Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 22.12.2015, 23:46   #11
voxan69
 
voxan69's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Sanok
Posty: 2,027
Motocykl: EXC, ST 1300
Przebieg: rośnie
voxan69 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 21 godz 59 min 53 s
Domyślnie

Motoz w błocie średnio robi - na szutry kamienie jest rewelacyjny
__________________
Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą
voxan69 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.12.2015, 00:03   #12
Dylan
Orzeszek
 
Dylan's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2015
Miasto: RLU DESANT
Posty: 176
Motocykl: DR-Z 400
Dylan jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 dni 1 godz 14 min 56 s
Domyślnie

Jeśli planujesz jazdę w terenie, nie polecam mitasa e09. Wydaje się terenowy, ale w błocie wymięknie a tego w terenie się uniknąć NIE DA. Żałuje, że go założyłem. Podkreślam jednak, że jeżdże 90% w terenie. Z przodu dostałem w spadku od Rojka CST 755 i bardzo mi się podoba, na asfalcie też mi się dobrze prowadzi. Zaznaczam też, że mam małe doświadczenie, jeżdżę tylko pół roku ale głównie w terenie, więc dzielę się odczuciami. Teraz zakładałbym C02 bez wahania! Na pewno nie sugerowałbym się tym, "że szybko schodzą". Niech schodzą, byle pracowały. E09 nie pracuje jak należy i nie schodzi
__________________
Dylan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.12.2015, 00:11   #13
Mirmil
 
Mirmil's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: mielec
Posty: 1,683
Motocykl: pilnie sprzedam
Mirmil jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 4 godz 50 min 41 s
Domyślnie

a na jakich oponach w oryginale przychodzi nowa CRF 1000?
__________________
niejedna przestrzen jeszcze moj uslyszy glos
super miejsce i cudowni ludzie www.misja-kamerun.pl
Mirmil jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.12.2015, 11:23   #14
radekw
 
radekw's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2015
Miasto: Kraków
Posty: 180
Motocykl: CRF1000D
Galeria: Zdjęcia
radekw jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 15 godz 39 min 44 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mirmil Zobacz post
a na jakich oponach w oryginale przychodzi nowa CRF 1000?
Chyba Dunlop Trailmax 610
radekw jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.12.2015, 11:38   #15
madafakinges
 
madafakinges's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 5,944
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
madafakinges jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 miesiące 2 tygodni 5 dni 20 godz 11 min 11 s
Domyślnie

CRF ma takie koła jak duży kat. Tylna felga mimo, że 18' to szerokość 4cale dość skutecznie ogranicza wybor opon terenowych. Przednia felga też ma 2,15 co też nie wrzóży dobrze na kamieniach. Mi się w dziku udało zgiąć akcesoryjnego DIDa 1,85 a co dopiero 2,15.
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=24935
http://orangepower.pl/viewtopic.php?f=6&t=18

Podsumowująć 50/50% haidenau k60
Bardziej off dunlop d952 przód i d908rr tył, ewentualnie komplet pirelly scorpion rally a jeśli ma być budżetowo to sava rockrider. Niestety kostkowe tyły tylko w rozmiarze 140 na 4 calowej feldze się średnio układają.

Jedyna 150 to e09/e10 nie próbowałem w dziku ale pewno będzie okazja.
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga.

Ostatnio edytowane przez madafakinges : 23.12.2015 o 11:55
madafakinges jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.12.2015, 19:41   #16
Adagiio
Zakonserwowany
 
Adagiio's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2005
Miasto: Milazzo
Posty: 5,128
Motocykl: XRV 750
Adagiio will become famous soon enough
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 18 godz 49 min 27 s
Domyślnie

http://www.dunlop.eu/dunlop_chit/mc/tyres/off_road/ tu masz tabelkę producenta ze specyfikacją nawierzchni pozwalającą dobrać właściwie oponę, klikając na pasek z nazwą możesz zobaczyć różnice bieżnika .

