Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04.05.2009, 13:54   #21
wieczny
Common Rejli
 
wieczny's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
wieczny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
Domyślnie

Ja dwa dni temu sprawdzałem już piaty albo szósty raz na przestrzeni 25kkm i wsjo normalna, nie kryminalna.
__________________
BRW 1991
I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże.
NIE SPRZEDAM!

wieczny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.06.2009, 13:25   #22
mrdracul
 
mrdracul's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Szczecin
Posty: 110
Motocykl: RD07a
Przebieg: 100.000
Galeria: Zdjęcia
mrdracul jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 2 godz 20 min 40 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał podos Zobacz post
Bo nie ma. Zreszta chyba nie da sie tego chyba zrobic - ani podejscia ani metody. Przeciez musisz trzymac koncowke sruby (kwardrat, w zestawie fabrycznym)) i kątwować plaskim kluczem. Nie spodziewam sie ze masz klucz dyno z plaskimi koncowkami?
Witam!
takie cos znalazlem:
http://www.norbar.com/Products/tabid...B/Default.aspx
Jest to wymienna plaska koncowka do klucza dynamometrycznego (odpowiedniego).
Ja uzywam normalnego klucza dyn. tyle, ze trzeba sie cofac kilka razy, zeby dobrze to wyregulowac.
szerokosci!
mrdracul jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.02.2010, 01:45   #23
Poncki
 
Poncki's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,703
Motocykl: XR250R
Przebieg: ły
Galeria: Zdjęcia
Poncki jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 18 godz 5 min 47 s
Domyślnie

No to zabrałem się za przegląd zaworów i napotkałem przeszkody.

Warto dodać, że cała operacja odbyła się z nudów i traktowałem ją jako akcję zapoznawczą.

Na początku nie mogłem ściungnąć dekla od tylnego cylindra (RD04). Blokuje rama i rura od chłodzenia. Da rade to wyciągnąć?

Potem problem z zaślepką śruby od wału. Kręciłem więc kołem ale znaki mi uciekały. Tu pytanie czy jeśli będzie odrobinkę za daleko to mogę cofnąć czy trzeba robić następny obrót?

Kolejny problem to słabo się przygotowałem teoretycznie i prawdopodobnie źle ustawiałem wał. Powierzchnie między którymi mierzy się luz nie były równoległe, wyglądały tak:

Zawór.jpg

Pytanie brzmi: źle ustawiłem czy mam coś nie tak z zaworkami.

Znalazłem też jakąś rurkie która wychodzi z dwóch gaźników. Dokąd to ma iść?!

Gaźniki.jpg

I na koniec tak już przy okazji, pytanie o kolor świec. U mnie są czarne. Tzn nie smoła i tona nagaru ale czarne. Jak być powinno?

Z góry dzięki za pomoc!
Poncki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.02.2010, 07:24   #24
Vooytas
status-TAK stan cywilny-TAK....
 
Vooytas's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,216
Motocykl: BRAK
Przebieg: Tak,
Vooytas jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 11 godz 47 min 46 s
Domyślnie

Elo...
Nie pamiętam jak jest z deklem, wydaje mi się że udawało mi się zdjąć... głowy nie dam.

Co do kręcenia kołem to wykręć po 1 świecy, bez sprężania nie ma tych upierdliwych skoków i lżej kręcić (jeszcze możesz się upewnić w jakiej pozycji jest tłok).
Nie widzę przeciwwskazań żeby ciut cofnąć wał.
Co do konika w przy zamkniętym zaworze jest ok. pełną płaszczyzną będą się stykać w połowie "drogi".

Świece powinny mieć kolor ceglany, jak masz dużo nagaru i smoły (tak jak ja ) to pewnie pali już olej, no chyba że coś z regulacjami (jeżeli nie jest to tłusty nalot).

