|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
28.05.2017, 11:27 | #21 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,881
Motocykl: RD04
Online: 5 miesiące 6 dni 10 godz 58 min 2 s
|
ja bym to zalozyl - bezobslugowy a exidy zakladalem i robia
http://allegro.pl/akumulator-exide-y...786788225.html
__________________
buziaki |
28.05.2017, 18:26 | #22 |
Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 2,862
Motocykl: RD04
Online: 3 miesiące 1 tydzień 3 dni 3 godz 26 min 49 s
|
W PL nie ma od ręki litowo jonowych takich jak chciałem.
kolega sprzedał mi tradycyjna Yuase za 195zł , jak nie wytrzyma trzech lat to będzie ostatni tradycyjny akumulator jaki w życiu kupiłem. Do enduraka nigdy bym nie kupił tradycyjnego aku.
__________________
WSK125>XL650V Transalp>XR650R>TE450>DR800big>XR750VAfrica Twin>XR400R>VFR800fi>TE450ie>Bandit1200S |
28.05.2017, 20:34 | #23 |
22.10.2006, DTN :)
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
|
Mam taki aku w rd07... zajebisty i nie chcę innego. 4 kg lżejszy, rok stał nienaładowany, naładowałem i działa bez problemu. Kręcić można dłuuuugo.
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
29.05.2017, 08:10 | #24 | |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
Cytat:
Wszedzie z reguły zapłata paypalem, za zalozenie konta paypal to 10 minut
__________________
|
|
29.05.2017, 14:06 | #25 | |
Zarejestrowany: Jul 2009
Miasto: Szczecin
Posty: 2,996
Motocykl: CRF1100
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 8 godz 58 min 2 s
|
Cytat:
jakiej marki masz aku..?
__________________
Super Lekkie Enduro (950 SE), do tego ROGAL i już jest fajnie.. |
|
29.05.2017, 21:13 | #26 | |
Administrator
|
Cytat:
Poprzednia Yuasa polatała 7.5 roku i to nie był jej koniec tylko na wszelki wypadek przed dalszą trasą. Obecna już 7 lat i nie sprawia najmniejszych oznak emerytalnych. Nie pieszczę się z nimi czasem w zimie z 2 razy podam prąd na chwilę ale i tak za bardzo nie chcą łykać , czasem uzupełnię destylowaną. Mimo korków obsługowych są po prostu "bezobsługowe" i długowieczne. Nie chcę innych. Niech tylko utrzymają poziom wykonania i nic więcej nie potrzeba.
__________________
AT03 |
|
29.05.2017, 22:45 | #27 |
22.10.2006, DTN :)
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,778
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 53 min 10 s
|
EX, prawdopodobnie JMT. Kosztował ~350zł. Jak do niego zaglądałem przed Tukanem to odpadły mu podstawki którymi reguluje się wysokość ale nic mu nie przeszkadzało, dyndał sobie spokojnie w powietrzu na kablach
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
29.05.2017, 22:53 | #28 | |
Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 2,862
Motocykl: RD04
Online: 3 miesiące 1 tydzień 3 dni 3 godz 26 min 49 s
|
Cytat:
LP wytrzymał 26 miesięcy , Exide oberwała się cela po 13 miesiącach . Nie, aku nie latał, nie miał najmniejszego luzu. Regulator mam sprawny , ładowanie książkowe. Badziew teraz robią i tyle.
__________________
WSK125>XL650V Transalp>XR650R>TE450>DR800big>XR750VAfrica Twin>XR400R>VFR800fi>TE450ie>Bandit1200S |
|
31.05.2017, 08:31 | #29 |
Administrator
|
__________________
AT03 |
31.05.2017, 13:49 | #30 |
Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,497
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 31 min 19 s
|
Jeżeli chodzi o akumulatory Li-lon czy LiFePO4,
ładowanie takiego akumulatora : 1. specjalna ładowarka pozwala na naładowanie go do niemal 100% pojemności (taka ładowarka to koszt ok 400-600zł) 2. układ ładowania w motocyklu czy ewentualnie standardowa ładowarka naładuje akumulator do ok 80% pojemności 3. Ładując aku nie można przekroczyć napięcia 14,9V !!! i prądu 5x pojemność (tutaj może być różnie w zależności od producenta) 4. Li-lon nie odporne na wyższe temperatury i przeładowanie podobno potrafiły wybuchnąć generalnie poza zaletą małej wagi aku ogólnie jest do dupy nadają się do latania wkoło komina i lekkich motocykli, w dalszą trasę raczej bym się z nim nie wybierał. tylko nie rozumiem dlaczego producent aku nie wyposaży go w układ kontrolujący ładowanie tak aby można było go podłączyć pod jakiekolwiek źródło zasilania... pewnie chodzi o koszty. Ostatnio edytowane przez mdxmd : 31.05.2017 o 14:16 |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Akumulator RD04 wymiary | Poncki | Układ elektryczny i zapłonowy | 35 | 23.05.2017 19:55 |
Akumulator żelowy RD04 Wersja alternative | Wojak | Układ elektryczny i zapłonowy | 26 | 12.12.2012 11:44 |