30.11.2019, 13:54 | #511 |
Zarejestrowany: Oct 2018
Miasto: Zabrze
Posty: 1,125
Motocykl: ATAS 2019
Przebieg: 11000
Online: 3 tygodni 1 dzień 14 godz 24 min 33 s
|
Liczylem na przekladke bezdetek z nowej do swojej. Ale cena tu tez jest malo atrakcyjna, majac do wyboru 11tys za "hondowskie" albo komplet Alpina za 2 tys Euro, bralbym raczej opcje 2.
To nie jest tak ze nowa Honda to zly motocykl. Jak juz kiedys pisalem - Honda musiala zrobic od groma badan zanim utopila gigantyczne pieniadze w przygotowywanie tej nowej wersji. No i wyszlo im ze tego typu motocykli sprzeda sie najwiecej, ze tego chce najwiecej klientow. Elektronicznie, wygodnie, glownie asfaltowo ewentualnie szutrowo. Ale z tym legendarnym sznytem "adventure" jak na mezczyzne przystalo. No wyszlo drogo.. a w BMW jest tez drogo i sie sprzedaje ! Ale BMW i Honda to jednak rozne marki, targetowane raczej na innego klienta wiec... czas pokaze. Sprzedawac sie na pewno beda, ale czy beda schodzic jak poprzednia generacja ? osobiscie watpie. Nie ma mowy zeby dorownac ppoprzedniej wersji NAT czy ATAS, i to nie tylko ze wzgledu na nasycenie rynku poprzednimi modelami. Tu mowimy o naprawde grubej kasie, ludzi ktorzy sa wstanie przyjsc i ot tak rzucic taka kwota na stol mowiac "biore" jest ograniczona ilosc. Wiekszosc jednak dlugo pomysli, poprzelicza i... skalkuluje co dostaje za te pieniadze a co oferuje konkurencja. Spodziewam sie wiec sytuacji "nieco lepszej", ale podobnej do hondowskiej 450. Ktora jest, cos tam sie sprzedaje, ale ogolna opinia mozliwosci/jakosc vs oficjalna cena nie wypada dobrze co mocno na ta sprzedaz wplywa. Zwlaszcza ze Honda to nie jedyny producent motocykli na rynku, a nowa ATAS celuje w polke na ktorej czy nam sie to podoba czy nie - krol jest jeden, i to od lat. Czy czuje bol dupy ze mam wersje 2019 a nie 2020, no nie czuje, serio. Nie zamienilbym, nowa wersja ma swoje plusy ktore chetnie bym dolozyl - ale ma za duzo plusow ujemnych, i sorry ale nie jest juz dla mnie tym "adventure". To juz bardziej cruiser ktory da rade jezdzic po szutrach, czego i tak pewnie nie sprobuje 80% klientow. Czego zaluje i z jakiego powodu czuje bol dupy to noo.. kierunek w ktorym zmierza Africa Twin. Ta legenda na ktorej wyroslem, z plakatu w moim pokoju, dzieciece marzenie ktore wtedy, w tym brych czasach wydawalo sie rownie nierealne jak lot na ksiezyc. Ten symbol przygody, niezlomnosci, bezkompromisowosci no i twardzielstwa w dzieciakowym rozumowaniu. A teraz mamy.. TO. Ja pie..ole Honda, trzeba bylo zrobic duzego tourera w tym stylu, czy cos, ale dlaczego Africa Twin ? Przyjdzie mi nie tylko dlugo cieszyc sie posiadana ATAS ale i dokupic stara dobra Afryke z plakatu, tak do posiadania w garazu i wspominania "jak to kiedys bylo lepiej" |
30.11.2019, 14:10 | #512 |
O MTS Enduro zapomnieli wszyscy
|
|
30.11.2019, 14:10 | #513 |
Moderator
|
Właśnie zakończyłem jazdę próbną najtłustszą wersją. Dodatkowo doczepione były trzy aluminiowe kufry.
Kilka spostrzeżeń na gorąco - klang silnika na postoju - ZAJEBISTY! Ale już podczas jazdy taki trochę dziwny, traktorowaty Tablet - jak już wcześniej wszyscy pisali - włącza się chyba nawet ponad 10s. Ale da się bez niego od razu ruszyć i jechać. Handlarz mówił, że połączył fona z Androidem, czyli ponoć się da, choć na początku możliwy był tylko Iphone. Silnik - idzie jak zła! ...ale jakoś tylko do 200km/h udało mi się napędzić. Może zależy to od włączonego trybu jazdy? A może to te trzy kufry? Nie wiem Przy tej prędkości też telepało mi kaskiem, pomimo dość wysoko ustawionej szyby. Szyba stabilna, nie gnie się podczas dużej prędkości. Na kole nie umiem jeździć, a tu wyraźnie szła - piękne uczucie, takie fajnie dozowane - chyba wheelie control działał - banan na ryju Guziki/klawiatura po lewej stronie na kierownicy - nie no, tragedia jak dla mnie. Trafić w kierunkowskaz, żeby wyłączyć to wyczyn. Chociaż można ustawić wyłączanie po ilości klików. W mojej (2017) nie sposób nie zauważyć, że kierunkowskaz pozostał włączony - widać wielką kontrolkę - w tej, mała kontrolka na dolnym wyświetlaczu. Wysokość - na wysokim ustawieniu moto stoi stabilnie, całe stopy na płasko (mam 183cm). Jak się siedzi to ten wielki baniak jakoś 'znika', choć masę było czuć na postoju. Zalana była tylko na dnie. Za to dzięki temu wielkiemu baniakowi bardzo dobrze chroni kolana/nogi przed wiatrem. Mam takie trochę mieszane uczucia - i chciałbym i boję się Wersja, którą jeździłem - full (DCT, ESA, ale oprócz kufrów) kosztowała 18.900€. Opony Metzeler Karoo 3, zwykła miała Battlaxy.
