Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20.06.2016, 01:47   #31
redneck
 
redneck's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2016
Miasto: Nowy Tomyśl
Posty: 211
Motocykl: RD07a
redneck jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 4 dni 4 godz 27 min 33 s
Domyślnie

Postanowiłem się wkleić z trochę innym tematem dotyczącym zębatki przedniej, aby nie zaśmiecać forum nowym wątkiem.
Przy wymianie wałka musiałem wiadomo zakupić nową zębatkę.
Nowa przednia zębatka- wszyscy polecają Pan Hondę i tak zrobiłem.
Końcówka roboty, moto do odbioru i dziwny telefon Pana mechanika, myślałem że to kolejna baja aby kolejny raz przesunąć termin ale fotki przesłał.
Okazało się że nowy łańcuch DID VX pasuje ładnie do tylnej JT i bardzo średnio do przedniej Pana Hondy.

Telefon do Rambo, zdziwiony mocno także ale porządna firma i za dwa dni miałem JT z tłumikiem.
Przednia JT pasowała bez problemów.
Czy ktoś wcześniej miał podobne problemy z przednią zębatką?
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpeg V__AEC1.jpeg (152.1 KB, 24 wyświetleń)
Typ pliku: jpeg V__FB6C.jpeg (204.7 KB, 21 wyświetleń)
redneck jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.06.2016, 01:58   #32
Artek
 
Artek's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Ze wsi jestem w ZMY
Posty: 2,747
Motocykl: Hunter Cub
Artek jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 2 dni 23 godz 20 min 35 s
Domyślnie

Tak, kilka razy Załóż oryginał i przejedź się. Pamiętaj o prawidłowym wyregulowaniu naciągu łańcucha pod obciążeniem.
Artek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.06.2016, 02:05   #33
sizyrk
Jak kółka to tylko dwa , a jak chcesz cztery - kup dwa motory :-)
 
sizyrk's Avatar


Zarejestrowany: May 2012
Miasto: Lancaster UK
Posty: 756
Motocykl: 2x RD07A CRF1100 Adventure Sport
Przebieg: 90 tys
sizyrk jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 15 godz 48 min 21 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Artek Zobacz post
Tak, kilka razy Załóż oryginał i przejedź się. Pamiętaj o prawidłowym wyregulowaniu naciągu łańcucha pod obciążeniem.
mam rozumieć , że cie dociera?

mam tak samo......
sizyrk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.06.2016, 02:38   #34
marekw
 
marekw's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2014
Miasto: Gdynia
Posty: 584
Motocykl: RD07
marekw jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 5 dni 11 godz 36 min 30 s
Domyślnie

Wyżyć to gowno jak najszybciej i załóż inną zebatke np.sunstar albo inna ale nie pana hondy.Problem nie jest nowością spasowania zębów orginalnej zębatki pana hondy.Nie próbuj ruszać bo zalatwisz łańcuch.
__________________
marekw jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.06.2016, 03:05   #35
Artek
 
Artek's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Ze wsi jestem w ZMY
Posty: 2,747
Motocykl: Hunter Cub
Artek jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 2 dni 23 godz 20 min 35 s
Domyślnie

Słyszałem, że w Gdyni to słoną wodę w kranie mają.
Artek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.06.2016, 12:10   #36
materna
 
materna's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2015
Miasto: KRASNYSTAW
Posty: 224
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
materna jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 10 godz 50 min 58 s
Domyślnie

Też tak miałem przy wymianie napędu,założyłem oryginał od hondy i było jak na zdjęciach, po przejechaniu kilkudziesięciu km wszystko się ładnie ułożyło i jest jak trzeba. Chodzi o to żeby tak guma która amortyzuje ułożyła się do ogniw łańcucha i tyle. Zakładaj oryginał
materna jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.06.2016, 12:21   #37
redneck
 
redneck's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2016
Miasto: Nowy Tomyśl
Posty: 211
Motocykl: RD07a
redneck jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 4 dni 4 godz 27 min 33 s
Domyślnie

Ostatnie tłumaczenie brzmi bardzo logicznie, dopasowanie gumy nie straszy tak jak dopasowanie zębów.
Mechanik widać wcześniej nie robił napędu z orginalną zębatką Hondy i dlatego był zaskoczony.
Motor śmiga na JT z tłumikiem gumowym, najwyżej nie będę odsyłał i zostawię sobie na następną wymianę.
redneck jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.06.2016, 16:14   #38
adoado0


Zarejestrowany: May 2015
Miasto: Chojnice
Posty: 231
Motocykl: RD07a
adoado0 jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 1 godz 53 min 31 s
Domyślnie

Honda to tak lubi z tymi zębatkami. Kiedyś miałem kilka pierdopędów Hondy z lat 80ych i tam lubiły się te wałki wyrabiać tak samo, tyle, że to jeździło w koło komina i się po prostu spawało.
20 lat minęło, pojemności przybyła 7 z przodu, i nic się nie zmieniło w kwestii zębatki.
Na motocrossie przesiadłem się na Yamahe i jakie zdziwko - jak to? Nakrętka? Żadnego luzu? Coś musi być nie tak.. Ech, ta Honda.
Wałka to mam z 80-90%, ale też kupiłem klej bo nie podoba mi się to.
adoado0 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20.06.2016, 16:41   #39
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,781
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 23 godz 55 min 5 s
Domyślnie

Ludzie litości
Jeśli zębatka jest z tłumikiem drgań gumowym to, żeby to działało to tak ma być jak na fotkach!!! To żadna nowość. Małe koło zębate rozrządu w aucie 125P też miało nałożony oring do tego samego służący. Pamiętam, że przez tą "gumkę" ciężko było założyć duże koło na wałek rozrządu. Musi być większa średnica, żeby tłumienie tej gumy działało. Jeśli jest inaczej to wtedy guma spełnia tylko rolę dekoracyjną. Po kilkunastu km. guma i tak się wytrze/ ułoży do łańcucha pozostając jednak min. wyżej na styku łańcucha.
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-)
Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć!
Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią.
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.06.2016, 18:01   #40
Tymon
majsterkowicz amator
 
Tymon's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: Galway/Wyrzysk
Posty: 2,262
Motocykl: XR650r & XRV750
Przebieg: ~50kkm+
Galeria: Zdjęcia
Tymon jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 4 tygodni 21 godz 6 min 18 s
Domyślnie

A nie jest to to spowodowane nowym lancuchem (a raczej smarem fabrycznym ktory jest gesty?) - przez co ma mniejszy luz na zebatce i nie wchodzi jak trzeba...

Ja tak mialem tyloo przy wymianie wraz z nowym lancuchem (wymiana samej zebatki nie stwarza problemow).
__________________

-=TyMoN=-
_______________________________________
Moje spalanie:
Mój kanał YouTube
Moja "TwarzoKsiążka"

Ostatnio edytowane przez Tymon : 22.06.2016 o 18:05
Tymon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przednia zębatka jak montować Kazmir Rama, zawieszenia, napęd 30 03.11.2024 06:22
zębatka przednia (luzy) JANEK Rama, zawieszenia, napęd 202 08.02.2019 01:26
Zębatka przednia 17 imbryk Wszystko dla Afryki 29 12.03.2013 12:08


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.