|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
13.08.2013, 16:31 | #101 |
Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Wlkp
Posty: 1,164
Motocykl: Prawdziwa przygoda XRV 750
Przebieg: od nowa
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 3 godz 2 min 34 s
|
Czy przez zamontowanie tłumika przelotowego silnik może brać olej ?
__________________
Możesz utracić wszystko,ale nikt nie zabierze ci tego co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś |
13.08.2013, 16:38 | #102 |
Zarejestrowany: Jun 2011
Miasto: Mińsk Mazowiecki
Posty: 528
Motocykl: KTM 1190 adv
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 3 dni 11 godz 3 min 0
|
Słyszałem taką teorię, ale sam tego nie stwierdziłem.
W TA i AT po zamontowaniu przelotu zużycie nie wzrosło w kacie nie zużywa nic. W sprzęcie kumpla, litrowy fazer po zamontowaniu akrapa też nie bierze oleju. Stawiał bym raczej na silnik, który się kończy i zaczyna więcej zużywać oleju niż wpływ przelotu.
__________________
Raz na wozie, raz w nawozie CUinHell na forum TA |
13.08.2013, 19:48 | #103 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
Może wzrosnąć spalanie oleju, lub się pojawić z wielu powodów ale nie jest to wyznacznikiem. Jak dołożymy "filtr" powietrza K&N to prawdopobieństwo konsumpcji oleju wzrasta dwukrotnie
|
13.08.2013, 20:20 | #104 |
Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Wlkp
Posty: 1,164
Motocykl: Prawdziwa przygoda XRV 750
Przebieg: od nowa
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 3 godz 2 min 34 s
|
To uściślę, Przebieg 80 tys. Spalił jakieś 1,7 l oleju na ok 16 tys. km . Jak miałem tłumik fabryczny to dolewek nie robiłem . No fakt jest taki , że po drodze tankowałem gówniane jakościowo paliwo z butelek . Zawory przy odkręcaniu grały jak cholera .
__________________
Możesz utracić wszystko,ale nikt nie zabierze ci tego co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś |
13.08.2013, 22:29 | #105 |
Zarejestrowany: May 2012
Miasto: Giżycko
Posty: 71
Motocykl: RD04
Przebieg: 71377
Online: 5 dni 14 godz 32 min 3 s
|
mam "Leosia" przelotowego i przez 2000km nie zauważyłem ubytku oleju... na ori tłumiku było podobnie
|
27.09.2013, 10:36 | #106 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,897
Motocykl: RD04
Online: 5 miesiące 6 dni 20 godz 35 min 21 s
|
golden gate... efekt jezdzenia na oleju po 15 tys - nie polecam...
__________________
buziaki |
27.09.2013, 11:28 | #107 |
mistrzu
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 28 min 4 s
|
"golden gate... efekt jezdzenia na oleju po 15 tys - nie polecam... "
Myślisz że olej pomógł łańcuszkom rozrządu czy źle zinterpretowałem? W sumie możliwe, większe opory wałków na panewkach, większe opory tarcia na krzywkach to i łańcuszki bardziej ciągną, ale mimo to niedowierzam. Mierzyłeś wysunięcie napinaczy wcześniej?
__________________
Enduro i ADV |
27.09.2013, 11:34 | #108 |
szynszylowi chodzi o złoty osad z oleju...
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. |
|
27.09.2013, 11:37 | #109 |
Fazi przez Zet
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,285
Motocykl: RD07
Przebieg: ∞
Galeria: Zdjęcia
Online: 9 miesiące 1 tydzień 3 dni 2 godz 44 min 58 s
|
ufff, dobrze ze wymieniam co 25 tys i u mnie narazie 2 mm wystaja . Silnik bierze jakies 200ml od wymiany do wymiany a na budziku ma dopiero 110 tys. wiec z tymi wymianami nie do konca tak chyba ale ja jaestem wyjatkiem, znaczy wyjatkowym idiota ,testuje zmeczenie materialu na takiego typa jak ja
test trwa ale zeby wrzucic cos do tematu to mam kumpla w berlinie, sam naprawia swoja afryke i ma ja prosto z salonu. 170 000 nakkrecil na slizgach wymieniajac olej co 20 000, Korbowod wyszedl bokiem jak na budziku wyszlo 280 000km, ale niewiem i sie nie znam jak wygladaja slizgi w innych afrykach
__________________
Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś. |
27.09.2013, 11:51 | #110 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,897
Motocykl: RD04
Online: 5 miesiące 6 dni 20 godz 35 min 21 s
|
no ja rzadko kiedy widze tak 'zazolcone' elementy. nie kumam tez w jakim celu tak katowac silnik tj. zmieniac olej co TAKIE przebiegi. jaki w tym sens? testy?
nie mowiac o tym ze z wiekszosci silnikow wylewam mniej oleju niz go powinno tam byc. ostatni rekord: 2 litry z varadero 1000 ( ma byc 3,8) - z tego 'zoltego' tez wylalem sporo mniej niz 'stan'. wymiana oleju na markowy polsyntetyk z filtrem wychodzi w afryce 80-90 pln
__________________
buziaki Ostatnio edytowane przez szynszyll : 27.09.2013 o 11:59 |