__________________
Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła |
01.12.2019, 02:18 | #514 |
Zarejestrowany: Apr 2017
Miasto: Marynino
Posty: 543
Motocykl: NAT`18
Przebieg: rośnie
Online: 3 tygodni 5 dni 7 godz 17 min 14 s
|
Byłem i ja pooglądać nowości...
Jechałem z ostrożnym nastawieniem na zmiany...ale po przymiarkach nabrałem wigoru Mała w ogóle nie przemawia, przy tej cenie i wyposażeniu wolałbym małą tenerę. Natomiast AS podpasowała. Wydaje się być zgrabniejsza, poręczniejsza od poprzedniej, nawet niżej się siedzi niż na mojej NAT. Zbiornik węższy i wyższy niż w poprzedniej, nie czuć tej masy i ogromu. Optymalnie nastawiłem się na ATAS z DCT, żadnych dodatków - komplet kufrów z torbami, centralka i coś tam jeszcze za 13tys to przesada. Wychodząc z salonu byłem prawie pewien, że w przyszłym roku dokonam zmiany. Ale w zaciszu domowym po spokojnej analizie pojawiły się wątpliwości...zamienić NAT z 2018 na ATAS 2020 z dopłatą ok 30 tys wydaje się chorym pomysłem. I doszedłem do wniosku, że w sumie to jedyne co bym zmienił w swojej, to z manuala na DCT. Z ciekawości, żeby spróbować, samemu się przekonać czy to taka frajda, afryka w automacie Także na spokojnie raczej pozostanę przy swojej "staruszce" Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
__________________
lepiej patrzeć na to, czego nie można puknąć, niż puknąć to, na co nie można patrzeć... |
01.12.2019, 14:12 | #515 |
Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: Słocina
Posty: 1,205
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 18 godz 7 min 6 s
|
No, siedziałem na Nowej. Nie powiem żeby czar prysł, ale dało mi wiele do myślenia. Jak skończę myśleć i będą wnioski, dam znać.
W tej chwili największe dylematy mam w kwestii podróżowania z plecaczkiem i sporym bagażem. Tu nie chodzi o porównanie do poprzednich wersji ale... czy w ogóle Africa... |
01.12.2019, 14:17 | #516 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Mamy ładna słoneczną pogodę (choć trochę zimno) więc wybrałem się właśnie na przejażdżkę. Krótki stop w moto cafe i co? Zajeżdża nowa ATAS. Okazuje się, że kierownik jest na jeździe testowej. Żeby było ciekawiej jest właścicielem GSa ;-)
P. S. Zdjęcia w dość niskiej rozdzielczości bo Tapatalk jakos nie chce mi uploadowac oryginałów Ostatnio edytowane przez nabrU : 01.12.2019 o 20:19 |
01.12.2019, 14:35 | #517 |
Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: Słocina
Posty: 1,205
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 18 godz 7 min 6 s
|
Dużo bym dał, by usłyszeć opinię tego kierownika GSa.
Jakie są powody zainteresowania Królową? Jak podróżuje - solo, plecaczek, bagaż, autobahna, szutry? |
01.12.2019, 15:36 | #518 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
|
01.12.2019, 15:49 | #519 |
Zarejestrowany: Dec 2019
Posty: 45
Motocykl: CRF1100 DCT
Online: 2 dni 21 godz 32 min 5 s
|
od września wiedziałam, że chcę na następny sezon AT,
pytanie tylko którą? w czwartek byłam na premierze nowej AT i moje wątpliwości się rozwiały... na bank nowa i koniecznie CZERWONA! |
01.12.2019, 16:21 | #520 |
Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: Słocina
Posty: 1,205
Online: 2 miesiące 2 tygodni 6 dni 18 godz 7 min 6 s
|
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Rosja w 2020 bez wizy | zz44 | Kwestie różne, ale podróżne. | 1 | 16.12.2018 23:42 |
Yamaha TTR600 vs Honda XR600R vs Honda XR650R | Wolo | Inne - dyskusja ogólna | 84 | 06.02.2018 11:38 |