Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 17.06.2014, 16:28   #41
pincet


Zarejestrowany: Oct 2012
Miasto: Szczecin
Posty: 341
Motocykl: RD03
Przebieg: 112 kkm
pincet jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 4 dni 21 godz 11 min 44 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał szymon25 Zobacz post
wszystko wiem Panowie, wiem co czym ustawiac. Obroty1250 wakuometry podlaczone. jeden cyryndel ssie ostro, malo oleju nie zassa a drugi normalnie. krece sruba synhro, mniej wiecej sie rowna ale po krotkiej chwili podcsnienie jednego z cyryndli rosnie/ (olej wyzej). obroty nie zmenaja wartosci. nie ma mozliwosci wyrownania slupków wakuometru.
Miałem tak samo w rd 03. Nie ustawiłem idealnie, zawsze któryś garnek trochę mocniej ciągnie. Tak mi się wydaje bynajmniej.
__________________
Zwolennik głębokiego przetopu...
pincet jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.06.2014, 16:35   #42
szymon25
 
szymon25's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2011
Miasto: Ciechanów
Posty: 1,678
Motocykl: 2x RD04, TS250, motorynka Pony, 126pEI i Ursus 4011 :)
Przebieg: rosnie
szymon25 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 3 godz 17 min 23 s
Domyślnie

nie wiem o co chodzi z moimi gaźnikami. Chyba nie da sie ich zsynchronizować. kręce tą śrubą i raz jeden raz drugi cylinder mocniej ciągnie. Tylko co jest dziwne, wkrecam srubę synchro bardziej ssa tył, wykrecam bardziej przód. Po minięciu sie słupków wakuometru znów jest kuj wie jak a zasada wkrecam-przód, wykręcam- tył nie ma zastosowania. po ustawieniu mniej wiecej na równo, wyłączeniu i powtórnym włączeniu silnika znów jest rozregulowane. Zaraz chyba ustawie zeby było jako tako i dam sobie spokój. Bo już mnie szlag trafia.
__________________
AFRICA TWIN FOREVER!!!!

Ostatnio edytowane przez szymon25 : 17.06.2014 o 16:38
szymon25 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.06.2014, 16:44   #43
KORNIK
 
KORNIK's Avatar


Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Piwniczna-Zdrój
Posty: 1,019
Motocykl: RD04
Przebieg: 53000
KORNIK jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 22 godz 20 min 49 s
Domyślnie

Zobacz czy sprężyna pod śrubą regulacji jest prawidłowo wsadzona.
KORNIK jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.06.2014, 19:17   #44
szymon25
 
szymon25's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2011
Miasto: Ciechanów
Posty: 1,678
Motocykl: 2x RD04, TS250, motorynka Pony, 126pEI i Ursus 4011 :)
Przebieg: rosnie
szymon25 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 3 godz 17 min 23 s
Domyślnie

właśnie to mnie zastanawia. jak srubokręt jest delikatnie dociśniety (trzymam na nim reke np.) wtedy jest git, Równo słupki oleju, ale... jak go wyjme zaczynają sie rozjeżdzać. moze to coś z tą sprężynka jest nie tak. krecenie nie daje efektów. tylko dociskając sróbokręt mozna ustawić słupki na równo. A moze to przepustnica wyslizgana juz jest? Narazie ustawiłem na równo z dociśnietym śrubokrętem. i tak mam gazniki w ultradzwieki włożyć. Wtedy zobaczymy.
Dzieki KORNIK
__________________
AFRICA TWIN FOREVER!!!!
szymon25 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.06.2014, 19:55   #45
nicek27
 
nicek27's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2009
Miasto: Frankfurt/M
Posty: 987
Motocykl: Elefant 944ie
Przebieg: 54420
Galeria: Zdjęcia
nicek27 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 12 godz 4 min 21 s
Domyślnie

