Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 30.01.2009, 14:28   #31
R2D2
ReGeNeRaToR
 
R2D2's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 639
Motocykl: RD07
R2D2 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 5 dni 17 godz 13 min 0
Domyślnie

No więc zrobilem to o czym pisałem .
Sterownik rozebrany i rozrysowany.
Szczerze mówiąc nie spodziewalem się takiej prościzny , koszt elementow to moze z 5zł nie biorąc pod uwagę super betonu ktorym to zalali , gniazda i obudowy plastikowej.
Schemat zamieszczam poniżej.
Chciałbym dodać ze to ustrojstwo jest nie do zniszczenia , chyba że ktoś dobrze zwatuje bezpieczniki.
Nie wiem jaki tyrystor żółci zastosowali ale mysle ze z 20A to ma lekko.
Co do samej idei działania to zasada jest inna niż przyuszczaliśmy.
Działa to w ten sposób że przychodzacy impuls wyzwala tyrystor i przewodzi on prąd do momentu rozwarcia styków w pompie. Jak styki zostana rozwarte tyrystor przestaje przewodzić.Żeby znowu go załączyć modul musi podać nastepny impuls.
Reasumujac , modul musi podawać serie impulsów ktorych dlugość zalezy od predkosci obrotowej silnika.
Jak bedzie sezon to wlaczę sie tam oscyloskopem i zobacze dokladnie co się tam dzieje.

Acha jeszcze jedno , jak ktos chce sobie zrobić guzik do podpompowania przed odpaleniem silnika to wystarczy zewrzec zasilanie wchodzace do sterownika z wyjciem na pompe. Sam sobie zrobie taki patent pod kanapą.

przedostatnie zdjecie to widoczna plytka po usunieciu cyny , przygotowane do mierzenia elementów , nie musialem nawet rozbebeszac góry.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg 3.jpg (22.4 KB, 4 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 4.jpg (22.7 KB, 4 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 5.jpg (27.6 KB, 4 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 6.jpg (30.9 KB, 6 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 7.jpg (28.0 KB, 7 wyświetleń)
Typ pliku: jpg schemat.jpg (10.7 KB, 100 wyświetleń)
__________________
END of TRANSMISSION

Ostatnio edytowane przez R2D2 : 30.01.2009 o 14:32
R2D2 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.01.2009, 20:18   #32
BartekJ


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Gliwice
Posty: 246
Motocykl: RD 07a i orange, ale biały-250 EGS
BartekJ jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 1 dzień 17 godz 38 min 13 s
Domyślnie

Aaaa... widzisz. Czyli dlatego po podłączeniu zasilania scottoilera hand made pod złącze pompy paliwa mam cały czas prąd na złączu. Tyrystor jest cały czas obciążony i przewodzi.
BartekJ jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.01.2009, 00:13   #33
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,781
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 23 godz 42 min 27 s
Domyślnie

R2D2 możesz podać wartości napięcia dla elementów:

C1 na ile V
Rezystory ilu watowe
D1 - D2 moc / V
Tyrystor jakie napięcie ?

Ps Dooooooobra robata
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.01.2009, 00:46   #34
R2D2
ReGeNeRaToR
 
R2D2's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 639
Motocykl: RD07
R2D2 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 5 dni 17 godz 13 min 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kazmir Zobacz post
R2D2 możesz podać wartości napięcia dla elementów:

C1 na ile V
Rezystory ilu watowe
D1 - D2 moc / V
Tyrystor jakie napięcie ?

Ps Dooooooobra robata

A co referat będziesz pisał ?

pytasz o napięcia jak ogólnie wiadomo ze chodzi to na 12V.
Diody możesz dać 1N4007 są chyba nawet w spożywczym za rogiem
C1 - jakiś MKT na mniej niż 50V chyba nie robią , MKS też może być i monolityczny też
rezystory 0,25W zupełnie wystarczą
tyrystor chyba jest w obudowie TO220
wiec aby prąd był jakieś nie mniej niż 10A
na napięcie poniżej 400V chyba nie znajdziesz
a i z prądem nie ma problemu bo są od 4 A do 25 A
No chyba że żółte jakiś specjał założyli , a to do nich podobne.

Pozdrawiam
__________________
END of TRANSMISSION
R2D2 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.01.2009, 18:42   #35
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,781
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 23 godz 42 min 27 s
Domyślnie

Ogólnie na 12V chodzi tylko nie wiemy jaka wartość wchodzi z modułu?

No właśnie i tu pytanko bo mam pewną wątpliwość.
Jeśli traktować te urządzenie jako elektroniczny przekaźnik to między katodę i anodę tyrystora powinno być podłączone zasilanie i pompa, natomiast bramką powinien sterować sygnał z modułu zapłonowego Jesteś pewien tego co narysowałeś bo ze schematu wynika coś innego.

