|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
12.07.2017, 12:37 | #51 |
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
|
Zazdraszczam samego stanu bycia w podróży. Target już mniej istotny choć wasz zacny.
W razie gdybyś zmienił zdanie co do opon to wal śmiało. Mogę ci pożyczyć TKC. Jak uznasz że są zbędne to najwyżej przejedziesz się z oponkami a zawsze będziesz miał alternatywę. Jak dobrze zamocujesz (a w NAT jest to do ogarnięcia) to nie będą przeszkadzać w codziennej eksploatacji. |
12.07.2017, 13:03 | #52 |
Zarejestrowany: Jun 2013
Miasto: Łomżewo
Posty: 908
Motocykl: AT-NAT
Przebieg: 80000
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 14 godz 52 min 44 s
|
Dzieki wielkie panie, ale mam tez chec sprawdzic jak poradzi sobie K60 w calej podrozy, poniewaz ich okrutnie nie lubie
Wlasnie chce do minimum ograniczyc wage i ilosc bagazu na moto, niewiem czy sie uda, Wrzucam stelaz hepco, kriegi 32os z plytami montazowymi i rolke 25l na szamke i alko |
12.07.2017, 18:48 | #53 | |
Zarejestrowany: Nov 2016
Miasto: TAK
Posty: 135
Motocykl: CRF1000L GS1200adv
Przebieg: jest
Online: 1 tydzień 2 dni 2 godz 28 min 5 s
|
Cytat:
A przy okazji OS32, masz jakiś patent na zabezpieczenie dostępu do wnętrza tych sakw?
__________________
Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny |
|
12.07.2017, 20:47 | #54 | |
Zarejestrowany: Jun 2013
Miasto: Łomżewo
Posty: 908
Motocykl: AT-NAT
Przebieg: 80000
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 14 godz 52 min 44 s
|
Cytat:
nie mnie oceniać, ale jak wrócę z Mongolii to będę miał już zdanie wyrobione. Jeśli chodzi o zabezpieczenie to myślałem o takich pasach jak na walizki lub liczyć na to że nic mi nigdzie nie zapierdolą |
|
12.07.2017, 20:49 | #55 | |
Zarejestrowany: Jun 2013
Miasto: Łomżewo
Posty: 908
Motocykl: AT-NAT
Przebieg: 80000
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 14 godz 52 min 44 s
|
Cytat:
|
|
12.07.2017, 20:51 | #56 |
Przetestowałem fork seal doctora, trochę ciężko wychodziły uszczelniacze p/kurzowe i trzeba bylo zdjąć cały błotnik, ale poza tym całkiem prosto się używa. Spod uszczelniacza olejowego wyszlo troche białego masełka i tyle
|
|
14.07.2017, 20:29 | #57 |
Zarejestrowany: Jun 2013
Miasto: Łomżewo
Posty: 908
Motocykl: AT-NAT
Przebieg: 80000
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 14 godz 52 min 44 s
|
Uwaga na środki którymi czyszczą sylikon w salonach Hądy tak wygląda mój silnik po przeglądzie 24kkm po tym jak niby chemia której używają zmywa farbę
Wkurwiony jestem niemiłosiernie |
14.07.2017, 22:13 | #58 | |
Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 243
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Online: 1 tydzień 1 dzień 1 godz 36 min 15 s
|
Cytat:
Co do oleju, to ta eko-ściema służy temu, żeby sprzęt się szybciej/nadmiernie zużywał lub wręcz pierdzielił. Używając lekko-bieżnych olei nie oszczędza się wcale paliwa, natomiast katuje się silnik i skrzynie - szczególnie w wysokich temperaturach. W naszym umiarkowanym klimacie minimum, to W40. Nawet w silniku cieczowym, a ze względu na skrzynię nawet W50 (dotyczy smarowania jedno-obiegowego). Ktoś pisał, że po wymianie na Castrola W30 poprawiła się praca skrzyni, co kłóci się z moją praktyką. Podejrzewam, że poprzedni wsad był przepracowany/stary (po za tym, że C to największe gówno). Producenci najlepszych olei przewidują max przebieg 6 kkm. Ja zmieniam co 5 kkm lub co roku (przed sezonem oczywiście). Jeśli chodzi o uszczelniacze widelca, to praktyka pokazuje, że regularna wymiana oleju (w szosowych co 10 kkm, a w enduro - nie mylić z cross-em - co 5 kkm) pozwala czasami znacząco wydłużyć żywot simerów (nie wspominając o zużyciu samego teleskopu i utrzymaniu właściwości samego oleju). Ostatnio edytowane przez Jarczoq : 14.07.2017 o 22:20 |
|
14.07.2017, 23:19 | #59 | |
Zarejestrowany: Nov 2016
Miasto: Też
Posty: 66
Motocykl: CRF1000L
Przebieg: rośnie
Online: 3 dni 5 godz 25 min 45 s
|
Cytat:
A pytałeś jaki to środek co takie cuda czyni, czym to robili? Co ci powiedzieli, jak zwróciłeś im uwagę? Sam jestem wkurwiony, jak wjeżdżam na serwis. Wkrętaków do śrub japońskich JIS nigdy nie widzieli. Klucz dynamometryczny - komu to potrzebne, "lata praktyki robią swoje". Doświadczenia mechaników nie neguję, bo wiedzę i praktykę mają. Natomiast porażają standardy hondy i stosunek właściciela - dobry wkrętak, klucz, chemia kosztują, tym co ma też jakoś się zrobi. Ostatnio dałem się namówić na kontrolę zaworów w czasie przeglądu, mimo że jeszcze manual nie przewidywał, no ale niech sprawdzą. Coś tam mówili o wydechowym. Teraz zacny skuter jedzie 10 mniej, obroty max 1000 mniej, "szpalanie" z 2,2 do 3,5. Podjechałem sprawdzić co z wydechu leci - lepiej nie gadać. |
|
15.07.2017, 09:31 | #60 | |
Zarejestrowany: Nov 2016
Miasto: TAK
Posty: 135
Motocykl: CRF1000L GS1200adv
Przebieg: jest
Online: 1 tydzień 2 dni 2 godz 28 min 5 s
|
Cytat:
Dzisiaj w Hiszpanii +42 stopnie, idę "pokatować silnik i skrzynię"
__________________
Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny Ostatnio edytowane przez VIPER : 15.07.2017 o 11:03 |
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Numery serwisowe tarcz i klocków | panzer0873 | Hamulce, kola, opony | 4 | 11.11.2014 15:23 |
Afripedia - Regularne czynności serwisowe | ramires | Regularne czynności serwisowe | 36 | 16.03.2013 15:07 |