Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 19.02.2015, 21:51   #81
voxan69
 
voxan69's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Sanok
Posty: 2,027
Motocykl: EXC, ST 1300
Przebieg: rośnie
voxan69 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 21 godz 59 min 53 s
Domyślnie

Wszystko spasuje ale czy nie lepiej dać kilka stówek więcej i kupić WP? Ten zawias zrobi olbrzymią robotę
__________________
Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą
voxan69 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19.02.2015, 22:07   #82
bass


Zarejestrowany: Aug 2012
Posty: 663
Motocykl: RD07&1000RR
bass jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 6 dni 3 godz 26 min 56 s
Domyślnie

No tu akurat masz rację, już tłumaczę o co kaman - akcesoryjne zawieszenie zagościło już dawno w mojej Królowej, więc mam stary zawias z 07 + gdzieś w garażu wahacz z rd04... mam do kupienia trampka 650 w dobrej kasie i bym go sobie zostawił do jeżdżenia po plażach naszego morza pięknego + cioranie po okolicznych krawężnikach skoro zawias z królowej będzie pasował to go kupuję
bass jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.02.2015, 00:16   #83
Artek
 
Artek's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Ze wsi jestem w ZMY
Posty: 2,744
Motocykl: Hunter Cub
Artek jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 2 dni 20 godz 6 min 28 s
Domyślnie

Wahacz z afry w 650-ce nie podejdzie bez bardzo dużej rzeźby. Tak dużej, że nikt jeszcze tego nie zrobił (próba była).
Artek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.02.2015, 00:26   #84
voxan69
 
voxan69's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Sanok
Posty: 2,027
Motocykl: EXC, ST 1300
Przebieg: rośnie
voxan69 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 21 godz 59 min 53 s
Domyślnie

Przód pasuje a z tyłu daję się przedłużkę amora od Ravikinga
__________________
Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą
voxan69 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.02.2015, 09:23   #85
Marcin-BB

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Bielsko Biała
Posty: 1,670
Motocykl: TA 600/rd03
Przebieg: 48ooo
Marcin-BB jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 6 dni 22 godz 23 min 46 s
Domyślnie

TA 650 ma trochę sztywniejsze zawieszenie niż TA600. Nie widzę sensu przerabiania tego na zawias z AT. Jeśli już to wsadzić tam jakieś WP. I tu też pytanie po co- skoro masz już dłubniętą Afrykę rd07
Masa trampa 650 to 210 kg w serii-niewiele mniej niż AT. Będziesz miał 2 mastodonty. W dodatku w TA 650 przeszkadza katalizator i masa plastiku- który jest drogi i trudno dostępny (zwłaszcza np. przednia lampa) Jak chcesz latać po piachu i krzokach to kup coś lżejszego i od razu z lepszym zawiasem- np jakąś yamahę TT. DRZ itp.
Marcin-BB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.02.2015, 12:35   #86
Franz
Stary (P)iernik
 
Franz's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Franz jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał voxan69 Zobacz post
bass Trampek 650 też ma gumowy zawias
i gorsze ustawienie motocyklisty względem kierownicy. Jest bardziej chopperowe
W transalpie 600 zdecydowanie lepiej
__________________
<font color=#ffff00><b>.<font color=#000000>Tylko dwie rzeczy są nieskończone</font></b><font color=#000000>: <b>Wszechświat oraz ludzka głupota</b>, <b>choć nie jestem pewien co do tej pierwszej</b>. </font><b><font color=#000000>...  ( A.E)</font></b></font>
Franz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.02.2015, 13:33   #87
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,854
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 5 dni 15 min 53 s
Domyślnie

Więc po kolei zeznam co wiem w temacie, miałem i 600 i 650.

Co do zmiany wahacza w 650 to tak jak artek pisze, była próba (KML albo motormaniak chyba...) ale inwazyjność dotyczy i wachacza i ramy. Ogólnie spory zamęt w samym mocowaniu ale jeszcze większy w układzie dźwigni i poszczególnych kątach pracy elementów. Kiwaczka w 650 jest zupełnie inna, natomiast w 600 i RD3,4,7 jest to oparte na tej samej zasadzie - tylko trzeba pamiętać że kiwaczka i kości koniecznie muszą być od AT przy przekładce do TA.

