Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 23.03.2020, 01:32   #1
Drzewko91


Zarejestrowany: Nov 2019
Miasto: Brzeziny gm Morawica woj. świętokrzyskie
Posty: 27
Motocykl: RD07a
Przebieg: 69 000?
Drzewko91 jest na dystyngowanej drodze
Online: 21 godz 51 min 23 s
Domyślnie Zimny silnik gasnie na ssaniu a pali praktycznie bez ssania.

Witam
Wątków o ssaniu było już parę, większość przeczytałem i sie do nich zastosowałem tj linki, krućce, tłoczki i sprężynki sa ok.
Problem jest taki ze jak na zimnym odpalam i ssanie dam na maxa to nie gada, jakby go zalewa czy coś i potem ciężko juz odpalić, ale jak się da ssania tak tylko tylko to pali od strzała, nawet i bez ssania czasem chyba.
Jak juz odpale na tym "delikatnym ssaniu" to nie da sie go dodać tak by obyty były wyższe niz te 1100-1250 bo gasnie po dodaniu ssania, a silnik dopiero co odpalony.
Gazniki rozbierałem i synchronizowalem, sprawdzone membrany itp(glownie z tego powodu tam zajrzałem)
Jedyne czego nie uczyniłem to ustawienia skladu mieszanki i poziomów w komorach, ale moto chodzilo i chodzi ok ogólnie wiec tego nie tykałem, świece przy wymianie ciemno brązowe, a ale nie czarne i nie kawa z mlekiem.
Proszę o jakieś sugestie i z góry dziękuję.
Drzewko91 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.03.2020, 06:47   #2
ctomch
 
ctomch's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2020
Miasto: Chrząstawa Wielka
Posty: 277
Motocykl: Yamaha 1VJ/Huska FE501
Przebieg: rośnie
ctomch jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 2 godz 27 min 26 s
Domyślnie

Cześć,
Miałem dokładnie to samo co opisujesz z Afryką zakupioną w grudniu. Moto było i tak do totalnego odszczurzenia ale opiszę Ci pokrótce co uczyniłem. Oczywiście opisywany problem nie był moim jedynym zatem nie skupiałem się na tym, ale po całej akcji temat został zażegnany, a pacjent wyleczony:
- gaźniki wyciągnięte (inspekcja wzrokowa) - jedną nakrętkę od ssania już ktoś wymienił na mosiężną (są plastikowe w org.), linki, mimo że jakoś pracowały, gnój, syf i malaria, kubeł, nowe
- króćce ssące, niby całe, ale stare, sztywne i spękane, kubeł, wymiana
- membrany całe, widać że wymieniane jakiś czas temu, iglica bez śladów przycierania
- potem standard, rozbiórka, inspekcja, czyszczenie, wykręcanie dysz, wymiana wszystkich uszczelek, tu muszę dodać że w najgorszym stanie były o-ringi pod "pilot jetami" i zaworki w komorach pływakowych, te pierwsze totalnie twarde i nie były już "o" tylko "i" ringami, zaworki już nie zamykały dokładnie i paliwo dostawało się w ilości różnej, plus śruby spustowe komór pływakowych
- gaźniki dokładnie wyczyszczone, sprawdzony luz promieniowy na osi przepustnicy (ok)
- "piloty" były wykręcone na 3,5 obrotu, ja ustawiłem na 2,5 i tak działa dobrze
Tak złożony zestaw wylądował w moto i odpalił od strzała. Potem regulacja, synchronizacja i inne duperele. Mały pro-tip. Nie mogłem sobie poradzić z nadmiernym "strzelaniem" przy zamknięciu przepustnicy, ale tu w sukurs przyszła Afripedia Regulacja czujnika położenia przepustnicy zrobiła swoje i jest miodzio.
Moja rada....., sprawdź jeszcze raz to co już sprawdziłeś, może coś ci umknęło.......

P.S. pacjent to RD07 '98 rok; poziomu paliwa w komorach nie ustawisz, jeśli jest nie ok, to znaczy że z jakiegoś powodu się pływaki zwichrowały i trzeba wymienić (są plastikowe)

Ostatnio edytowane przez ctomch : 23.03.2020 o 06:53 Powód: info dodatkowe
ctomch jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.03.2020, 12:05   #3
Drzewko91


Zarejestrowany: Nov 2019
Miasto: Brzeziny gm Morawica woj. świętokrzyskie
Posty: 27
Motocykl: RD07a
Przebieg: 69 000?
Drzewko91 jest na dystyngowanej drodze
Online: 21 godz 51 min 23 s
Domyślnie

Dzieki ctomch za wyczerpującą odpowiedź, moja afri kupiona w listopadzie tez zapuszczona byla i postanowiłem o nia zadbać.
Tak jak piszesz, mogą to być któreś gumki bod zaworkami bo tych nie sprawdzalem reszta jak i same gaziory w ładnym stanie, zobacze jak to bedzie jeździć i ile palic bo już nie chce mi się tego znowu rozbierać, gmole, osłony, halogeny itp itd. No chyba ze spalanie wzrosnie do 12-15 l to będę pruć i regenerować gazniczki.
Pozdrawiam
Drzewko91 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23.03.2020, 16:44   #4
ctomch
 
ctomch's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2020
Miasto: Chrząstawa Wielka
Posty: 277
Motocykl: Yamaha 1VJ/Huska FE501
Przebieg: rośnie
ctomch jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 2 godz 27 min 26 s
Domyślnie

