|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
02.09.2018, 19:03 | #11 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Kraków/Brzozów/Gdańsk/Zabrze
Posty: 2,967
Motocykl: RD07a/1190r
Online: 11 miesiące 6 dni 11 godz 37 min 11 s
|
Nie noo panowie, sam to ja mogę zmienić olej i klocki, bo na tym kończą się moje kompetencje mechaniczne. Dlatego chciałbym poznać mniej więcej przedział cenowy z robocizną
Matjas. Póki co chciałbym zrobić silnik, reszta jest mniej więcej na bieżąco. Czyli rozumiem że koszt zdecydowanie bliżej 5-6 tysięcy niż 3. |
02.09.2018, 19:13 | #12 |
Dobrze Ci życzę i miej jak najtaniej ale każdy kto się odpowiedzialnie zabierze za remont a przede wszystkim weryfikacje kilkudziesięcioletniego silnika powinien chcieć mieć pełen obraz, zeby nie okazało się za chwile ze znowu trzeba coś bo piec ma nominalna moc znowu i coś tam kleklo...
Oczywiście można program minimum i w dupie ale nawet wtedy części 2500 plus robota lekko 1500 a i tak nie wiadomo co wyjdzie... zerwane gwinty, zerwane śruby, i tego rodzaju smaczki, które powinny kosztować. Stoję teraz przed koniecznością regeneracji gaźników w XS850-wątpię żebym się zamknął w tysiaku. Po prostu mamy drogie hobby. Myślałem wielokrotnie zeby wszystko co mam sprzedać i wziąć nowe moto w leasing.... ale jak pomyśle o złodziejskich stawkach ubezpieczeń przede wszystkim i ze będę się zawsze zastanawiał kiedy to ktoś ukradnie to po prostu mam gdzieś i jednak dłubie powoli ale do przodu.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
02.09.2018, 19:18 | #13 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Kraków/Brzozów/Gdańsk/Zabrze
Posty: 2,967
Motocykl: RD07a/1190r
Online: 11 miesiące 6 dni 11 godz 37 min 11 s
|
Zgadzam się, że jak już się wyciągnie silnik to trzeba z nim zrobić ile się da. Nie znam zupełnie cen takiej zabawy stąd moje pytanie. Afryka jest ze mną od 10 lat i chciałbym żeby jeszcze ze mną została ze względów sentymentalnych.... A tak naprawdę dlatego, że jestem dziad i nie stać mnie na CRF1000
|
02.09.2018, 20:24 | #14 |
Zarejestrowany: Nov 2011
Miasto: Gdynia
Posty: 1,385
Motocykl: RD 03, LC4 ADV
Przebieg: x83000
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 7 godz 27 s
|
Zerwane gwinty w silniku? Może nie ... bez przesady o ile wcześniej żaden majster nie kręcił w środku. To nie stare XT ... .
Z resztą niestety się zgadzam Osobiście jestem za remontem, chyba że masz coś sprawdzonego, od kogoś jeszcze bardziej sprawdzonego - ale wtedy to też kosztuje a remont pewnie i tak odkładasz w czasie |
02.09.2018, 21:04 | #15 |
Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Jeleśnia - Żywiec
Posty: 1,330
Motocykl: CZ 350/XL 600
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 5 godz 21 min 38 s
|
Ja tam się nie znam. Znaczy do Afryk są NADWYMIAROWE tłoki? Na ile szlifów?
Kiedyś byłem świadkiem jak znajomemu robili remont w silniku Suzuki. Nowe tłoki, pierscienie etc. Co z tego jak nikt nie robił nadwymiarów i cylinder był owalny i lipa po remoncie i tak silnik żłopał olej
__________________
Naczelny Filozof Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta] Kymco Activ 50 ADV |
02.09.2018, 21:24 | #16 |
Nie no pisałem raczej ogólnie o całokształcie. M6 w lagach jest 8szt , sworznie zacisków kochane... nooooo korek kontrolny wału z Alu na imbusowy klucz... jest tego trochę.
Naczelny maksymalna owulizacja jest podana w serwisówce ale jak ktoś zamiast czytać woli się modlić... M
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
02.09.2018, 23:05 | #17 |
Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Piwniczna-Zdrój
Posty: 1,019
Motocykl: RD04
Przebieg: 53000
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 22 godz 20 min 49 s
|
Tak naprawdę to najlepiej rozebrać silnik, pomierzyć/zweryfikować części, zrobić konkretną /dokładną wycenę i dopiero wtedy podejmować decyzję o remoncie lub zakupie silnika. Ryzykujesz wtedy co najwyżej kasę za rozbiórkę i weryfikację silnika.
|
02.09.2018, 23:22 | #18 |
No jak pisałem... ale to o czym wszyscy zdają się zapominać to to ze motocykl to nie tylko silnik... jest jeszcze duuuuzo do zrobienia poza piecem i to tez wiąże się niestety z kasa.
Mówić ze się chce mieć wszystko na tiptop jest łatwo znam to az za dobrze.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
02.09.2018, 23:30 | #19 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Kraków/Brzozów/Gdańsk/Zabrze
Posty: 2,967
Motocykl: RD07a/1190r
Online: 11 miesiące 6 dni 11 godz 37 min 11 s
|
Ale mym pragnieniem jest jeno żeby oleju nie brała, a wy mi tutaj o całościowej renowacji zabytków Oczywiście zdaję sobie sprawę że jak się zacznie grzebać to wyjdzie 100 innych rzeczy. Póki co ten silnik jest dla mnie priorytetem, z tego co piszecie dosyć kosztownym, więc pozostałe rzeczy muszą tak czy inaczej poczekać na swoją kolej.
|
02.09.2018, 23:34 | #20 |
Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Piwniczna-Zdrój
Posty: 1,019
Motocykl: RD04
Przebieg: 53000
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 22 godz 20 min 49 s
|
Zrobisz górę żeby oleju nie brała i za jakiś czas po zwiększeniu kompresji powychodzą niedostatki na wale i korbowodach.
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
remont czy uzywany silnik | andsoj | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 66 | 28.12.2012 22:33 |
Remont Silnika | ferolo | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 27 | 12.07.2012 23:28 |
remont silnika | bartol | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 73 | 21.03.2011 13:23 |