Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Podróże. Całkiem małe, średnie i duże. > Kwestie różne, ale podróżne.

Kwestie różne, ale podróżne. Jak nic z powyższego o podróżowaniu Ci nie pasuje, pisz tutaj...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24.02.2019, 11:15   #21
FELIX


Zarejestrowany: Jun 2009
Miasto: psary
Posty: 195
Motocykl: nie mam AT jeszcze
FELIX jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 dzień 8 godz 27 min 8 s
Domyślnie

Jak to jak ?
Wszyscy jednocześnie......:-)
FELIX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.02.2019, 11:37   #22
Lis
 
Lis's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2017
Posty: 790
Motocykl: Jeżeli będę miał AT, to RD04
Lis jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 7 godz 43 min 13 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Tank Zobacz post
Najlepsza baba to własna graba!

A temat mocno zimowy (czytaj z d... ), bo o czym tak naprawdę tu pisać? Mozna i 1000 stron teorii napisać, tylko po co?
Co Twoja (na pewno ważna) wiadomość wnosi do tematu?
Dzięki takim postom będzie 1000 stron. Dodajmy bezuzytecznych...
Tank tink ebautit
Lis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.02.2019, 12:55   #23
Melon
 
Melon's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Lublin
Posty: 4,972
Motocykl: cz350/ bandit600/ zx12r/ varadero/vfr1200xd
Melon jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 3 tygodni 1 dzień 20 godz 58 min 0
Domyślnie

Ja nie lubię prowadzić grupy bo wsztscy obrażeni ale prowadzę.Co tu mówić żadko robię przerwy,no i lubię zapierdalać. Prowdzę bo wszyscy chcą mieć święty spokój.A to przejebane jest.. Wojtekk dobrze prawi.
A z żoną lubię jeżdzić jak by ktoś się pytał.
Temat męczy to po co bym głos zabierał?!
__________________
kto smaruje ten jedzie

Ostatnio edytowane przez Melon : 24.02.2019 o 13:06
Melon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.02.2019, 15:11   #24
consigliero
Ajde Jano
 
consigliero's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Rataje Słupskie
Posty: 6,229
Motocykl: Raczej nie będę miał AT
Galeria: Zdjęcia
consigliero jest na dystyngowanej drodze
Online: 9 miesiące 6 dni 34 min 2 s
Domyślnie

Dwa spojrzenia na jazdę w grupie






__________________
BMW Club Praha 001
1.Nigdy nie polemizuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
2.Czasami lepiej milczeć i sprawić wrażenie idioty, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.
consigliero jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.02.2019, 15:15   #25
radiolog
 
radiolog's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2015
Miasto: Kraków
Posty: 3,216
Motocykl: ATAS 2024
Przebieg: 1000
radiolog is an unknown quantity at this point
Online: 1 miesiąc 4 dni 1 godz 54 min 33 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Fizolof Zobacz post
Niedługo to będzie poradnik jak prać gacie i skarpety w podróży ...
To ponoć najlepiej wychodzi w offie, wystarcza 2 x pet 1,5 litra, woda proszek, po godzinie wertepow efekt nie gorszy niż z eco bubble.
radiolog jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.02.2019, 17:33   #26
yeuop
nOOb
 
yeuop's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2013
Posty: 515
Motocykl: RD03
yeuop jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 6 godz 59 min 9 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Fizolof Zobacz post
Niedługo to będzie poradnik jak prać gacie i skarpety w podróży ...
Albo jak robic kupe, żeby nikt nie widział.
yeuop jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.02.2019, 20:15   #27
Pils


Zarejestrowany: Jul 2011
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Posty: 521
Motocykl: miałem 10 lat RD07a teraz CRF DCT 1100L
Pils jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 5 godz 29 s
Domyślnie

Z innego forum
Informacja wyczerpuje temat dla dużej grupy

Do jazdy w Kolumnie uprawnione są osoby i pojazdy spełniające warunki Prawa o Ruchu Drogowym tzn; posiadające odpowiednie uprawnienia, nie będące pod wpływem środków odurzających, alkoholu, czy leków obniżających sprawność psychofizyczną, pojazdy muszą być sprawne technicznie, z aktualnym badaniem technicznym i ubezpieczeniem OC.

