|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
19.02.2015, 21:51 | #81 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Sanok
Posty: 2,027
Motocykl: EXC, ST 1300
Przebieg: rośnie
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 21 godz 59 min 53 s
|
Wszystko spasuje ale czy nie lepiej dać kilka stówek więcej i kupić WP? Ten zawias zrobi olbrzymią robotę
__________________
Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą |
19.02.2015, 22:07 | #82 |
Zarejestrowany: Aug 2012
Posty: 663
Motocykl: RD07&1000RR
Online: 2 tygodni 6 dni 3 godz 26 min 56 s
|
No tu akurat masz rację, już tłumaczę o co kaman - akcesoryjne zawieszenie zagościło już dawno w mojej Królowej, więc mam stary zawias z 07 + gdzieś w garażu wahacz z rd04... mam do kupienia trampka 650 w dobrej kasie i bym go sobie zostawił do jeżdżenia po plażach naszego morza pięknego + cioranie po okolicznych krawężnikach skoro zawias z królowej będzie pasował to go kupuję
|
20.02.2015, 00:16 | #83 |
Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Ze wsi jestem w ZMY
Posty: 2,744
Motocykl: Hunter Cub
Online: 7 miesiące 2 dni 20 godz 6 min 28 s
|
Wahacz z afry w 650-ce nie podejdzie bez bardzo dużej rzeźby. Tak dużej, że nikt jeszcze tego nie zrobił (próba była).
|
20.02.2015, 00:26 | #84 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Sanok
Posty: 2,027
Motocykl: EXC, ST 1300
Przebieg: rośnie
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 21 godz 59 min 53 s
|
Przód pasuje a z tyłu daję się przedłużkę amora od Ravikinga
__________________
Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą |
20.02.2015, 09:23 | #85 |
TA 650 ma trochę sztywniejsze zawieszenie niż TA600. Nie widzę sensu przerabiania tego na zawias z AT. Jeśli już to wsadzić tam jakieś WP. I tu też pytanie po co- skoro masz już dłubniętą Afrykę rd07
Masa trampa 650 to 210 kg w serii-niewiele mniej niż AT. Będziesz miał 2 mastodonty. W dodatku w TA 650 przeszkadza katalizator i masa plastiku- który jest drogi i trudno dostępny (zwłaszcza np. przednia lampa) Jak chcesz latać po piachu i krzokach to kup coś lżejszego i od razu z lepszym zawiasem- np jakąś yamahę TT. DRZ itp. |
|
20.02.2015, 12:35 | #86 |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
i gorsze ustawienie motocyklisty względem kierownicy. Jest bardziej chopperowe
W transalpie 600 zdecydowanie lepiej
__________________
|
20.02.2015, 13:33 | #87 |
trampkarz emeryt
|
Więc po kolei zeznam co wiem w temacie, miałem i 600 i 650.