sabbia - piasek
fango - błoto
erba - trawa
sterrato fangoso - błotnisty szuter
pietre - kamienie
sterrato secco - wyschnięty szuter

Przykładowo Geomax Enduro, która według producenta jest uniwersalna i nadaje się na każdą nawierzchnie w praktyce nadaje się tylko na twardy szuter, bo w innych warunkach nie robi, jak każda inna uniwersalna opona bo one są tylko na wygląd a nie do jazdy.
Nie zgadzam się ze stwierdzeniem że na początek wystarczy byle co, właśnie na początek wszystko powinna być najlepsze i odpowiednio dobrane do nawierzchni aby móc wyczuć motocykl i nad nim panować. Zresztą nie da się kilkunastu lat spędzonych w krzaczoarch opisać w dwóch zdaniach o oponach.
Każdy z nas chwali opony na których jeździ mu się najlepiej, bo każdy jeździ inaczej choć po tej samej nawierzchni.
__________________
Proszę siadać, się nie wychylać, się nie opowiadać
I łaskawie i po cichu i bez szumu i bez iskier
Wypierdalać.
Adagiio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.12.2015, 22:00   #17
Mirmil
 
Mirmil's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: mielec
Posty: 1,683
Motocykl: pilnie sprzedam
Mirmil jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 5 dni 4 godz 50 min 41 s
Domyślnie

radekw napisal
Cytat:
Mam do Was pytanie jako do osób, które nie jeden komplet opon zjechały Afryka będzie służyła jako codzienny środek transportu, więc generalnie zostawiam ją na oponach szosowych, ale jak będzie się szykował wypad, gdzie większość będzie off-roadowo to będę chciał przełożyć kostki. W przyszłym sezonie planuję dwa takie krótkie wypady, więc bez szału i nie chcę od razu wydawać kasy na nie wiadomo jakie opony.
Budżetowo odpowiadają mi Mitasy E09 na tył i EF06 na przód. To dobry wybór? Jaki inny zestaw sugerowalibyście w podobnym budżecie (do 600 PLN)?
@ radekw

Posiadasz motocykl za okolo 50 000 zl, a chcesz zaoszczedzic na oponach, ktore beda stanowic okolo 1% wartosci motocykla. Jeden szlif, czy jakas niepotrzebna wywrotka w terenie i motocykl traci duzo na wartosci( zwlaszcza, jak jest nowy i nie jest tani). Nie mowiac juz o bezpieczenstwie i zdrowiu uzyszkodnika.
Jezlei nie zmieniasz opon sam, to koszt przelozenia opon + ewentualne wywazenie, to tez kilka zlotych.

Wg moich obserwacji, wiekszosc ludzi zmienia opony rzadko jak tylko sie da- z lenistwa, z braku czasu, z innych przyczyn. Wiec jak sie juz raz cos zalozy, to sie jezdzi az do kolejnego powazniejszego wyjazdu.
Nawet ci, co maja drugie zestawy kol, uzywaja zazwyczaj jedne - te co sa aktualnie na motocyklu.

Wiec ja bym te szosowki zostawil na TYLKO asfaltowe wyjazdy po Europie, a na codzien smigal na czyms uniwersalnym.
Bo jak zalozysz jakies kostki tylko na wyjazd w bieszczady, lub mazury i na dojazdowce zlapie Cie deszcz, to bedziesz nieprzyzwyczajony i mozesz sie nieprzyjemnie zdziwic.
Pozatym na wyjezdzie w bieszczady,czy mazury wiekszosc bedzie ON roadowa, no bo przeciez trzeba te kilkaset kilometrow jakos dojechac na miejsce. Pozatym zapewnie nie bedziesz jezdzil OFF-Road, tylko po szutrowkach, gdzie opony uiniwersalne dadza rade- oczywiscie jak tylko umiesz jezdzic.
Zazwyczaj by zwiekszyc trakcje wystarczy zredukwoac cisnienie w kolach do 1,3 i jest o wiele lepiej niz przy 2,2
Z mojego doswiadczenia i z tego co zaobserwowoalem u innych to najpierw brakuje umiejetnosci + czlowiek boi sie o uszkodzenia sprzetu i siebie, pozniej zaczyna przeszkadzac waga motocykla i brakuje opon.

