![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
lamer miesiąca
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wa-wa
Posty: 683
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 6 dni 21 min 23 s
|
![]()
Drodzy Koledzy Afrikanerzy!
Mam do Was pilną prośbę o opinię i ocenę sytuacji. Właściwie kupiłem Africę R07 sprowadzoną w bardzo dobrym stanie ze Szwajcarii. Jedyna niepokojącą sprawą jest to, że kontrolka biegu neutralnego nie zawsze się zapala. Sytuacja wygląda w ten sposób, że po wrzuceniu biegu i przejechaniu choćby małego dystansu kontrolka zazwyczaj się zapala, po powrocie do biegu jałowego. Natomiast przy zmianie biegu i powrocie na bieg jałowy bez puszczania sprzęgła kontrolka zapala się tylko niekiedy, czasami pomryguje przez chwilę a na ogół nie świeci się wcale nawet po puszczeniu sprzęgła. Mam dylemat bo nie wiem czy to czujnik biegu jałowego czy jakiś poważniejszy problem ze skrzynią? Chociaż skrzynia nie przejawia żadnych niepokojących objawów, biegi wchodzą płynnie, jedynka puka, przełączanie bez problemu, brak niepokojących odgłosów, i raczej rozsądek wskazuje na czujnik to jest niepewność, że może to być poważniejsza awaria. Proszę Was o radę, może mieliście z tym jakieś doświadczenia i możecie pomóc mi nabrać przekonania do zakupu lub odwołania transakcji, bo jeszcze do jutra mam taką możliwość. Z góry bardzo wam dziękuje!! Grzesiek |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ReGeNeRaToR
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 650
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 6 dni 23 godz 11 min 47 s
|
![]()
pewnie czyjnik ,albo zasniedziale lub zle stykajacye zlacze czujnika przewod , moze byc tez uszkodzony przewod idacy od czujnika.
Rozbierz i posprawdzaj , jezeli wszystko bedzie ok to raczej czujnik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,219
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 19 godz 10 min 4 s
|
![]()
Obstawiam czujnik. Najlepiej wykręć (jest obok przedniej zębatki) i sprawdź jego długość - na końcu jest bolec na sprężynce, który powiniej się chować po wciśnięciu z tego co pamiętam około 4mm i mieć zaokrąglony koniec. U mnie był ścięty w kancik i się nie chował
![]() Kontrolka paliła się tylko przy zimym silniku.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
lamer miesiąca
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wa-wa
Posty: 683
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 6 dni 21 min 23 s
|
![]()
Dzięki Mat! Może wiesz jakim kluczem się tam dobrać to sprawdzę to na miejscu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,219
Motocykl: nie mam AT jeszcze
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 2 dni 19 godz 10 min 4 s
|
![]()
Dawno tak grzebałem - osłonkę zębatki odkręcasz ampulem 5 lub 6, sam czujnik jest dość dobrze schowany - w RD04 po lewej stronie zębatki w głębi. Trzeba odłączyć kabelek a sam czujnik potraktować nasadką. Chyba 12, ale głowy nie dam. No i tyle. Jak poleci torchę oleju, nie panikuj
![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
lamer miesiąca
![]() Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wa-wa
Posty: 683
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 6 dni 21 min 23 s
|
![]()
uf, stało się, chyba mogę czuć się pełnoprawnym użytkownikiem tego forum
![]() kupiłem bez rozkręcania, będę walczył z tematem w późniejszym czasie. póki co dzięki za wsparcie! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() |
![]() jestem po wymianie czujnika wczoraj. no nie zastal ![]() nowy jest zaokraglony na koncu i ma jakis 4mm a ten ktory wykrecilem mial starta powierzchnie czolowa na plasko. jakby tego bylo malo nie dzialal w ogole... dla potomnych dodam ze do calej zabawy beda potrzebne klucz nasadowy 14mm do odkrecenia gmola /bez tego nie wyjmiemy obudowy zebatki/, 13mm do odrecenia dolnego mocowania michy /bez lekkiego zgwalcenia jej w dol nie damy rady odkrecic dolnego mocowania obudowy zebatki zdawczej/ nasadka 8mm na cienkim sztyfcie 1/4 cala /dolne i gorne mocowanie obudowy zebatki/. skoro juz tam jestesmy warto sie przyjrzec z bliska wielowypustowi walka zdawczego. watek byl juz walkowany na forum. jak juz mamy wszystko na wierzchu to odlaczamy przewod od czujnika i wlaczamy zaplon. dolaczamy przewod w dowolnym miejscu do masy - jesli kontrolka sie zaswieci to mamy walniety czujnik. jasli nie to mamy walniete cos jeszcze ![]() kluczem nasadowym 14mm na przedluzce odkrecamy czujnik i wkrecamy nowy nie zapominajac o nowej podkladce uszczelniajacej. skladamy wszystko zusammen do qpy i napawamy galki oczne pieknym zielonym swiatlem niedzialajacej do tej pory kontrolki ![]() ![]() sorry za jakosc foty ale nie mam aparatu. niemniej widac o co chodzi z tymi czujnikami starym i nowym: http://picasaweb.google.pl/matjaswro...33509658422642
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa Ostatnio edytowane przez matjas : 11.06.2008 o 11:16 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Amator podwórkowy
![]() Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: Kostrzyn nad Odrą
Posty: 994
Motocykl: exRD04 '92, obecnie RD07A '98
Przebieg: >55kkm
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 2 godz 48 min 22 s
|
![]()
Odkurzę nieco ten watek. Jak widzę kolega matjas trochę się narozkręcał aby wymienić ten czujnik. Nie wiem jaki typ Africi miałeś/masz. W RD04 z gmolami GIVI kompletnie nic nie trzeba odkręcać. Wystarczy nasadowy klucz nr 14 na przedłużce i to wszystko. Motocykl oparty z lekkim przechyłem na prawą burtę, ściągnięcie wtyczki z gumowym kapturkiem, odkręcenie starego czujnika, wkręcenie nowego, założenie wtyczki i... piękne zielone światełko na desce mówiące o biegu neutralnym. 5 minut oglądania, 3 minuty pracy i spora doza satysfakcji gotowa.
Miejśce umieszczenia czujnika. Jak widać nic nie trzeba demontować aby się do niego dobrać. ![]() Nieco inne,dokładniejsze ujecie. Zaraz po wkręceniu nowego. ![]() A tu porównanie. Wg katalogu Hondy stara wersja czujnika została zamieniona nową. Widać minimalne różnice wizualne. Pasować, pasuje a najważniejsze że działa. ![]() ![]() ![]() ![]() Ostatnio edytowane przez diverek : 16.03.2010 o 23:53 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Zarejestrowany: Apr 2012
Miasto: Bielsk Podlaski
Posty: 156
Motocykl: AT RD07a
![]() Online: 2 tygodni 5 dni 8 godz 8 min 45 s
|
![]()
Nie zakładając nowego tematu chciałbym prosić o podpowiedź w temacie. Kontrolka biegu neutralnego po wciśnięciu biegu oraz przy zmianie biegów nie gaśnie, ciągle się świeci. Czujnik ? W motocyklu wcześniej przemyłem kontaktem wszystkie elektryczne kostki - piny oraz była wymieniana zębatka zdawcza, która jest w pobliżu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
![]()
Nie dam ręki uciąć, ale te czujniki zazwyczaj zwierają do masy i dopiero wtedy pali się lampka.
Jest jakaś opcja, że przyciąłeś kabelek do obudowy silnika, albo izolacja jest uwalona i dotyka do silnika cały czas? Sent from my SM-J600FN using Tapatalk |
![]() |
![]() |