Jeszcze co do synchro to wg mojej wiedzy robi się przy około 4 tysiącach obrotów. Ja tak zawsze działam 3-5 tysięcy i wtedy.
Dodatkowo po każdym ruchu śrubą trzeba wskazówkę w obrotomierzu poganiać i od nowa patrzeć..
Jak pierwszy raz to robiłem to prawie wakuometr o ścianę uderzył.
Tego się nie da zrobić w kilka minut. Weź jeszcze pod uwagę regulację składów. O poprawnych luzach zaworowych nie wspomnę.
__________________
Cagiva Elefant 944ie - jedyne co się może popsuć podczas jazdy to pogoda!
nicek27 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.06.2014, 20:00   #46
KORNIK
 
KORNIK's Avatar


Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Piwniczna-Zdrój
Posty: 1,019
Motocykl: RD04
Przebieg: 53000
KORNIK jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 22 godz 20 min 49 s
Domyślnie

Kiedyś miałem właśnie tak poskładane gaźniki że sprężyna była gdzie indziej włożona i był problem z synchro.
KORNIK jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.06.2014, 21:06   #47
szymon25
 
szymon25's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2011
Miasto: Ciechanów
Posty: 1,678
Motocykl: 2x RD04, TS250, motorynka Pony, 126pEI i Ursus 4011 :)
Przebieg: rosnie
szymon25 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 3 godz 17 min 23 s
Domyślnie

zawory regulowałem. składy wg Afripedi 2.25 obrotu. Mogą tez być gaźniki brudne po prostu. jeszcze baku założonego nie mam. sprubuje na wyższych obrotach.
__________________
AFRICA TWIN FOREVER!!!!
szymon25 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.06.2014, 22:18   #48
simon1977
 
simon1977's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Tarnowskie Góry
Posty: 241
Motocykl: TT800XC 2011
Przebieg: 147000
simon1977 jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 5 dni 2 godz 37 min 6 s
Domyślnie

W weekend robiłem synchro u mnie.
Bardzo długo...
Z tą śrubką to są takie jaja. Lekko śrubokrętem dociśnięta od razu zmienia wskazania waku. Dlatego trzeba bardzo delikatnie, minimalnymi ruchami i czekać, aż się unormuje wskazanie. Z tym, że u mnie zmieniały się obroty, więc co chwila regulacja na 1250 i zabawa od nowa
Co jakiś czas kontrolnie zamieniałem węzyki, żeby sprawdzić powtarzalność wskazań. Na jedny króćcu ciągnął lewe powietrze.
Po ustawieniu synchro, jak wkręciłem zaślepki obroty były około 1000 więc musiałem podkręcić.
simon1977 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.06.2014, 23:38   #49
R2D2
ReGeNeRaToR
 
R2D2's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 639
Motocykl: RD07
R2D2 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 5 dni 17 godz 58 min 8 s
Domyślnie

W gaźnikach afrykowych szczególnie tych z "większymi" przebiegami częstą przyczyną braku możliwości ustawienia punktu synchronizacji jest zasysanie powietrza poprzez wyrobione łożyska ślizgowe osi przepustnic.
Widoczny wtedy efekt zmian wartości podciśnienia przy dociskaniu osi przepustnic może być tego objawem.
__________________
END of TRANSMISSION
R2D2 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.06.2014, 23:58   #50
szymon25
 
szymon25's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2011
Miasto: Ciechanów
Posty: 1,678
Motocykl: 2x RD04, TS250, motorynka Pony, 126pEI i Ursus 4011 :)
Przebieg: rosnie
szymon25 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 3 godz 17 min 23 s
Domyślnie

własnie tego sie obawiam.
__________________
AFRICA TWIN FOREVER!!!!
szymon25 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Scottoiler- zrób to sam - Montaż podos Wszystko dla Afryki 60 28.01.2016 23:25
Kuchenka Kelly Kettle - zrób to sam Poncki Szpej turystyczny - Produkty i Porady 12 22.01.2013 11:14
Synchronizacja gaźników-fachowiec poszukiwany Joncio Uklad paliwowy i wydechowy 3 27.03.2012 11:39
[FAQ] - Synchronizacja gaźników (co 12kkm). newrom Regularne czynności serwisowe 25 07.06.2011 16:19


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.