Kolumna motocykli składa się z dwóch odrębnych części:

- kolumny Cornerów jadącej na czele,

- kolumny GŁÓWNEJ jadącej za Cornerem PROWADZĄCYM, a kończącej się Cornerem ZAMYKAJĄCYM I TECHNICZNYM.

Kolumna Cornerów jest prowadzona przez Cornera Rozprowadzającego–Organizatora i Policję.

PRZETASOWANIA W KOLUMNIE CORNERÓW NIE MAJĄ WPŁYWU NA JAZDĘ KOLUMNY GŁÓWNEJ!!!

Zasady ustawienia motocykli w Kolumnie głównej

- Corner PROWADZĄCY jako pierwszy- jego NIGDY nie wyprzedzamy!!!

- za nim :

- motocykle zabytkowe, motocykle z koszem, trajki,

- motocykle słabsze i o małych pojemnościach,

- motocykliści o niewielkim doświadczeniu, niezależnie od typu pojazdu,

- motocykle typu chopper, cruiser,

- motocykle turystyczne, sportowo-turystyczne i sportowe,

- PREZES

- CORNER ZAMYKAJĄCY I TECHNICZNY,

- motocykle ustawiamy w dwóch rzędach- naprzemiennie w układzie szachownicy,

- rząd lewy- 0,5 m od linii środkowej- której NIGDY nie przekraczamy- nawet frędzlami od kufrów!!! Linią środkową poruszają się Cornerzy wyprzedzający kolumnę, powracający na jej czoło, np. po zablokowaniu skrzyżowania, często z dużą prędkością. Chęć np. wykonania zdjęcia i beztroskie dojechanie do linii środkowej może skończyć się KATASTROFĄ!!!

- rząd prawy- 0,5 m od krawężnika.

- NIE WOLNO wyprzedzać w kolumnie!

Jazda w kolumnie- odległości między motocyklami:

- w mieście, przy niewielkich prędkościach (do 50 km/godz), odległość od motocykla poprzedzającego- 4-5 metrów, od motocykla po skosie 1 do 2 metrów,

- poza miastem, przy prędkościach do 80 km/godz., odległość od motocykla poprzedzającego 6-8 metrów, od motocykla po skosie- maksymalnie 2 do 3 metrów,

- długość motocykla to ok. 2,5 metra.

- NIE ZOSTAWIAĆ PRZERW!!! DUŻE ODSTĘPY MIĘDZY MOTOCYKLAMI PROWOKUJĄ PUSZKARZY Z ADHD DO WBIJANIA SIĘ W KOLUMNĘ, CO STANOWI OGROMNE ZAGROŻENIE!

- ubytki w kolumnie uzupełniamy przejeżdżając po przekątnej- ZAWSZE manewr poprzedzamy włączeniem KIERUNKOWSKAZU!!!, po manewrze ZAWSZE WYŁĄCZAMY KIERUNKOWSKAZ !!!!

Cornerzy i Kapitan drogi mogą wjeżdżać w kolumnę- NIE ZMIENIAMY SZYKU- ONI ZA CHWILĘ WYJADĄ!!!

W razie awarii motocykla- włączamy kierunkowskaz i ostrożnie zjeżdżamy do krawędzi drogi lub na pobocze, włączamy światła awaryjne, lewa ręka w górę! NIE ZATRZYMUJEMY SIĘ ŻEBY POMÓC- NAWET ŻONIE!!! Od tego jest Corner TECHNICZNY! Dwa motocykle zatrzymujące się w środku jadącej kolumny- to proszenie się o zbiorową katastrofę!

KAPITAN DROGI- ROAD CAPTAIN- przejeżdża wzdłuż kolumny, obserwuje jej ustawienie i zachowania uczestników, ocenia ewentualne zagrożenia. Może nakazać zmianę miejsca danej osoby w kolumnie.

Road Captain ma prawo wykluczyć uczestnika z jazdy w kolumnie w przypadku nie stosowania się do jego poleceń, oraz jazdy niezgodnej z regulaminem.

