Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 26.04.2018, 10:34   #81
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,497
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 46 min 22 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mhv Zobacz post
lepiej bym tego nie ujął
Robiłem tak samo, smarowanie "od wielkiego dzwona" po dużym deszczu itp.
Łańcuch nasmarowany jest od wewnątrz, wystarczy. Na zewnątrz ma być suchy.
handlowcy czy co?
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.04.2018, 12:07   #82
Mallory
Moderator
 
Mallory's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,503
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 11 min 58 s
Domyślnie

Damian Śmigielski ... z FAT ::)) i mechanik i dziennikarza fajnie opisał odszczurzanie swojej odkupionej afryki ...w odcinkach... polecam tę lekturę - fajna.
Tu cytat o łańcuchu:
Niestety niektóre rolki były już luźne. Jest to efekt braku smarowania i pracy na sucho. Przy dużych obciążeniach rolka nie ślizga się po zębatce tylko zaczyna się obracać w ogniwie. To prowadzi do rozszczelnienia ogniwa. Czy muszę tłumaczyć dalej? Do ogniwa dostaje się syf i łańcuch krócej żyje… Jak pech, to pech. Jeśli jednak łańcuch będzie miał zapewnione dobre smarowanie, to pożyje… U mnie będzie miał.
http://www.damiansmigielski.pl/3899-2/
__________________


Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.
Mallory jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.04.2018, 12:53   #83
Mhv
Michał
 
Mhv's Avatar


Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Siedlce-Warszawa
Posty: 2,214
Motocykl: RD07a
Przebieg: do neg.
Mhv jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 59 min 19 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mallory Zobacz post
[I]Niestety niektóre rolki były już luźne. Jest to efekt braku smarowania i pracy na sucho. Przy dużych obciążeniach rolka nie ślizga się po zębatce tylko zaczyna się obracać w ogniwie. To prowadzi do rozszczelnienia ogniwa. Czy muszę tłumaczyć dalej? Do ogniwa dostaje się syf i łańcuch krócej żyje… Jak pech, to pech.
Damian/RK nie jest żadnym guru czy wyrocznią....swoją drogą nie dalej jak wczoraj utwierdziłem się w tym przekonaniu - zupełnie przypadkiem trafiłem na jego filmiki samochodowe..niestety nie polecam

Czy ktoś mi wytłumaczy zaznaczony fragment? Naprawdę nie rozumiem a chciałbym..czyli rolki łańcucha mają się w ogóle nie obracać? W jakim celu są w ogóle ruchome?
Mhv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.04.2018, 14:05   #84
motif
Banned


Zarejestrowany: Dec 2015
Posty: 538
Motocykl: xt660z, ktm 500exc, nc750x
motif jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 19 godz 22 min 36 s
Domyślnie

sama nazwa mówi że rolka ma sie obracać a nie ślizgac
w przeciwnym razie nie było by rolki tylko ślizgacz (slider)
motif jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.04.2018, 16:35   #85
Mallory
Moderator
 
Mallory's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,503
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 11 min 58 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mhv Zobacz post
Damian/RK nie jest żadnym guru czy wyrocznią....swoją drogą nie dalej jak wczoraj utwierdziłem się w tym przekonaniu - zupełnie przypadkiem trafiłem na jego filmiki samochodowe..niestety nie polecam

Czy ktoś mi wytłumaczy zaznaczony fragment? Naprawdę nie rozumiem a chciałbym..czyli rolki łańcucha mają się w ogóle nie obracać? W jakim celu są w ogóle ruchome?
Jeżeli nie Damian to może producent łańcucha jest jakąś wyrocznią w sprawie łańcucha? ::))
http://www.didchain.com/chainMaintenance.html
__________________


Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.
Mallory jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.04.2018, 16:12   #86
Piterm123
 
Piterm123's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2017
Posty: 84
Motocykl: Crf1000l DCT / Adventure 890R
Piterm123 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 3 godz 8 min 45 s
Domyślnie

Z moich doświadczeń ze "scottoiler" wynika że kto smaruje ten jedzie.
Poprzednie moto to ZZR1400 i tam jedno podciągniecie łańcucha na dystansie 30 tyś km.
Do tego wygoda w trasie bo tam cały czas kapie na niego.i nie trzeba myśleć o smarwaniu
sprajem i męczenia się na bocznej stopce.
Minusem jest ubabrane koło i tył moto jak za bardzo się go odkręci,ale cóż trzeba na myjkę jest oko.
Piterm123 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.04.2018, 17:22   #87
Mhv
Michał
 
Mhv's Avatar


Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Siedlce-Warszawa
Posty: 2,214
Motocykl: RD07a
Przebieg: do neg.
Mhv jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 59 min 19 s
Domyślnie