Ja co jazdy codziennej uzywalem na przod TKC 80( a wyprobowalem wiele opon) .
na tyl TKC (droga), heidenau k60(ok), Mitas E07( dobra do cieplych krajow)

I na takich oponach mozna pojechac i na wyprawe do Gruzji, czy Kirgistanu, mozna jezdzic na codzien + wekendowe jazdy po szutrowkach.
__________________
niejedna przestrzen jeszcze moj uslyszy glos
super miejsce i cudowni ludzie www.misja-kamerun.pl
Mirmil jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.12.2015, 23:27   #18
radekw
 
radekw's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2015
Miasto: Kraków
Posty: 180
Motocykl: CRF1000D
Galeria: Zdjęcia
radekw jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 dni 15 godz 39 min 44 s
Domyślnie

Dzięki Adagiio i Mirmil. Macie dużo racji. Mój problem polega na tym, że złożyło się tak, że przyszły rok będzie obfitował w wydatki - zakup motocykla nastąpił dużo szybciej niż pierwotnie planowałem bo skasowałem poprzedni , a ja z tych co nie potrafią usiedzieć na tyłku , do tego miałem już zaplanowaną i klepniętą objazdówkę po Europie z grupą znajomych z HOG i ani nie wypada ani nie chcę się z tego wycofywać, a to impreza z rozmachem Do tego Afryka ma biedne wyposażenie standardowe i czeka mnie trudna sztuka wyboru akcesoriów, bo wszystkie wydają się potrzebne, a będę musiał ograniczyć się do absolutnie niezbędnych jeżeli chcę jeszcze zaliczyć jakieś krótsze wycieczki, a i tak będę pewnie zabawnie wyglądał na Hondzie w ciuchach obrandowanych logiem HD :P.
Pytanie wynika z braku doświadczenia z oponami bardziej terenowymi i liczyłem na to, że takie Mitasy okażą się całkiem spoko. Raczej nie będzie mnie stać na komplet opon powyżej 800 PLN, a podejrzewam, że nawet średniej klasy opony terenowe lepiej się sprawdzą niż dobre uniwersalne, na których Afryka przyjedzie Liczyłem już - dwie imprezy stricte offroadowe w przyszłym roku to cztery zmiany opon. W Hondzie jedna zmiana to 60 PLN, da radę, a w sezonie 2017 pomyślę nad drugim kompletem kół, jak przy samochodzie

Ostatnio edytowane przez radekw : 23.12.2015 o 23:32
radekw jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.12.2015, 23:30   #19
zaczekaj
Asia
 
zaczekaj's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2012
Miasto: Złotoryja/ Wrocław
Posty: 2,289
Motocykl: XL750, CRF300RALLY
Galeria: Zdjęcia
zaczekaj jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 3 tygodni 6 dni 4 godz 4 min 33 s
Domyślnie

Zawsze możesz sprzedać opony na których przyjdzie Afryka i kupić za to inne.

wytapatalkowano
zaczekaj jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.12.2015, 23:49   #20
RonDell
 
RonDell's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2014
Miasto: Mała Polska
Posty: 541
Motocykl: RD07a
Przebieg: 41214
Galeria: Zdjęcia
RonDell jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 9 godz 37 min 52 s
Domyślnie

Radek,
z akcesoriów to grzane manetki, sakwy Crosso lub rogal lub torba Ortlieb lub Prokajak.

Chyba, że kumple typu: bez kufrów Touratech nie podchodź.

Pozdro
__________________
A Man of Nomadic Traits
RonDell jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Opony dla początkującego - asfalt, szuter, piach plakiet Hamulce, kola, opony 539 01.12.2015 22:40


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.