Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 10.04.2019, 22:47   #221
Vladimir P
 
Vladimir P's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2018
Miasto: Ostrów lubelski
Posty: 89
Motocykl: RD07a
Przebieg: 55445
Vladimir P jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 2 dni 21 godz 45 min 54 s
Domyślnie

Używał ktoś opon firmy Shinko?
W opisie polecają do Afryki...

https://allegro.pl/oferta/shinko-90-...win-7968200264
Vladimir P jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.04.2019, 22:54   #222
Novy
Moderator
 
Novy's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Niemcownia
Posty: 3,412
Motocykl: CRF 1000D/DCT
Przebieg: 48k+
Novy jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 2 godz 8 min 40 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał paplanski Zobacz post
Używał ktoś opon firmy Shinko?
W opisie polecają do Afryki...

https://allegro.pl/oferta/shinko-90-...win-7968200264
Było już na Forumie o Shinko. Był nawet FanClub. Poszukaj, poczytaj...

Ale zastanów się - skoro opony mogą zrobić dużo kilometrów/duży przebieg to są twarde. Jak są twarde to ich przyczepność jest mniejsza. Jak chłodniej czy mokro to mogą pojawiać się kłopoty, itp., itd.
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła
Novy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.04.2019, 23:47   #223
tyran
Kiedyś R.T70
 
tyran's Avatar


Zarejestrowany: May 2014
Miasto: Częstochowa
Posty: 1,422
Motocykl: Była RD04
Przebieg: 120000+
tyran jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 7 godz 52 min 52 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Novy Zobacz post
Ale zastanów się - skoro opony mogą zrobić dużo kilometrów/duży przebieg to są twarde. Jak są twarde to ich przyczepność jest mniejsza. Jak chłodniej czy mokro to mogą pojawiać się kłopoty, itp., itd.
Ale z drugiej strony masz wybór. Albo kombinujesz zmianę opon w trasie i zapierdzielasz po winklach 10-20% szybciej, albo znasz granicę przyczepności tej twardej gumy, jedziesz wolniej, ale nie myślisz o jej zmianie w dłuższej trasie.
Kiedyś były dyskusje o beznadziejności E07 Dakar. Ja tą oponę miło wspominam. Zdarzało mi się na niej lecieć i 170 w deszczu. Wszystko kwestia pewnego kompromisu.
__________________
Serdecznie pozdrawiam.
Romek T.
tyran jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.04.2019, 23:56   #224
Novy
Moderator
 
Novy's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Niemcownia
Posty: 3,412
Motocykl: CRF 1000D/DCT
Przebieg: 48k+
Novy jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 2 godz 8 min 40 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał tyran Zobacz post
Ale z drugiej strony masz wybór. Albo kombinujesz zmianę opon w trasie i zapierdzielasz po winklach 10-20% szybciej, albo znasz granicę przyczepności tej twardej gumy, jedziesz wolniej, ale nie myślisz o jej zmianie w dłuższej trasie.
Kiedyś były dyskusje o beznadziejności E07 Dakar. Ja tą oponę miło wspominam. Zdarzało mi się na niej lecieć i 170 w deszczu. Wszystko kwestia pewnego kompromisu.
Podejrzewam też, że opony (a raczej mieszanka gumy) z roku na rok się zmienia, z nadzieją, że na lepsze.
Oryginalne Dunlopy z NAT teoretycznie też były do niczego. Ale jeżdżąc po gorących asfaltach kleiły całkiem nieźle. Problem się robił, gdy było mokro i poniżej 20st.C.
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła
Novy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.04.2019, 00:09   #225
tyran
Kiedyś R.T70
 
tyran's Avatar


Zarejestrowany: May 2014
Miasto: Częstochowa
Posty: 1,422
Motocykl: Była RD04
Przebieg: 120000+
tyran jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 7 godz 52 min 52 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Novy Zobacz post
Oryginalne Dunlopy z NAT teoretycznie też były do niczego. Ale jeżdżąc po gorących asfaltach kleiły całkiem nieźle. Problem się robił, gdy było mokro i poniżej 20st.C.
Miałem okazję pojeździć NAT z pierwszego wypustu na ory oponach.
Dramat. Myślę że te deale pomiędzy producentem moto, a dostawcą do niego gum, czy innych podzespołów są mocno szemrane.
__________________
Serdecznie pozdrawiam.
Romek T.
tyran jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.04.2019, 00:15   #226
Novy
Moderator
 
Novy's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Niemcownia
Posty: 3,412
Motocykl: CRF 1000D/DCT
Przebieg: 48k+
Novy jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 2 godz 8 min 40 s
Domyślnie

Może niekoniecznie. Spójrz na to tak - musieli założyć opony w miarę uniwersalne i w sumie 'w miarę' uniwersalne są. Jak zaczęły dochodzić głosy z rynku użytkowników, że opony są ujowe to następne NATki wychodziły (i wychodzą) na Bridgestone.