Jeżeli dojeżdżamy do skrzyżowania, które jest zabezpieczone przez Cornerów- przejeżdżamy przez nie bez względu na oznaczenia pierwszeństwa i światła!!!! Jeżeli nie widzimy Cornerów- stosujemy się do przepisów ruchu drogowego.



II. Parkowanie

kolumny odbywa się w sposób pokazany na rysunku. Wjeżdżając na miejsce postoju zachowujemy szyk, jedziemy za Prowadzącym do momentu zatrzymania, i rozpoczęcia przez niego manewru parkowania.

NIE WYJEŻDŻAMY Z KOLUMNY ŻEBY ZAPARKOWAĆ POD NAJŁADNIEJSZYM DRZEWEM!!!

Takie ustawienie motocykli ułatwia sprawny wyjazd i utrzymanie pierwotnego szyku, odpada jakiekolwiek manewrowanie i w końcu ... tak zaparkowane motocykle naprawdę fajnie wyglądają.

Pamiętajcie:

tyłem do krawężnika,
przodem w kierunku wyjazdu!
Parkowanie kolumny odbywa się w sposób pokazany na rysunku.
Wjeżdżając na miejsce postoju zachowujemy szyk, jedziemy za Prowadzącym do momentu zatrzymania, i rozpoczęcia przez niego manewru parkowania.
NIE WYJEŻDŻAMY Z KOLUMNY ŻEBY ZAPARKOWAĆ POD NAJŁADNIEJSZYM DRZEWEM!!!
Takie ustawienie motocykli ułatwia sprawny wyjazd i utrzymanie pierwotnego szyku, odpada jakiekolwiek manewrowanie i w końcu ... tak zaparkowane motocykle naprawdę fajnie wyglądają.


Pamiętajcie:

tyłem do krawężnika,
przodem w kierunku wyjazdu!



Prowadzacy informuje gestami ręką pozostałych motocyklistów w formacji o sytuacji na drodze. Dobrze, jeśli bardziej doświadczeni motocykliści powtarzają sygnalizację, aby jadący z tyłu koledzy nie zostali zaskoczeni. Jeśli tego nie robią – należy uważnie obserwować zachowanie motocyklistów nas poprzedzających i dostosować swoje zachowanie do ich zachowania.
W praktyce stosujemy kilka podstawowych gestów pomagających w sprawnym ruchu kolumny bądź pozwalającym uniknąć zagrożenia.

Ruszamy

Ruchem okrężnym dłoni z uniesionym palcem wskazującym dajemy uczestnikom sygnał do odpalenia maszyn. Czasami stosujemy sygnał dźwiękowy, jeśli nie usłyszymy innych sygnałów wszyscy są gotowi do wyruszenia.

Skręt w lewo.

Gest często stosowany podczas parad, kiedy uczestnicy poruszają sie po nieznanym terenie. Prowadzący wtedy ułatwia przygotowanie się do skrętu. Gest ten stosuje się również podczas wyprzedzania, kiedy prowadzący, mając możliwość lepszej oceny sytuacji przed sobą, po zakończonym manewrze wyprzedzania daje znak pozostałym motocyklistom w kolumnie.
Sygnalizowanie skrętu w prawo zarezerwowane jest ze zrozumiałych względów tylko dla doświadczonych motocyklistów, jednak inni raczej nie prowadzą kolumn ...

Niebezpieczeństwo - trzymaj się prawej strony.

Prowadzący lewą rękę przekłada nad głową w prawą stronę.
Gest często stosowany w polskich warunkach. Gdy kończy się możliwość wyprzedzania, bo z przeciwka nadjeżdża pojazd, gdy naprzeciw nas pojawia się wyprzedzający nie bacząc, że jedziemy naprzeciw niego - to są dość dobre powody by trzymać się prawego skraju jezdni.

Zmiana formacji na jazdę "gęsiego".

Prowadzący trzyma lewą rękę w górze, dłoń otwarta, równolegle do motocykla. Gest często poprzedzony ruchem całej ręki od lewej strony z zakończeniem nad głową.
Gdy wymaga tego sytuacja, prowadzący może zdecydować się na zmianę szyku. Zwężenia jezdni, jazda wzdłuż korka samochodów powodują, że zwalniamy i poruszamy się jeden za drugim.

