|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
08.04.2018, 23:02 | #11 |
Zarejestrowany: Feb 2018
Miasto: Forsand/Jaworzno
Posty: 51
Motocykl: RD07
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 dzień 11 godz 41 min 23 s
|
Tez słyszałem, że wymiana opony enduro to koszmar.
Nauczyć się regulować gaźniki polecił mi właściciel trampka, którego maszyna dusiła się powyżej 4000 m npm i nie miała siły jechać. Poradnik Haynesa mam już ściągniety, zestaw naprawczy do pompy paliwa zamówiony, linka sprzęgła poprowadzona jest już równolegle. Regulator napięcia polutowany, dodatkowo ma założony czujnik temperatury przez poprzedniego właściciela. Więc o bolączkach wiem dużo, teraz kwestia praktyki przy kimś ogarniętym. Wstępnie umówiłem się z kolegą ze Skoczowa : ) |
09.04.2018, 08:28 | #12 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,945
Motocykl: RD04
Online: 5 miesiące 1 tydzień 17 godz 37 min 28 s
|
regulacja gaznika ogranicza sie do zmiany dawki paliwa na wolnych - to zadna regulacja i zasadniczo nie pchaj tam lapek. jak chcesz jechac bardzo wysoko to zmien dysze. ale jak to zwykle 07 to da rade jak tysiace jej siostrzyczek wczesniej.
AT nie pozwala na podniesienie iglicy. zrobic duzy serwis, zalozyc dobry filtr i wio, baśka. wysoko motocykl bedzie slabszy i bedzie wiecej palil ale rady na to nie ma.
__________________
buziaki |
09.04.2018, 09:48 | #13 | |
Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Stalowa Wola/ MIELEC
Posty: 1,079
Motocykl: TransAlp+Multistrada + Cagiva Elefant
Przebieg: hohoho
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 22 godz 25 min 47 s
|
Cytat:
__________________
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2021 https://www.facebook.com/pages/Proje...91516340945760 https://www.facebook.com/himalaje2018/ High Riders - Himalayan Story 2018 |
|
09.04.2018, 09:51 | #14 |
Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Stalowa Wola/ MIELEC
Posty: 1,079
Motocykl: TransAlp+Multistrada + Cagiva Elefant
Przebieg: hohoho
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 22 godz 25 min 47 s
|
Przede wszystkim to skup się na dobrej regulacji gaźnika. To podstawa w górach powyżej 2,5tys. mnpm. Reszta to pikuś .
__________________
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2021 https://www.facebook.com/pages/Proje...91516340945760 https://www.facebook.com/himalaje2018/ High Riders - Himalayan Story 2018 |
09.04.2018, 11:08 | #15 |
Zarejestrowany: Mar 2013
Miasto: Warszawa
Posty: 248
Motocykl: Trampek XL600V
Online: 1 tydzień 1 dzień 13 godz 38 min 20 s
|
W serwisówce Trampka jest opisane co robić jak motór jest wysoko n.p.m, chyba jakąś iglicę sie wkreca lub wykreca o określoną liczbę obrotów. Znajdz u siebie gdzie bedziesz to regulował jak orzyjdzie ma to pora. No i dobry gaźnikowiec to skarb, ja jeszcze nie znalazłem takiego, ale nie jeżdże tak daleko.
Skoro dzikie kraje to może jakiś extra filterek benzynowy? |
09.04.2018, 11:33 | #16 | |
I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24
|
Cytat:
Solidnie przygotować sprzęt do wyjazdu, zabrać szpej, który może klęknąć jak regler czy pompa (Afra bez pompy też pojedzie), nauczyć się zmieniać kapcie i tyle. Jechać, będzie dobrze . |
|
09.04.2018, 17:06 | #17 | |
Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Stalowa Wola/ MIELEC
Posty: 1,079
Motocykl: TransAlp+Multistrada + Cagiva Elefant
Przebieg: hohoho
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 22 godz 25 min 47 s
|
Cytat:
Jak gaźniki nie sprawne to kręcenie "magicznymi śrubeczkami " nic nie da! Ja w Pamirze kilkadziesiąt kilometrów przejechałem bez filtra powietrza ale każdzy przejazd chińskiej ciężarówki oznaczał stop i zgaszenie silnika
__________________
https://www.facebook.com/PAKVENTURE2021 https://www.facebook.com/pages/Proje...91516340945760 https://www.facebook.com/himalaje2018/ High Riders - Himalayan Story 2018 |
|
09.04.2018, 17:56 | #18 |
Zarejestrowany: Aug 2011
Miasto: Emigracja. Hamburg
Posty: 294
Motocykl: RD07
Online: 1 tydzień 5 dni 15 godz 1 min 28 s
|
Bardzo rzadko jeżdzę po stepie
Mam dętkę, na wypadek gdyby sie nie nadawała do naprawy a pan wulkanizator na pewno nie ma na miejscu, bo nie kazdy sklep motocyklowy ma te ''unikatowe'' afrykanskie dętki.... Przód fajnie chodzi. Tyłu nie udało mi się wcale. Dopiero na zmieniarce. A co mogę robić źle, hm. jak jest opona zgnieciona tak ze oba policzki się stykają, a mimo to nie zeskakuje z felgi, to nie wiem co powinno się zrobic. Z deskami też probowalem. A Grila mogę rozpalić chocby zaraz, zapraszam! |
09.04.2018, 19:08 | #19 | |
Administrator
|
Cytat:
Widząc to nie wyobrażam sobie zdjęcia takiej opornej sztuki ręcznie, w tym wypadku ilość kumpli na grilu nawet tych co umieją nic by nie dała.
__________________
AT03 |
|
09.04.2018, 19:35 | #20 | |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Cytat:
Robi się to patyczkami, nie widzę powodu, dla którego w moto patent miałby nie zadzialac. Tniesz patyczki, w miarę możliwości okrągłe, średnicy 3-5 mm, długości 2-3 cm. Kładziesz koło na płasko, odsuwasz butem rant opony i w szpare wciskasz na płasko patyczek, i tak po całym obwodzie. Potem wystarczy chodzić po oponie dookoła, patyczki będą się wciskać coraz głębiej aż odkleja oponę. Na moto nie próbowałem, ale z auta opona odkleila się po 10 minutach. A swoją drogą, gdyby mieć opony bezdetkowe, to przy użyciu kołków możnaby je naprawiać kolkami, bez ściągania. Na jazdę po zadupiach patent jak znalazł. Sent from my G8441 using Tapatalk |
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Moja Africa- pierwszy duży serwis i duże problemy | romik | Regularne czynności serwisowe | 98 | 14.06.2016 11:30 |