Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 14.07.2009, 17:35   #11
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

dobre pytanie słyszałem że albo klepie jak za luźny albo traci moc jak ma za ciasno.
prawda to..?
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.07.2009, 17:47   #12
Artuditu
Road legal
 
Artuditu's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Stolicstan
Posty: 1,324
Motocykl: AT Rd07 93r mud fighter
Przebieg: kręcony
Artuditu jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 5 godz 36 min 48 s
Domyślnie

Bardziej niż o klepanie czy utratę mocy(objawy) martwiłbym się skutkami.
Artuditu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.07.2009, 18:07   #13
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Objaw może być też fałszywy, jak i dany objaw można przypisać wielu różnych innym zjawikom skutki to już pewnie jakaś gruba sprawa.
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.07.2009, 23:03   #14
bigos
 
bigos's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Żary / Strzelce Krajeńskie
Posty: 381
Motocykl: RD03
Przebieg: 67 000
Galeria: Zdjęcia
bigos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 16 godz 7 min 52 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Artuditu Zobacz post
Nie bój nic. Miałem to samo. Możesz ustawić moto na centralce lub w inny sposób podnieść tylne koło i na jedynce kręcić kołem(wykręć jedną świecę, będzie łatwiej). Przez to okienko rewizyjne kontrolujesz znaki. Nie ma rzeczy niemożliwych

p.s. najwygodniej w dwie osoby to robić.
Ale ze mnie baran . A już postawiłem krzyżyk na regulacji do czasu zakupu śruby, zanim podejdę inwazyjnie, jak to opisuje Podos. Dzięki za pomysła Artuditu . Aż lecę zobaczyć jak to działa

Aha! Czy nie byłoby dobrze doedytować tego patentu z kołem do posta 7greg-a?
__________________
Cztery koła poruszają ciało, a dwa duszę.

Ostatnio edytowane przez bigos : 14.07.2009 o 23:07
bigos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.07.2009, 00:29   #15
bigos
 
bigos's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Żary / Strzelce Krajeńskie
Posty: 381
Motocykl: RD03
Przebieg: 67 000
Galeria: Zdjęcia
bigos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 16 godz 7 min 52 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał bigos Zobacz post
Aż lecę zobaczyć jak to działa
Patent jest ok, ale kołem najlepiej kręcić na piątce, bo na jedynce ni hu hu nie chce się okręcić.
__________________
Cztery koła poruszają ciało, a dwa duszę.
bigos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.07.2009, 00:36   #16
chomik

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,695
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Galeria: Zdjęcia
chomik jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 19 godz 8 min 48 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Artuditu Zobacz post
Bardziej niż o klepanie czy utratę mocy(objawy) martwiłbym się skutkami.
Czyli ?
chomik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.07.2009, 01:15   #17
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał bigos Zobacz post
Patent jest ok, ale kołem najlepiej kręcić na piątce, bo na jedynce ni hu hu nie chce się okręcić.
Artuditu pewnie zasłyszał, a jeszcze nie zdążył sprawdzić, realnie to jak wykręcic po bocznej świecy spokojnie możesz na dwójce kręcić

ale ciekawi mnie jedna rzecz o której pisze segregator aligator. Mianowicie że co 12 000km jak robi inspekcje, to min jeden zawór musi wyregulować. Ja też robie taką inspekcje może trochę rzadziej bo co 20 000km ale nie stwierdzono luzu ponad ani poniżej normy. Czy ktoś wie jak to jest..? A może zawory cza sprawdzać co 24 000km

Ostatnio edytowane przez rambo : 15.07.2009 o 01:20
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.07.2009, 01:43   #18
Artuditu
Road legal
 
Artuditu's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Stolicstan
Posty: 1,324
Motocykl: AT Rd07 93r mud fighter
Przebieg: kręcony
Artuditu jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 5 godz 36 min 48 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
Artuditu pewnie zasłyszał, a jeszcze nie zdążył sprawdzić, realnie to jak wykręcic po bocznej świecy spokojnie możesz na dwójce kręcić
Artuditu najpierw zasłyszał a potem sprawdził bo tak właśnie regulował.
Ale przyznam Bigos, że kretyn ze mnie. Ja kręciłem na jedynce. I ciężej się kręci i trudniej znaki ustrzelić bo szybciej mijają znacznik. W weekend pewnie coś będę dłubał to przy okazji sprawdzę jak to się ma do rzeczywistości. A i przy okazji se zaworki sprawdzę, a co mi tam

Ostatnio edytowane przez Artuditu : 15.07.2009 o 01:45 Powód: Bom głupek i język polski mi się popsuł:) Poprawka gramatyki
Artuditu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.07.2009, 09:58   #19
bigos
 
bigos's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Żary / Strzelce Krajeńskie
Posty: 381
Motocykl: RD03
Przebieg: 67 000
Galeria: Zdjęcia
bigos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 dni 16 godz 7 min 52 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał podos Zobacz post
gumowka z tarcza do cięcia (sruba jest z alu wiec sie za bardzo nie przystawiaj.) Potem majzel i młotek - puszcza od strzała.
Znaczy, że już to przerabiałeś …?
Pamiętasz ile kosztowała cię nowa śruba (w Hąda?)?
__________________
Cztery koła poruszają ciało, a dwa duszę.
bigos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15.07.2009, 10:25   #20
newrom
heu ?
 
newrom's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kraków
Posty: 932
Motocykl: RD07
newrom jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 20 godz 17 min 46 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał chomik Zobacz post
A jak się nie wyreguluje to co się dzieje ?
Przychodzi ZŁY i zabiera Afryke!


Cycata ze strony http://www.motofakty.pl/artykul/regu...aworowych.html :
"Zbyt duży lub za mały wpływa niekorzystnie na trwałość silnika i prawidłową pracę. Duże luzy powodują dodatkowy metaliczny hałas i przyspieszone zużycie zaworów, krzywek wałka rozrządu i dźwigienek. Natomiast zbyt mały luz lub jego brak może doprowadzić do niepełnego zamykania zaworu i spadku ciśnienia w komorze spalania. Jeśli zawory nie będą się stykać z gniazdami zaworowymi, nie będą miały się jak ochłodzić, ich temperatura będzie coraz wyższa i konsekwencją może być uszkodzenie (wypalenie) grzybka zaworu."

pozdr
newrom
__________________
RD07 & DRZ
newrom jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Regulacja zaworów 7Greg Regularne czynności serwisowe 126 29.11.2017 08:57
Uszczelka pokrywy zaworów 7Greg Silnik, sprzęgło, skrzynia 40 04.09.2017 21:01
uszczelka pokrywy zaworów Zoltan Silnik, sprzęgło, skrzynia 13 25.12.2012 15:40
regulacja zaworów-klucz mckrzysiek Regularne czynności serwisowe 10 15.12.2009 11:35


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.