![]() |
|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
Administrator
![]() |
![]()
Po 25 latach i 198000km oryginalny tłumik potroszku się starzeje choć nadal działa.
Moja 03 dostała w celach badawczych leona na którym przez ostatnie 3 dni zrobiła niecałe 900km. Względem oryginału jest trochę głośniej przy przyśpieszaniu , jadąc równo nic nie słychać. Jeździłem z kilerem bo i tak już fajnie gada. Lubię ładny dźwięk a nie hałas Leony montowane w 07 z kilerem parkoczą dopiero bez niego dają soczysty dźwięk. Przebieg momentu jest trochę inny ale nie powodujący jakiś anomalii w jeździe. Pomijam tutaj wrażenia dźwiękowo/słuchowe a biorę pod uwagę stan faktyczny. Jeźdżąc stylem takim samym jak na oryginale nie odnotowałem zmian w spalaniu oleju ani w zwiększonym spalaniu benzyny ( traska z prędkościami ok 100km/h po bocznych drogach bez szarpania dała ok 4.7-4.8/100 Pb). Dlatego mit o zwiększonym spalaniu oleju czy benzyny na leonie się nie potwierdził. Choć właściwie chyba jest wytłumaczenie większych spalań w niektórych motocyklach. Właściciel zakładający głośny wydech montuje go żeby mieć frajdę z hałasu a tym samym mocniej odkręca gaz dając silnikowi w palnik a to może pociagnąć za sobą zwiększone spalania oleju o benzynie nie wspominając. Przy zachowaniu tego samego stylu jazdy nic się nie zmienia, to potwierdziła również pewna 07a w której montowałem leośka. Mam porównanie jak jezdzi 07a na seryjnym wydechu a potem jak działa po założeniu leona i muszę powiedzieć że jest spora różnica na korzyść leonów. Natomiast w 03 aż takiej różnicy nie ma nawet bym powiedział że inne dźwięki i mniejsza masa są niemal jedynymi różnicami. To by potwierdzało że tłumik w 03 jest niemal doskonały skoro ciężko go czymś poprawić zastąpić. Jak by ktoś miał na zbyciu w dobrym stanie oryginał do 03 to chętnie się nim zaopiekuję , mógłbym wtedy zrealizować pewien eksperyment na swoim tłumiku , może by to była alternatywa dla drogich wydechów. Mam pod reką dwa wiadra , jedno na leonach drugie na pomysłowo przerobionych oryginalnych i powiem że te przerobione naprawdę dają radę nie tylko dźwiękowo ale i na drodze. To na razie tyle z testu leona w 03.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
mistrzu
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 33 min 35 s
|
![]()
Oryginalne wydechy w afrykach są ciężkie a dobrze zachowane wydechy oryginalne do rd03 coraz rzadsze więc przerabianie oryginałów nie bardzo się opłaca.
__________________
Enduro i ADV |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Wrocław
Posty: 722
Motocykl: RD03
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 10 godz 37 min 52 s
|
![]()
Po kilku kkm z leonem potwierdzam, że zużycie paliwa i oleju są w normie. Natomiast u mnie charakterystyka silnika wydaje się zmieniona. Przy niskich obrotach (ok. 3-4 k) jest mocniej i równiej, ale za to jakby ciut gorzej przy wysokich (>7). Na oryginale do 5 tys. było nudno, ale potem rakieta do odcięcia. Osobiście bardzo mi to odpowiada, szczególnie w terenie silnik nie zdycha, tylko jakoś tak fajnie, "singlowo" wyciąga z problemów przy rzadszym mieszaniu biegami. Z tym, że mój leon był do jakiejś kawy 750 i ma ciut za dużą średnicę dolotu, a db kiler jest "przelotowy" i zrobiony poprzez otoczenie tej rurki drapakiem do garów.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Administrator
![]() |
![]()
Na przebieg momentu mogą mieć wpływ nastawy gaźnika i model leona.
Ja mam taki model : http://www.sklep.tszoda.pl/214-tlumik-leo-vince.html Przelot 50mm.
__________________
AT03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: wilidż Opole
Posty: 2,550
Motocykl: CRF 1100
Przebieg: 0 kkm
![]() Online: 2 miesiące 2 dni 6 godz 21 min 25 s
|
![]()
Mam ten sam w 07a i potwierdzam, że ani wachy, ani oleum nie bierze ponad miarę. W pełni załadowana afra, czyli kufry i plecaczek: spalanie 5,1 - 5,3. Na szybkich przelotach na autostradzie mniej niż na oryginale, czyli około 6 l.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Leon z Bonjurem | Truck | Wszystko dla Afryki | 21 | 17.04.2009 06:59 |