Marcin..Producent to wiesz..
Wyprodukowałem samochód..twierdzę, że jak go będziesz co tydzień mył i woskował (szczególnie zimą) to będzie super i "top condition".
Nie zrozum mnie źle, może wyrażę się nieco inaczej - łańcuch powinien być czysty, to jasne. Brak smarowania wpłynie na żywotność łańcucha mniej więcej w takim stopniu, jak wożenie koła zapasowego w samochodzie na jego spalanie - to 1. 2 - do smaru przyczepiają się różne rzeczy, pył itp. Znam kilka osób które nie smarują i robią spore przebiegi..Przy okazji..stosujesz się do zaleceń DIDa (mycie/smarowanie co 1000/500)?
Już pisałem..swoją starą AT zrobiłem ok. 30kkm. Kupiłem z łańcuchem używanym, jeździłem (smarowałem b.b. rzadko) i sprzedałem z tym łańcuchem i jestem pewien że jeszcze 10 by zrobił, więc?
Mhv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.04.2018, 07:37   #88
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,659
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 12 godz 46 min 8 s
Domyślnie

Skoro smarowanie łańcucha jest nie potrzebne to po co lejecie olej do silnika ?
Czym się różni np panewka od rolki , obydwie robią podobną robotę.
Wszędzie gdzie jest tarcie poślizg ma znaczenie to zwyczajna fizyka bez ubarwień producenta czy pomysłowości użytkownika.

Teraz trochę liczb.
Na smarowanym łańcuchu zrobiłem już ok 50tyskm z obserwacji wynika że do 60 dojeździ.
Smaruję hipolem który kosztuje kilkanaście zł za litr i wystarcza na tak długo że koszt tego smarowania jest całkowicie pomijalny bo wynosi ok 15 groszy za jedno smarowanie.
Smarowanie sprejami to już inna bajka , wychodzi że jedno psikanie kosztuje powiedzmy ok 4zł zależnie od ceny puszki , robiąc to co 400km daje nam koszt ok 560zł za smarowanie psikaczami.
Za tą kwotę można sobie kupić drugi napęd.
Jeżdżąc bez smarowania napęd wytrzyma generalnie krócej , zależnie od sposobu eksploatacji powiedzmy niech zrobi połowę czyli 30tyskm.
W/g tych opcji czy się smaruje czy na sucho koszt zrobienia 60tyskm psikając sprejami jest podobny.
Smarowanie niemal darmowe czyli hipolem daje zysk oczywisty.
Psikanie sprejami z uwagi na koszty zakupu nie wnosi ani zysku ani straty.
Wybór jak zwykle należy do użytkownika.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.04.2018, 10:12   #89
bukowski
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Teraz trochę liczb.
Na smarowanym łańcuchu zrobiłem już ok 50tyskm z obserwacji wynika że do 60 dojeździ.
Smaruję hipolem który kosztuje kilkanaście zł za litr .
Dzieju, mi smarowany hipolem (via smarowniczka) DID zrobił 35 - 40 kkm.
Niesmarowane /smarowane byle jak robią 30-35. Z tych ustrojstw zawsze trochę kapie, a to syf na kole i w środowisku. Także myślę, że to trochę zależy od jakości łańcucha, warunków eksploatacji, wymiany na czas zębatek, stylu jazdy, pilnowania naciągu.

A co do rolek: trochę nie rozumiem, jak fakt ich mniej lub bardziej sprawnego obracania się ma się do wyciągania łańcucha. To raczej (?) wpływa na szybsze wycieranie zębatek. A ruch ogniw na zębatce chyba jednak pod gumką oringu jest.



Sent from my G8441 using Tapatalk
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.05.2018, 13:09   #90
rrolek

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: a raczej wieś
Posty: 1,438
Motocykl: z lekkim adhd
rrolek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 15 godz 36 min 51 s
Domyślnie

Witam

Mi łańcuch starcza na 3-4 tysiące (w tym 2x zębatka zdawcza). No ale tylko jazda w raczej błotnistym offie i jeden garnek. Podciąganie łańcucha co 4-6 mth i smarowanie (hipol). Po takim przebiegu zaczynaja wypadac wytarte rolki. Wiec w sumie bidy nie macie.
Po co to napisałem - w tak eksploatowanym łańcuchu brak smarowania skutkuje zacieraniem sworzni - sasiednie ogniwa blokuja sie pod niewielkim kątem i nie mozna ich ruszyc - co uniemożliwia poprawne ustawienie naciągu i rozpiepsza zębatki. Stawiam wiec teze ze smarowac chyba jednak trzeba.

Pozdr
rr
rrolek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Olejarka łańcucha VictorZ Wszystko dla Afryki 32 02.04.2024 17:43
olejarka łańcucha:) Jacek12-j1 Wszystko dla Afryki 11 30.06.2014 21:15
Wytrzymałość skorupy kasku. Maniok Kaski 13 17.04.2009 11:37
luz łańcucha? kamol Rama, zawieszenia, napęd 12 17.05.2008 00:25


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.