Niebezpieczeństwo na jezdni

Palcem wskazującym pokazujemy na dziurę w jezdni, piasek na zakręcie i inne "przyjemności".

Zwalniamy

Prowadzący ruchem lewej dłoni z góry na dół daje sygnał do zwolnienia.

Zatrzymujemy się

Prowadzący otwartą dłonią trzymaną prostopadle do motocykla sygnalizuje zamiar zatrzymania.

Trzymaj formację

Dwa uniesione palce prowadzącego sygnalizują powrót do klasycznego ustawienia w kolumnie na przykład po zakończeniu jazdy "gęsiego".

Przyspieszamy

Czasami, z różnych względów lepiej pojechać sobie zostawiając wszystko za plecami. Prowadzący ma przedramię skierowane w górę, zaciśniętą pięść i kilkoma ruchami w górę i w dół daje sygnał do ostrzejszej jazdy.





UWAGI
Jazda w grupie wymaga od uczestników ścisłej współpracy, tolerancji oraz konieczności przewidywania następstw każdego z naszych zachowań.
Motocykliści mniej doświadczeni winni tym bardziej zwrócić uwagę na swoje zachowanie w kolumnie oraz na wyraźne sygnalizowanie swoich zamiarów innym uczestnikom. Powinni jednocześnie uważnie obserwować innych tak aby w każdej chwili móc zareagować na zmieniającą się dynamicznie sytuację.
Wszyscy powinni w trakcie takiego przejazdu zachować szczególną ostrożność, o ile nie jest to konieczne nie zmieniać raz ustalonego miejsca w kolumnie. Powinni bezwarunkowo wykonywać polecenia Prowadzącego, Kapitana Drogi, Zamykającego oraz Cornerów.

Przed wyjazdem wszyscy powinni poznać koordynaty miejsca docelowego (np. adres, nazwa) tak aby w przypadku niekontrolowanego rozerwania grupy można było dojechać do wyznaczonego celu.
Przed wyjazdem odbywa się krótka odprawa, w której uczestnictwo jest obowiązkowe. Na odprawie ustala się ogólne zasady danego przejazdu (ewentualne ograniczenie ilości motocykli w kolumnie, ilość kolumn, oznakowanie uczestników funkcyjnych, miejsce docelowe (miejsca pośrednie) itd.).
Pils jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.02.2019, 21:10   #28
radiolog
 
radiolog's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2015
Miasto: Kraków
Posty: 3,216
Motocykl: ATAS 2024
Przebieg: 1000
radiolog is an unknown quantity at this point
Online: 1 miesiąc 4 dni 1 godz 54 min 33 s
Domyślnie

W dobie interkomów z "mesh net" lub innych krótkofalówek machanie reką jest archaiczne.
Kodeks drogpwy chyba oktrśla maksymalną licznę uczestników kolumny, napewno nie jest więcej niż 10.
radiolog jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.02.2019, 12:21   #29
FELIX


Zarejestrowany: Jun 2009
Miasto: psary
Posty: 195
Motocykl: nie mam AT jeszcze
FELIX jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 dzień 8 godz 27 min 8 s
Domyślnie

Wrzuta Pilsa .....zapiera dech w piersi.:-)
Trzeba na końcu dopisać "przed jazdą obowiązkowe kolokwium" :-)
Nie napisał tego nikt z BORu...a nawet chyba nie czytał.
btw.
Jechałem raz w kolumnie HD,gdybym wcześniej przeczytał tą instrukcję ...:-)
FELIX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.02.2019, 13:50   #30
ex1
 
ex1's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2009
Miasto: Szczecin
Posty: 2,996
Motocykl: CRF1100
ex1 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 8 godz 58 min 2 s
Domyślnie

nasze wyjazdy grupowe wyglądają tak...




https://www.youtube.com/watch?v=NxUInfYxSTM



https://www.youtube.com/watch?v=IS9qwwpf3VY
__________________
Super Lekkie Enduro (950 SE), do tego ROGAL i już jest fajnie..
ex1 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wł.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Poradnik-podstawy techniki jazdy enduro enduromaniak Przygotowania do wyjazdów 37 27.02.2018 18:32


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.