Jak coś kręcę to proszę o weryfikację bardziej doświadczonych
Vooytas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.02.2010, 08:54   #25
mrdracul
 
mrdracul's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Szczecin
Posty: 110
Motocykl: RD07a
Przebieg: 100.000
Galeria: Zdjęcia
mrdracul jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 2 godz 20 min 40 s
Domyślnie

Na moje oko nie powinno się cofać koła, jeżeli przeleciales znak na kole zamachowym. Jezeli krecisz kolem w przeciwna strone, lancuch rozrzadu bedzie naciagany od strony naciagacza i ten lekki obrot moze byc widoczny na kole zamachowym, ale walek rozrzadu moze sie nie cofnac (napinacz lancucha go skompensuje. Troche to pokretne, ale mam nadzieje, że w miar czytelne. (to tak jakby w rowerze z przerzutkami krecic pedalami do tylu, wtedy naciag przerzutek lekko pracuje i tak precyzyjnie nie przeniesie obrotu).
To wszystko teoretycznie oczywiscie.
szerokosci!
mrdracul jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.02.2010, 11:21   #26
Poncki
 
Poncki's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,703
Motocykl: XR250R
Przebieg: ły
Galeria: Zdjęcia
Poncki jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 18 godz 5 min 47 s
Domyślnie

Chłopacy dzięki za info!

Większość już wiem ale dopytam:

- czy ktoś wie na 100% że można zdjąć pokrywę zaworów? Ja nie dałem rady, blokuje się szmata.

- Konik ma być mniej więcej w takiej pozycji jak na fotce czyli >
a luz mierzymy po prawej stronie tam gdzie szczelina jest najmniejsza.

- Jak to jest z tymi rurkami od gaźników (2 fota) gdzie to ma być podłączone?

- Jeśli chodzi o świece to nie ma na nich nic tłustego i jest tylko nagar powierzchniowo. Tzn nie zalega tam gruba warstwa czarnego szitu.
Poncki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.02.2010, 11:44   #27
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Poncki, a przez okna zaworowe nie da rady..?
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.02.2010, 12:10   #28
Poncki
 
Poncki's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,703
Motocykl: XR250R
Przebieg: ły
Galeria: Zdjęcia
Poncki jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 18 godz 5 min 47 s
Domyślnie

Wietszny ustawiał więc się da...

... ale ja rozumisz byłem ciekawy i odkręciłem pokrywkie. A jak mi się jej nie udało wyjąć to się zdenerwowałem i teraz muszę wiedzieć czy to ona mie pokonała, czy walka była ustawiona i nie mogłem wygrać

No i sobie nierząd chciałem sprawdzić, bo co prawda mam tylko 60 tysi na liczniku ale sprzedający był Włochem z rosyjskim akcentem i sprawiał wrażenie miłego dlatego zweryfikuje czy przypadkiem nie dokręcił na liczniku dodatkowych kilometrów, na wypadek ukrytych wad. Być może moja RD04 ma przejechane tylko 15 tysięcy mil morskich
Poncki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.02.2010, 12:27   #29
mrdracul
 
mrdracul's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Szczecin
Posty: 110
Motocykl: RD07a
Przebieg: 100.000
Galeria: Zdjęcia
mrdracul jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 dni 2 godz 20 min 40 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Poncki Zobacz post
Chłopacy dzięki za info!

Większość już wiem ale dopytam:

- Jeśli chodzi o świece to nie ma na nich nic tłustego i jest tylko nagar powierzchniowo. Tzn nie zalega tam gruba warstwa czarnego szitu.
chyba za bogato masz mieszankę, dobry kolor świecy to kawa z mlekiem. Pokręć śrubami od mieszanki tak jak pan Haynes karze na początek.
mrdracul jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.02.2010, 12:55   #30
Poncki
 
Poncki's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,703
Motocykl: XR250R
Przebieg: ły
Galeria: Zdjęcia
Poncki jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 18 godz 5 min 47 s
Domyślnie

Panie Drakul, orientujesz się czy jest gdzieś wątek dotyczący ustawienia gaźniorów?

Znalazłem tylko synchro i czyszczenie ultradźwiękami.
Poncki jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
regulacja zaworow solo1972 Regularne czynności serwisowe 48 27.07.2019 18:33
Uszczelka pokrywy zaworów 7Greg Silnik, sprzęgło, skrzynia 40 04.09.2017 21:01
uszczelka pokrywy zaworów Zoltan Silnik, sprzęgło, skrzynia 13 25.12.2012 15:40
regulacja zaworów-klucz mckrzysiek Regularne czynności serwisowe 10 15.12.2009 11:35


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.