Co do zmiany wahacza w 650 to tak jak artek pisze, była próba (KML albo motormaniak chyba...) ale inwazyjność dotyczy i wachacza i ramy. Ogólnie spory zamęt w samym mocowaniu ale jeszcze większy w układzie dźwigni i poszczególnych kątach pracy elementów. Kiwaczka w 650 jest zupełnie inna, natomiast w 600 i RD3,4,7 jest to oparte na tej samej zasadzie - tylko trzeba pamiętać że kiwaczka i kości koniecznie muszą być od AT przy przekładce do TA. Gadałem kiedyś ze szparagiem bo w dawnych czasach nurtował mnie gumowy wachacz w mojej pierwszej 600 (choć to akurat był problem z łożyskami koła i może wahacza...co pogłębiało wrażenia a ja za głupi byłem żeby od tego zacząć..). Szparag zwracał uwagę że amor i działanie kiwaczki w 650 jest inne, bardziej precyzyjne niż w 600, do tego rama (to moje zdanie) jest nieco przekonstruowana i nieco większą sztywność. Suma sumarum - 650 seryjnie lepiej mi się prowadziła na czarnym niż standardowa 600 i w jakimś stopniu potwierdzało się to o czym mowa powyżej. W terenie to nie pamiętam. Ogólnie 650 jest lepiej niż 600 przystosowana do jazdy szosą. Nie mówię że to źle - po prostu jak słusznie zauważył Franz pozycja jest nieco inna, podnóżki są nieco wyżej, kanapa szersza. Mi to pasowało. Co do pracy wahacza w 650 z pasażerem i kuframi nie miałem większych zastrzeżeń, tylko wrażenie że ma mniejszy skok ale to może subiektywne bo wtedy na 650 się z AT przesiadłem. Kupując 650 jedyne co można i pewnie warto - to zmienić tylny amor i sądzę że to zupełnie wystarczy. A na przód to co kto lubi i ile ma pieniędzy...mi zawieszenie z AT RD07 wystarcza aż nadto i uważam że wybór był słuszny, innego nie chciałem bo zależało mi też na dobrych heblach oraz tym aby było plug&play. Podsumowując - zmiana wahacza w 650 - bardzo trudne i napewno mniej potrzebne niż w 600. Odnośnie kości podwyższających pod amor w standardowym trampku....czy zastanawialiście się przy tym nad parametrem pt. rozstaw osi? Otóż Trampek z wahaczem AT zyskuje na stabilności nie tylko dzięki konstrukcji wahacza ale też dzięki jego długości (+około 5cm). No i wtedy można sobie motocykl dowolnie podnieść. Natomiast podnosząc na standardowym wahaczu skracamy rozstaw osi i jeszcze pogarszamy właściwości na czarnym, szczególnie z załadunkiem. Mi ze zmianą zawiech motocykl poszedł 5-7 cm do góry. Jest bardziej wymagający ale też pozwala na wiele więcej. Uzupełniając kwestie techniczne - przy wahaczu z RD03 łańcuch dajemy afrykowy 124 ogniwa, to wiadomo. Niestety wtedy naciąg wypada na końcu prawie. Skrócenie o dwa ogniwa jest optymalne - naciąg wyszedł chyba na 10-13 ząbku. Czyli idealnie. Pozdrawiam zimny Ostatnio edytowane przez zimny : 20.02.2015 o 13:35 |
20.02.2015, 16:29 | #88 |
Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Ze wsi jestem w ZMY
Posty: 2,744
Motocykl: Hunter Cub
Online: 7 miesiące 2 dni 20 godz 6 min 28 s
|
Jeszcze mishieck i gumbas do tablicy!!!
|
20.02.2015, 19:33 | #89 |
Zarejestrowany: Aug 2012
Posty: 663
Motocykl: RD07&1000RR
Online: 2 tygodni 6 dni 3 godz 26 min 56 s
|
Ładnie się temat rozwinął, dziękuję wszystkim za opinie i rady
|
23.02.2015, 13:02 | #90 |
przemieszczacz
Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Skierniewice
Posty: 1,772
Motocykl: LC8, exc-f 250
Online: 3 miesiące 3 tygodni 3 dni 19 godz 30 min 15 s
|
Heja, szukam piasty coby na niej zapleść obręcz 18" i widzę, że jest dużo większa podaż używek z trampka. Duża rzeźba transalpowe koło wsadzić do RD07?
__________________
'03 Hello Kitty Słowiański Zimny Wiatr |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
kilka pytań o słowackim raju | arturro2622 | Przygotowania do wyjazdów | 2 | 03.02.2013 17:12 |
Praga we dwoje pytan kilka | Wojak | Przygotowania do wyjazdów | 21 | 25.04.2012 18:44 |
Kilka pytań - Maroko | Pawel_z_Jasla | Przygotowania do wyjazdów | 9 | 24.12.2011 09:21 |
Klamoty wyprawowe - pytań kilka | mojrzesh | Wszystko dla Afryki | 17 | 08.09.2011 14:19 |
Gaźniki RD 03 - kilka pytań | Babel | Uklad paliwowy i wydechowy | 7 | 09.09.2010 05:25 |