Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24.07.2009, 17:01   #91
chomik

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Posty: 2,694
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Galeria: Zdjęcia
chomik jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 19 godz 7 min 43 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał czosnek Zobacz post
No to jeszcze jedno pytanie czy tkc80 w rozmiarze 2.75-21 bedzie hulać na przodzie w Afryce ? Nie żebym koniecznie chciał kombinować i eksperymentować ale mam ofertę na coś takiego
http://faq.africatwin.com.pl/Dane-eksploatacyjne
chomik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.07.2009, 17:05   #92
czosnek
 
czosnek's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Kraków/Brzozów/Gdańsk/Zabrze
Posty: 2,967
Motocykl: RD07a/1190r
czosnek will become famous soon enough
Online: 11 miesiące 6 dni 11 godz 37 min 25 s
Domyślnie

No patrz Pan... najciemniej pod latarnią
Dzięki wielkie
__________________
Wiesz... taki kuter...

czosnek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24.07.2009, 19:30   #93
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 4,839
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wyłączoną reputację
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 3 godz 49 min 59 s
Domyślnie

Ty, 2,75" powinna być ok.
Ciekawe dlaczego jest prawie o połowę tańsza od 90/90 21 ...
nośność ma niższą, indeks ma S - do 180 km/h

hmm, może opona warta zainteresowania zamiast typowej 90/90 21
w detalu 21" 90/90 kosztuje 320zł a 2.75 210zł, ciekawy jestem gdzie tkwi różnica poza nośnością

edit:
Dobra, mam
2,75 jest pośrednim profilem pomiędzy 80/90 21 a 90/90 21, może być zatem lekko niższa a szersza, co robi się niebezpieczne dla felgi. Jazda na niższym ciśnieniu może (ale nie musi) być trochę bardziej ryzykowna dla felgi

Ostatnio edytowane przez ramires : 24.07.2009 o 19:44
ramires jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.07.2009, 23:22   #94
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,662
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 13 godz 23 min 5 s
Domyślnie

przednia opona jest i tak dość niska a przez to narażona na uszkodzenie ( felga też)
przy jakiejś dziurze z ostrzejszymi krawędziami.
Osobiście nie założyłbym jeszcze niższej niż 90/90.
Jak kogoś nie stać na nową to lepiej kupić prawie nową nie za 300 czy 200 ale np 100 za to w prawidłowym rozmiarze.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.07.2009, 23:43   #95
pałeł
gsm: 512242193
 
pałeł's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,250
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
pałeł will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 3 tygodni 2 dni 13 godz 39 min 53 s
Domyślnie

e tam dzieju kiedyś złapałem kapcia w krzokach 50 km od domu mój pech ze wyrwałem wentyl wiec z klejenia nici
pojechałem na samej oponie te 50 km, później ja wywaliłem ale da się i nic specjalnego się nie dzieje z felga. zakładałem juz gumy niższe i szersze da sie i zdają egzamin , tkc na niskim ciśnieniu to jakiś chyba chwyt marketingowy
pałeł jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.07.2009, 09:32   #96
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,662
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 13 godz 23 min 5 s
Domyślnie

Nie mówię tu o jeździe na kapciu, kiedy to jedziesz już raczej ostrożniej.
Kiedyś wracałem bez powietrza w tylnej 75km, prędkość ok 80km/h ( ani na dętce ani na oponie nie bylo żadnego śladu tej jazdy), na przedniej też mi się zdażyło ale krócej ...z 5-6km.
Miałem na myśli wpadnięcie np w dziurę z krawędziami gdzie cienka przednia opona nie daje super ochrony dętce i feldze.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.08.2009, 19:13   #97
Szaman


Zarejestrowany: Jun 2009
Miasto: Gdansk / Krakow
Posty: 71
Motocykl: RD04
Szaman jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 4 dni 16 godz 21 min 0
Domyślnie

(przenioslem tutaj moje pytanko, bo w dziale fun club mitasa ... podobno nie pasuje.)

Tak przeglądam i przeglądam różne tematy o kapciach i troszkę się zakręciłem. Chciałbym założyć na rd04 jakieś kapcie w miarę uniwersalne (tak wiem jak coś jest do wszystkiego to jest do du....y) tzn tak aby się dało po mieście polatać i w jakąś małą traskę skoczyć, a jednocześnie polatać troszkę po terenie. Na razie doświadczenie w terenie to mam tylko jeżdżąc Samuraiem, ale wszystkiego można się nauczyć =) Afri kupiłem na jakiś Bridgestonach ale dedykowanych na asfalt, praktycznie na każdej nawierzchni poza asfaltem moto skacze wszędzie tylko nie jedzie do przodu .... a na asfalcie spoczko można i butami trzeć ... Tym przydługim wstępem chciałem chciałem nawiązać do pytania Tył Mitas E09 przód E07 czy może coś innego radzicie ? Pytanie jaką żywotność (w km) może mieć taki zestaw zakładając jazdę powiedzmy 60/40 czarne/off

pozdrawiam
Szaman
Szaman jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.08.2009, 20:56   #98
yonec
Trampkarz
 
yonec's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Tychy - Wawa
Posty: 578
Motocykl: nie AT a TA
yonec jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 dzień 12 godz 32 min 21 s
Domyślnie

ja teraz na wyjazd sobie zakupiłem TKC na przód (270 @ Ramires) i E-09 ( 173 z przesyłką na opona.pl).
Zrobiłem na razie mało bo wczoraj założone ale przetestuje taką kombinację na bałkanach. Ale na razie mi się to podoba - wreszcie się moto jakoś słucha i zapier*lala na luźnym.

(Poprzednio ujeżdżałem Sirac)

pzdr
__________________
"Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu."
yonec jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.10.2009, 18:52   #99
jorge
Autobanned.
 
jorge's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: Wawa
Posty: 5,240
Motocykl: Tesco
Przebieg: 45 555
jorge jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 7 godz 49 min 35 s
Domyślnie Opona na dwoje

Witam \

Odświeżam wątek - tak sobie czytam i czytam i googluję i przy założeniach:

- 80% asfalt / 20% szuter, lekki teren
- na asfalcie we dwoje

Więc z wypowiedzi nasuwa się, że najlepsze:

1. Metzeler Enduro 3
2.
PIRELLI Scorpion MT 90 A/T
3. TKC 80 przód i tył

Najbardziej moim zdaniem pasujące będą Metzelery, a że to raczej pochodne Pirelli (tak mi się chyba zdaje, że do pirelli należy ta firma) chyba postawię na Scorpiny.

Reasumując - co polecacie - mając na uwadze dwie osoby na pokładzie + bagaże

PS

Test turystycznych opon:

http://www.hondavaradero.pl/mambo2/i...y%20enduro.pdf
__________________
Chromolę Afrykę wolę ...Hobbysta Afrykański.
jorge jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.10.2009, 19:28   #100
Kici
 
Kici's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 760
Motocykl: RD07a
Kici jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 6 dni 20 godz 59 min 59 s
Domyślnie

Ja bym postawił na skorpiony po dzisiejszej pogodzie (mam tylko na przodzie tył zjechany tkc)

-na metzelerach nie jeździłem
-dopiero co skończyłem tkc

tkc były w terenie sympatyczniejsze ale na deszczu i asfalcie to bym dzisiaj leżał, wczoraj świeże klocki założone i w pracy kawy nie potrzebowałem.
__________________
Pas zieleni to także pas
Kici jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.