Gadałem kiedyś ze szparagiem bo w dawnych czasach nurtował mnie gumowy wachacz w mojej pierwszej 600 (choć to akurat był problem z łożyskami koła i może wahacza...co pogłębiało wrażenia a ja za głupi byłem żeby od tego zacząć..). Szparag zwracał uwagę że amor i działanie kiwaczki w 650 jest inne, bardziej precyzyjne niż w 600, do tego rama (to moje zdanie) jest nieco przekonstruowana i nieco większą sztywność.

Suma sumarum - 650 seryjnie lepiej mi się prowadziła na czarnym niż standardowa 600 i w jakimś stopniu potwierdzało się to o czym mowa powyżej. W terenie to nie pamiętam. Ogólnie 650 jest lepiej niż 600 przystosowana do jazdy szosą. Nie mówię że to źle - po prostu jak słusznie zauważył Franz pozycja jest nieco inna, podnóżki są nieco wyżej, kanapa szersza. Mi to pasowało.

Co do pracy wahacza w 650 z pasażerem i kuframi nie miałem większych zastrzeżeń, tylko wrażenie że ma mniejszy skok ale to może subiektywne bo wtedy na 650 się z AT przesiadłem.

Kupując 650 jedyne co można i pewnie warto - to zmienić tylny amor i sądzę że to zupełnie wystarczy. A na przód to co kto lubi i ile ma pieniędzy...mi zawieszenie z AT RD07 wystarcza aż nadto i uważam że wybór był słuszny, innego nie chciałem bo zależało mi też na dobrych heblach oraz tym aby było plug&play.

Podsumowując - zmiana wahacza w 650 - bardzo trudne i napewno mniej potrzebne niż w 600.

Odnośnie kości podwyższających pod amor w standardowym trampku....czy zastanawialiście się przy tym nad parametrem pt. rozstaw osi? Otóż Trampek z wahaczem AT zyskuje na stabilności nie tylko dzięki konstrukcji wahacza ale też dzięki jego długości (+około 5cm). No i wtedy można sobie motocykl dowolnie podnieść. Natomiast podnosząc na standardowym wahaczu skracamy rozstaw osi i jeszcze pogarszamy właściwości na czarnym, szczególnie z załadunkiem.

Mi ze zmianą zawiech motocykl poszedł 5-7 cm do góry. Jest bardziej wymagający ale też pozwala na wiele więcej.

Uzupełniając kwestie techniczne - przy wahaczu z RD03 łańcuch dajemy afrykowy 124 ogniwa, to wiadomo. Niestety wtedy naciąg wypada na końcu prawie. Skrócenie o dwa ogniwa jest optymalne - naciąg wyszedł chyba na 10-13 ząbku. Czyli idealnie.

Pozdrawiam
zimny

Ostatnio edytowane przez zimny : 20.02.2015 o 13:35
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.02.2015, 16:29   #88
Artek
 
Artek's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Ze wsi jestem w ZMY
Posty: 2,744
Motocykl: Hunter Cub
Artek jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 2 dni 20 godz 6 min 28 s
Domyślnie

Jeszcze mishieck i gumbas do tablicy!!!
Artek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.02.2015, 19:33   #89
bass


Zarejestrowany: Aug 2012
Posty: 663
Motocykl: RD07&1000RR
bass jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 6 dni 3 godz 26 min 56 s
Domyślnie

Ładnie się temat rozwinął, dziękuję wszystkim za opinie i rady
bass jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.02.2015, 13:02   #90
bicio
przemieszczacz
 
bicio's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2009
Miasto: Skierniewice
Posty: 1,772
Motocykl: LC8, exc-f 250
bicio jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 3 tygodni 3 dni 19 godz 30 min 15 s
Domyślnie

Heja, szukam piasty coby na niej zapleść obręcz 18" i widzę, że jest dużo większa podaż używek z trampka. Duża rzeźba transalpowe koło wsadzić do RD07?
__________________
'03 Hello Kitty

Słowiański Zimny Wiatr
bicio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
kilka pytań o słowackim raju arturro2622 Przygotowania do wyjazdów 2 03.02.2013 17:12
Praga we dwoje pytan kilka Wojak Przygotowania do wyjazdów 21 25.04.2012 18:44
Kilka pytań - Maroko Pawel_z_Jasla Przygotowania do wyjazdów 9 24.12.2011 09:21
Klamoty wyprawowe - pytań kilka mojrzesh Wszystko dla Afryki 17 08.09.2011 14:19
Gaźniki RD 03 - kilka pytań Babel Uklad paliwowy i wydechowy 7 09.09.2010 05:25


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.