Szukałem na el...... i nawet prosty opis sprawdzania tyrystora czy jest dobry (na żarówkę) spowodował moją niepewność w tej kwestii

Ostatnio edytowane przez Kazmir : 31.01.2009 o 18:46
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.01.2009, 19:31   #36
R2D2
ReGeNeRaToR
 
R2D2's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 639
Motocykl: RD07
R2D2 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 5 dni 17 godz 13 min 0
Domyślnie

masz racje , w opisie wtyczki jest błąd trzeba zamienić 1 z 3 , mam to poprawione bo opis poprawiłem , ale nie podmieniłem zdjęcia .
__________________
END of TRANSMISSION
R2D2 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31.01.2009, 21:21   #37
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,781
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 23 godz 42 min 27 s
Domyślnie

I wszystko jasne jak dioda 1N4007 w spożywczym za rogiem
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.06.2010, 01:10   #38
MOTOMYSZA
 
MOTOMYSZA's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: B Y D G O S Z C Z
Posty: 604
Motocykl: KTM ADV 990 "S"
MOTOMYSZA jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 21 godz 38 min 4 s
Domyślnie

Jest pytanko do R2D2 i Kazmira...
... ale również i do wszystkich którzy "cóś" kumają ponad przeciętną w elektryczności:
Taka krótka historyjka:
Jest sobie RD03 w której została wymieniona pompa paliwowa zakupiona od kogoś tam i pochodząca od jakiejś ale nie wiadomo jakiej Afri(Allegro). Po włożeniu do moto i podłączeniu, zaraz po przekręceniu kluczyka w stacyjce, pompa zaczynała napier..., czyli pracować cały czas.
Zaczęliśmi posądzać o taki stan rzeczy wspominany tutaj gdzieś wcześniej i wyżej sterownik elektroniczny. Celem próby założyliśmy sterownik od RD07 i ... zadzialało wszystko prawidłowo, tzn pompka zaczęła pompować po przyduszeniu przycisku startera, a po odpaleniu pukała sobie odpowiednio częściej /rzadziej w zależności od obrotów. Uznaliśmy, że znaleźliśmy usterkę HURA !!!
Zadowoleni podłączyliśmy celem sprawdzenia (tylko tak, dla pewności ) ten stary sterownik od RD03 do RD07 i ...o kuwa! też działało wszystko dobrze!!!
Mówimy sobie:"Pewnie coś na stykach nie stykało!" -i przekładka na powrót, czyli stary sterownik z RD03 do RD03, a ten z "7" do "7". I dupa, nie działa
No to jeszcze jedna przekładka: z RD07 do RD03 = działa!!! i ten stary z RD03 do RD07 =też działa
Więc jo sie pytom, o co kaman?
Czy jest coś takiego co "przywiązuje" jedno z drugim tzn pompę z tym sterownikiem?
Że np ta zakupiona pompa mogła być od RD07 i teraz trza nam dokupić sterownik też od RD07?
Jakieś pomysły?
A może ma ktoś zbędny sterownik od RD07 i chciałby odsprzedać za "garść PLNów"?
HELP !!!!!!!!!!!!!!!!( w imieniu Kumpla)
MOTOMYSZA jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.06.2010, 10:44   #39
podos
 
podos's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
podos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
Domyślnie

moze to jest temat podobny do tego ze moduły zapłonowe są wymienne tylko w jedną stronę. 07 bedzie chodzic na trójkowych (podobno) ale trójka na siódemkowych już nie. Przypomnę że 04 i 07 to jest ten sam moduł (wymienny)
__________________
pozdrawiam, podos
AT2003, RD07A
------------------
Moje dogmaty
0. O chorobach Afryki: (klik)
1. O Mikuni: Wywal to.
2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!!
3. O goretexie: Tylko GORE-TEX
4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów
5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu.
6. Lista im. podoska Załącznik 10655
7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem.
8. O KN: Wywal to.
9. O nowej Afripedii: (klik)
podos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.06.2010, 11:12   #40
R2D2
ReGeNeRaToR
 
R2D2's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 639
Motocykl: RD07
R2D2 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 5 dni 17 godz 13 min 0
Domyślnie

Możliwe że sterowniki pompy chodzą na jakiś dolnych granicznych napięciach sterujących.
Napięcie to podaje moduł.
Reasumując w 07 chodzą obydwa zawsze a w 03 nie zawsze ? , to moze wskazywać na problemy z modułem/ami zapłonowymi w 03.
__________________
END of TRANSMISSION

Ostatnio edytowane przez R2D2 : 08.06.2010 o 11:14
R2D2 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Brak prądu. Rd 07a Harnaś Układ elektryczny i zapłonowy 15 16.08.2016 08:49
Montana- kabel do zasilania Michal Zastosowanie praktyczne 9 05.11.2013 11:04
brak pompy rambo Uklad paliwowy i wydechowy 31 31.05.2013 01:51
Brak kierunkowskazów zbys Układ elektryczny i zapłonowy 3 18.12.2012 22:18
Brak luzu ferolo Silnik, sprzęgło, skrzynia 17 10.07.2011 08:53


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.