|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
19.04.2020, 19:26 | #11 |
trampkarz emeryt
|
O, to ja bym się podpiął pod temat. Zawsze podchodziłem to zawieszenia hmm... lekceważąco może. Ot, czy to trampek, afryka czy V-strom - to nie ma szału i "pewnie tak ma być". Regulowałem napięcie wstępne jak zabierałem pasażerkę i wio..
Mam nowego-starego DL650 z 2005r. Maszyna nie wymęczona bo ma śmieszne 15 tys. przebiegu czyli nic. No i pomyślałem że siedząc na postojowym coś porobię i wziąłem się za ustawienie przynajmniej z grubsza SAGu. W necie znalazłem że jak siądę dupą na moto to powinno być w granicach 25-33% z przodu w DLu i 25-35% z tyłu. Co oznacza przy skoku 150mm po około 40-55mm ugięcia, tak mniej więcej. Przód przy wkręceniu napięcia do niecałej połowy ma ugięcia 43mm jak siądę, zatem wnioskuję że jest spoko. Zdaje się że jak siądzie pasażer powinno starczyć regulacji aby utrzymać SAG tak do 50mm. Olej 10W ale to nie ma znaczenia jak sądzę? Gorzej jest z tyłem, jak sobie ustawiłem na 2 kreski z 5 (mam hydrauliczny napinacz i regulacja jest od 0 do 5 widocznych kresek. Każda co około 1,5-2mm) tył jakoś siedział. Zmierzyłem - 73mm z 150mm skoku. Do kitu.. Ustawiłem 4 z 5 kresek i dopiero jest ugięcie 50mm z 150mm. Problem jest taki, że aby to podobnie utrzymać jak siądzie pasażerka i kufry - zabraknie mi regulacji. Pytanie do znawców - czy jak pomiędzy napinacz a sprężynę dam podkładkę powiedzmy odpowiadającą dwóm kreskom - to będzie to działać? Tzn. żebym obecny SAG miał przy wysunięciu napinacza na 2 zamiast 4 kresek. I zostanie mi zapas jak siądzie pasażer. Czy to bezpieczne? Tak byłoby najtaniej i najprościej - do samej pracy amora, tłumienia nie mam zastrzeżeń. Czy raczej kupno jakiejś sprężyny? Jak tak to poza Hyperpro jakieś dobre marki są? Wilbers? W starych DLach była ogólnie miękka sprężyna, po 2012 trochę twardsza i jak się trafi to kupię amor cały z nowszego. Tam regulacji mi starczało spokojnie, rok jeździłem na nowszym DLu. Dzięki i pozdrawiam zimny |
19.04.2020, 19:48 | #12 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
Olej przy ugięciu statycznym nie ma znaczenia, on robi tylko jak coś się rusza.
Wydaje mi się, ze taką mała podkładkę/dystans możesz dać bez najmniejszego problemu. Sent from my SM-J600FN using Tapatalk |
19.04.2020, 21:20 | #13 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Mam na tyle sprężynę +20mm od Hyperpro i sag na tyle ustawiałem według poniższych wskazówek.
Przy mojej wadze 67kg + para butów Forma Adventure (2,2kg) + ubranie Rukka Cosmic (4,75kg) + kask Nishua Carbon (1,25kg) rider static sag na tyle (65mm) udało mi się uzyskać przy +10 kliknięciach napięcia wstępnego. |
19.04.2020, 23:01 | #14 | |
Cytat:
Hmm, jak Ci oddawałem Motozy to na chudzinkę wyglądałeś, a tu proszę 100 kg, gdzie Ty to schowałeś hehe |
||
19.04.2020, 23:58 | #15 | |
Cytat:
__________________
kto smaruje ten jedzie |
||
20.04.2020, 09:12 | #16 |
trampkarz emeryt
|
OK, dzięki serdeczne za pomoc. U mnie jest napinacz który jest sterowany pokrętłem przy secie pasażera (duża zaleta DLa na tle klucza hakowego np. w TA) i on jest na 36 kliknięć. I jak się wysuwa napinacz na amorze to są na nim zaznaczone takie pierścienie - co ok 1,5mm. Jest ich 5 tak jak pisałem.
Zatem policzyłbym sobie tak, żeby podkładka miała grubość 2 lub 3 pierścieni. Żeby odpowiedni SAG w jeździe solo miec na pierwszej kresce a nie na 4. Zmierzę ale to ok 5mm zapewne będzie. Co do twardszej sprężyny własnie niekoniecznie mi się to widziało - jak sobie ustawiłem to amor pracuje bdb, tłumienie też mam szeroko regulowane i jest sprawne. BTW - świetnie mi się jeździ po tych ustawieniach. Motocykl super się prowadzi i to ustawienie SAGu statycznego to istotna rzecz jest. Pozdrawiam zimny |
20.04.2020, 09:47 | #17 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
|
20.04.2020, 16:06 | #18 |
Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Doruchów
Posty: 58
Motocykl: Była CRF1000L, jest KTM 1290 SAS
Online: 5 dni 13 godz 38 min 36 s
|
Nie ma sprawy, zwłaszcza że mam rodzinę w Jarosławiu i czasami wybieram się motongiem "na skrótu" przez góry Słowackie w odwiedziny :-).
|
17.06.2020, 11:19 | #19 | |
Zarejestrowany: Jun 2020
Miasto: Singen
Posty: 23
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: 27500
Online: 11 godz 27 min 35 s
|
Cytat:
|
|
16.07.2020, 22:04 | #20 |
Zarejestrowany: Jul 2020
Miasto: Olsztyn
Posty: 566
Motocykl: ATAS DCT 2018
Online: 2 miesiące 3 dni 5 godz 44 min 34 s
|
Na tym filmie jest dobrze omówione jak zabrać się za ustawianie zawieszenia. Motocykl innego typu, ale zasady te same. https://www.youtube.com/watch?v=xVKBbIHIxxA
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
T700 - Regulacja zawieszenia przedniego - dobicia i odbicia - zasada działania | pattryk | Yamaha | 43 | 16.03.2023 01:01 |
SAG - regulacja zawieszenia przód, tył | DrSpławik | Rama, zawieszenia, napęd | 14 | 18.04.2018 12:32 |
Regulacja zawieszenia - artykuł Motocykl-online | BIAŁY | Regularne czynności serwisowe | 4 | 20.04.2011 12:32 |