No i wystarczy, że podczas przetargu producent opon zaproponuje 1 cent mniej na oponie to przy globalnym zamówieniu robi się cyfra
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła
Novy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.06.2019, 23:00   #227
sebol
 
sebol's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Wlkp
Posty: 1,164
Motocykl: Prawdziwa przygoda XRV 750
Przebieg: od nowa
Galeria: Zdjęcia
sebol jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 3 godz 2 min 34 s
Domyślnie

Odgrzeję temat.
Przewidywana trasa to ok 15-16 tys km. Koledzy biorą Metzelery Tourance. Wiem, że spokojnie tą trasę wytrzymają. Tym bardziej, że jadą lżejszymi trampkami.
Jam ma jeszcze na kołach Mitasy E07 i spokojnie dokulam na nich do połowy Kazachstanu. Na przód planuję założyć w okolicy Bajkonuru TKC80, a na tył .....? Tył musi wytrzymać ok 9 tys km. po Kazachstanie i Kirgistanie + powrót do domu kolejne 3 tys.
Wyszło coś nowego na tył co da w miarę radę w terenie i wytrzyma taki przebieg załadowanym motocyklem ?
__________________
Możesz utracić wszystko,ale nikt nie zabierze ci tego co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś
sebol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.06.2019, 23:49   #228
bukowski
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

nie napisałeś, jak będziecie lecieć po KGZ. Jesli asfaltem, to cokolwiek szosowego.
jeśli szutry i kamienie to mi sprawdził się mitas e09, ale teraz założyłbym następną motoz tractionator adv - własności teren i asfalt jak e09, ale trwałość x2.
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.06.2019, 23:55   #229
zaczekaj
Asia
 
zaczekaj's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2012
Miasto: Złotoryja/ Wrocław
Posty: 2,290
Motocykl: XL750, CRF300RALLY
Galeria: Zdjęcia
zaczekaj jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 3 tygodni 6 dni 4 godz 17 min 29 s
Domyślnie

Tkc80 i k60. Ja już mam z 17 tysięcy nakulane i nie chcą się skończyć te gumy. A poza tym dają radę w offie. Na następną długą podróż również ubiorę te laczki.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
zaczekaj jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.06.2019, 07:59   #230
chemik
 
chemik's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 1,425
Motocykl: Husqvarna 701 Enduro
chemik jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 15 godz 23 min 25 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zaczekaj Zobacz post
Tkc80 i k60. Ja już mam z 17 tysięcy nakulane i nie chcą się skończyć te gumy. A poza tym dają radę w offie. Na następną długą podróż również ubiorę te laczki.
Wszędzie polecają K60 scout. Skuszony tymi sugestiami założyłem na podobną wyprawę i to był błąd. W terenie ta opona robi jako tako, natomiast w piachu i na błocie jest źle, a nawet bardzo źle. Myślę, że kluczem do rozwiązania tej zagadki jest rozmiar. Zauważcie, że te opony do rozmiaru 130 mają kostki, a od rozmiaru 140 mają taki lany jednolity pasek przez środek. I moim zdaniem to właśnie on psuje trakcję tej opony w terenie, dając dłuższe przebiegi. Więc, podsumowując, wąskie K60 scout mogą być dobre, szerokich, tych z paskiem przez środek, należy unikać.
Mam bezpośrednie porównanie z mitasem E-07, którego używałem na poprzednich wyprawach. Niestety w moim tylnym rozmiarze E07 już nie jest produkowany (zastąpił go E-07+, który ma inna mieszankę, grubsze kostki i stał się bardziej szosowy).
Bogatszy w te doświadczenia teraz na podobną wyprawę brałbym Motoz Tractionator Adventure na tył i mitas E-07 na przód.
chemik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Klamoty wyprawowe - pytań kilka mojrzesh Wszystko dla Afryki 17 08.09.2011 14:19


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.