Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Inne - dyskusja ogólna

Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 27.08.2013, 23:20   #11
piotreklodz
 
piotreklodz's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2011
Miasto: Kurowice
Posty: 545
Motocykl: Transalp 600
piotreklodz jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 5 godz 58 min 0
Domyślnie

Legendy o braniu oleju przez transalpy to są dopiero bzdury...

Sprawdz jeszcze stan tylnego zawieszenia, bo łożyska do kiwaczki trochę kosztują.
I tych modułów bym się nie bał bo już są dostępne zamienniki w normalnych pieniądzach.
Co do przegrzewania... Trampki są generalnie "zimne", raczej trudno będzie Ci go przy sprzedającym rozgrzać aż do uruchomienia wiatraka.
__________________
Tylko Honda -> XL600V + XR400R = :-)
piotreklodz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.08.2013, 23:25   #12
siwy
 
siwy's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok
Posty: 5,557
Motocykl: NAT, EXC 450, K-750
siwy jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 1 tydzień 4 dni 19 godz 23 min 20 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał piotreklodz Zobacz post
Legendy o braniu oleju przez transalpy to są dopiero bzdury...

Sprawdz jeszcze stan tylnego zawieszenia, bo łożyska do kiwaczki trochę kosztują.
I tych modułów bym się nie bał bo już są dostępne zamienniki w normalnych pieniądzach.
Co do przegrzewania... Trampki są generalnie "zimne", raczej trudno będzie Ci go przy sprzedającym rozgrzać aż do uruchomienia wiatraka.
Nie takie bzdury. Miałem 2 trampki, wśród kumpli były kolejne 3. Z tych 5 jeden nie brał oleju wcale (600 '99) pozostałe brały od 200 ml do 1 l. /1000. Niektóre afryki też lubią olej, co w tym dziwnego że sprzęty dwudziestoletnie biorą oliwę. Puki nie jest to więcej niż 0,5 l /1000 tragedii nie ma.
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły.
siwy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.08.2013, 23:28   #13
Tymon
majsterkowicz amator
 
Tymon's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: Galway/Wyrzysk
Posty: 2,262
Motocykl: XR650r & XRV750
Przebieg: ~50kkm+
Galeria: Zdjęcia
Tymon jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 4 tygodni 21 godz 6 min 18 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał piotreklodz Zobacz post
Legendy o braniu oleju przez transalpy to są dopiero bzdury...

Sprawdz jeszcze stan tylnego zawieszenia, bo łożyska do kiwaczki trochę kosztują.
I tych modułów bym się nie bał bo już są dostępne zamienniki w normalnych pieniądzach.
Co do przegrzewania... Trampki są generalnie "zimne", raczej trudno będzie Ci go przy sprzedającym rozgrzać aż do uruchomienia wiatraka.
... No to chyba pojade autem i zabiore ze soba narzedzia coby to wszystko porozkrecac...
__________________

-=TyMoN=-
_______________________________________
Moje spalanie:
Mój kanał YouTube
Moja "TwarzoKsiążka"
Tymon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.08.2013, 23:35   #14
MaRP
Dołączył: 28.5.2006
 
MaRP's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW...83...?
Posty: 864
Motocykl: RD07a
MaRP jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 10 godz 52 min 26 s
Cool

Cytat:
Napisał siwy Zobacz post
Jak sprawdzic czy gaznik ma czujnik położenia przepustnicy?
Od 1996 r produkcji będzie miał TPS. czyli jeden pojedyńczy moduł.
W afri masz z prawej strony gażników TPS w czarnej obudowie, tak samo powinno być w TA. Moduł powinien być z boku, z pojedyńczą kostką, jest już cyfrowy.
__________________
Navigare necesse est vivere non est necesse.
MaRP jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.08.2013, 23:49   #15
Cibor klv
 