Pamiętaj o jednym. To że coś ładnie wygląda nie oznacza, że musi dobrze działać. Te sprzęty mają już po dwadzieścia i więcej lat. Zachęcam do grzebania teraz, a nie jak będziesz chciał jeździć, i/lub coś ci się roz*****oli. Wtedy będziesz sfrustrowany i jeszcze bardziej będziesz narzekał na konieczność rozbierania wszystkiego. Przemyśl to.
ctomch jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.03.2020, 00:52   #5
Drzewko91


Zarejestrowany: Nov 2019
Miasto: Brzeziny gm Morawica woj. świętokrzyskie
Posty: 27
Motocykl: RD07a
Przebieg: 69 000?
Drzewko91 jest na dystyngowanej drodze
Online: 21 godz 51 min 23 s
Domyślnie

No dokładnie tak jest zgadzam sie,kurcze miałem na wierzchu wyciagniete te gaziory, dzwonilem juz do mechaniora zeby je oddać na sprawdzenie i na myjkę ultradźwiękową ale jakos tak sie życie poukładało że ciągle coś, ciągle malo czasu. No ale chyba wyrwe je raz jeszcze kupie zestawy do regeneracji i bede miał czyste sumienie ��
A może kolego ctomch jestes gdzieś z okolic kielc i bys to ogarnoł za sakwę złota. ��
Drzewko91 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.03.2020, 06:15   #6
ctomch
 
ctomch's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2020
Miasto: Chrząstawa Wielka
Posty: 277
Motocykl: Yamaha 1VJ/Huska FE501
Przebieg: rośnie
ctomch jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 2 godz 27 min 26 s
Domyślnie

Pomógłbym Ci i bez sakwy złota , ale dzieli nas zbyt duży dystans. Zwracaj uwagę na jakość zestawów naprawczych. Jeden zestaw zamówiony w necie okazał się gówno warty. Uszczelki nie trzymały wymiaru i były z gównolitu. Po złożeniu wszystkiego okazało się że komora pływakowa cieknie....
P.S. oczywiście z całego serca Ci tego nie życzę, ale czasu to teraz raczej większość ma w nadmiarze, jeśli sam wyszarpałeś gaźniki to tym bardziej poradzisz sobie z ich czyszczeniem, to nie technologia rakietowa, trzeba po prostu być skrupulatnym
P.S.2 uważaj na śruby krzyżakowe, jak we wszystkich japońskich sprzętach, są w standardzie JIS (mała kropeczka na łbie śruby), nie mając odpowiedniego krętaka można je łatwo uszkodzić, zalecam ostrożność lub zakup wkrętaków JIS (Japan Industrial Standard), i tak się przydadzą
ctomch jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.03.2020, 07:58   #7
Galar


Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Warszawa
Posty: 201
Motocykl: SD06
Galar jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 13 godz 53 min 47 s
Domyślnie

Przy czyszczeniu zwróć uwagę na śruby składu mieszanki. Po ich wykręceniu w kanale potrafi pozostać sprężynka, podkładka i oring. W trakcie przedmuchiwania potrafi to wystrzelić i ciężko je znaleźć w czeluściach garażu.
Galar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.03.2020, 11:30   #8
Marcin-BB

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Aug 2009
Miasto: Bielsko Biała
Posty: 1,670
Motocykl: TA 600/rd03
Przebieg: 48ooo
Marcin-BB jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 6 dni 21 godz 12 min 21 s
Domyślnie

Ostatnio taki problem ze ssaniem miałem w xt225. Pomogło dokładne ustawienie iglicy.
Tak jak pisał przedmówca- wszystko do gruntownej weryfikacji, bo to ma ponad 20 lat i w zasadzie każdy element może zawodzić.
Ostatecznie gaźniki w pudełko i do fachmana- popytaj na forum kto i gdzie robi to kompleksowo i z głową.
Marcin-BB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.03.2020, 14:39   #9
Cassini


Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Sosnowiec
Posty: 301
Motocykl: RD07a
Cassini jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 25 min 29 s
Domyślnie

A kolega Szynszyl by mu tego nie zrobił ?
Jest ze świętokrzyskiego , ma zestawy naprawcze, myjkę ultradźwiękowa i wiedzę o gaźnikach afry.
Cassini jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.03.2020, 20:17   #10
Jaro-Ino
 
Jaro-Ino's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 901
Motocykl: RD07a
Jaro-Ino jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 9 min 5 s
Domyślnie

Takie zachowanie motocykla przy odpalaniu to typowy objaw zużycia iglic ssania. Nie trzymają jak trzeba, przez co paliwo i tak idzie w zbyt dużej ilości, czego dowodem jest kolor świec. Jeśli jednak są ok, to po prostu ma za dużo paliwa i trzeba wyregulować skład mieszanki. Wtedy przy rozruchu więcej ssania będzie działało poprawnie, a Afra będzie mniej palić i kolor świec będzie ok.
Jaro-Ino jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
gaśnie na ssaniu Mallory Uklad paliwowy i wydechowy 12 15.09.2019 22:47
Silnik gaśnie na wolnych obrotach CRF 1000 SD06 ivolot NAT - Warsztat 22 19.06.2019 15:50
GASNIE silnik na irydowej świecy ...co jest grane? koralgol Inne - dyskusja ogólna 57 12.03.2013 23:59
obroty na ssaniu jak jest zimny silnik R2D2 Uklad paliwowy i wydechowy 14 07.04.2009 17:58


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.