak hipolu zalejesz tez nie wiem czy bedzie OK. ogólnie afryka, fabrycznie ma dosc twarde zawieszenie, ale patrząc na forum średni wiek AT to 10 lat. to i już zdążyły klapnać. tylna sprężyna od rd04 moze byc cieżko kupic. Hubert sobie zalożył poprostu twardszy model od rd07. ja mam progresa też z tyłu. tez nie bardzo widze by sie do dało ugiać do końca. |
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Motoalleycat 2011. Impreza terenowa w Wawie. 16.04 | Artuditu | Imprezy forum AT i zloty ogólne | 4 | 17.04.2011 21:28 |