Cibor klv's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,893
Motocykl: LC 4
Cibor klv jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 13 godz 26 min 16 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Tymon Zobacz post
... No to chyba pojade autem i zabiore ze soba narzedzia coby to wszystko porozkrecac...
Sprawdź też stan pierścieni tłokowych i panewek na wale, a także łańcucha pompy oleju
__________________

Cibor klv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.08.2013, 23:49   #16
motormaniak
mistrzu
 
motormaniak's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
motormaniak jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 28 min 4 s
Domyślnie

Wg mnie nie została tu napisana jedna z ważniejszych rzeczy do sprawdzenia- luz pomiędzy ramą a korkiem do ustawiania zaworów na pierwszym cylindrze. Wiele trampków powypadkowych ma "zwichrowane" ramy i tego korka nie da się wykręcić.
Branie oleju przez trampki (afryki tez) często bierze się ze zgubienia korka od rurki wychodzącej z airboxu. Po ponownym zaślepieni często jest za puźno i moto bierze oliwę.
__________________
Enduro i ADV
motormaniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.08.2013, 23:55   #17
piotreklodz
 
piotreklodz's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2011
Miasto: Kurowice
Posty: 545
Motocykl: Transalp 600
piotreklodz jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 5 godz 58 min 0
Domyślnie

Jeśli silnik jest zdrowy i nie katowany to czemu miałby ten olej brać... albo inaczej, czemu jeden ma brać a inny nie? Pomijając oczywiście przypadek podany przez Motormaniaka.
__________________
Tylko Honda -> XL600V + XR400R = :-)
piotreklodz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.08.2013, 00:00   #18
siwy
 
siwy's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok
Posty: 5,557
Motocykl: NAT, EXC 450, K-750
siwy jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 rok 1 tydzień 4 dni 19 godz 23 min 20 s
Domyślnie

Nie wiem czemu, ale silnik z dużym przebiegiem niby zdrowy ale nowy już nie jest. Plotka też głosi że te z czarnym silnikiem bardziej brały, nie wiem czy to prawda czy po prostu są najstarsze i największe przebiegi mają.
__________________
Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły.
siwy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.08.2013, 09:19   #19
Ziarko


Zarejestrowany: Nov 2011
Posty: 1,601
Motocykl: nie mam
Ziarko jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 13 godz 39 min 49 s
Domyślnie

Za samo rozebranie motka, zapłaci więcej niż zyska na zbiciu ceny.
Panowie, to nie "super okazja, nówka sztuka, jeżdżona tylko przez babcie do kościoła, 93 r. i tylko 3000 km przebiegu).

Motocykl jeździ? jeździ
Właściciel narzeka? nie,
Jaki powód zmiany?
Stan łańcucha, wałek zdawczy - widać gołym okiem, by nie być zaskoczonym
modułu pod siedzeniem - czy nie są już przygniecione czy nie. Są zamienniki, ale można zadbać o obecne.

cała reszta - co nie widać gołym okiem. W końcu to UZYWANA maszyna. Jak widać nawet po filmiku, mało jeżdżona po trudnym, a więc raczej nie topiona i do dobita.

Z resztą trzeba się pogodzić - każdy, ale to każdy motorek w podobnej cenie będzie wygladał identycznie lub nawet bardziej zużyty.

Co do brania oleju: mój, a przypomne jest z 93 r. nie bierze oleju.
Ziarko jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.08.2013, 10:33   #20
Radekk


Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Chełm/Warszawa
Posty: 40
Motocykl: transalp 600
Radekk jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 17 godz 41 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał motormaniak Zobacz post
Branie oleju przez trampki (afryki tez) często bierze się ze zgubienia korka od rurki wychodzącej z airboxu. Po ponownym zaślepieni często jest za puźno i moto bierze oliwę.
Czy mógłbyś rozwinąć temat o jaki korek dokładnie chodzi i dlaczego powoduje to pobieranie oleju?
__________________
pozdrawiam
Radek
Radekk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.