Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 27.06.2020, 21:52   #1
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,497
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 46 min 22 s
Domyślnie Regulacja osiowości łańcucha

niby dość oczywista i prosta sprawa... ale

postanowiłem się temu przyjrzeć bliżej, zawsze tylne koło ustawiałem na znaki do tego przeznaczone ale przy wymianie napędu zauważyłem, że zębatka przednia z jednej strony jest lekko zryta a z drugiej nie tknięta...

więc coś nie halo jest z tymi fabrycznymi znakami...

zmierzyłem odległość od podstawy śruby regulacyjnej i okazało się, że kiedy wszystko jest ustawione idealnie na znaki z lewej strony mam 1.4mm mniejszą odległość niż z prawej... co jeszcze nic nie znaczy bo przecież nawierty pod śruby regulacyjne nie muszą być identyczne...

więc wziąłem laser i okazało się, że gdy tylne koło jest na znaki to mija się ono z przednim... niewiele .. ale równo nie jest!!!

wiosek z tego prosty, fabryczne znaki są przynajmniej u mnie lekko zje...ne

gdyby komuś przyszło do głowy ustawianie według lasera montowanego na zębatkę to w CRF średnio to się nadaje ponieważ tylna zębatka jest dość luźno ustalona w piaście koła i nawet jak nie ma żadnych zużyć to rękoma można sobią ną gibać na boki po 1-2mm i nie jest to problem łożysk czy zużytych gum.... flansza zębatki w piaście koła ma duuuuży luz montażowy....
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.06.2020, 22:54   #2
Artek
 
Artek's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Ze wsi jestem w ZMY
Posty: 2,745
Motocykl: Hunter Cub
Artek jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 2 dni 21 godz 32 min 17 s
Domyślnie

Wydaje mi się, że najważniejsza jest współosiowość koła przedniego z tylnym.
Przekoszenie zębatek przy napędzie łańcuchem nawet 2 mm, nie ma dużego znaczenia. jak sam zauważyłeś zdawcza jest "pływająca".
Aczkolwiek ideał byłby pożądany.
Artek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.06.2020, 10:28   #3
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,497
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 46 min 22 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Artek Zobacz post
Wydaje mi się, że najważniejsza jest współosiowość koła przedniego z tylnym.
Przekoszenie zębatek przy napędzie łańcuchem nawet 2 mm, nie ma dużego znaczenia. jak sam zauważyłeś zdawcza jest "pływająca".
Aczkolwiek ideał byłby pożądany.
dokładnie współosiowość kół najważniejsza... tyle, że przy ustawieniu na znakach osiowości nie ma, sprzęt "fabrycznie prosty" i nie bity do nieprzytomności...

postaram się sprawdzić całą geometrię i zobaczymy gdzie jest problem, ale wszystko wskazuje na to iż znaki do naciągu łańcucha są źle naniesione na wahacz!
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.06.2020, 11:29   #4
fassi
Fazi przez Zet
 
fassi's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,288
Motocykl: RD07
Przebieg:
Galeria: Zdjęcia
fassi will become famous soon enough
Online: 9 miesiące 1 tydzień 3 dni 4 godz 17 min 3 s
Domyślnie

Żeby ustawić przednia zębatki, to musiałbyś silnikiem kręcić a nie tylnim kołem. Wynika to geometrii takiego układu napędowego. U mnie też jest zezarta wewnętrzna strona przedniej zebatki, bo jest po prostu na niej luz.

Ustawianie tylniego koła działa tylko na ustawienie zębatki tylniej.
__________________
Za dwadzieścia lat
bardziej będziesz żałował
tego czego nie zrobiłeś,
niż tego co zrobiłeś.
fassi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.06.2020, 11:33   #5
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,497
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 46 min 22 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał fassi Zobacz post
Żeby ustawić przednia zębatki, to musiałbyś silnikiem kręcić a nie tylnim kołem. Wynika to geometrii takiego układu napędowego. U mnie też jest zezarta wewnętrzna strona przedniej zebatki, bo jest po prostu na niej luz.

Ustawianie tylniego koła działa tylko na ustawienie zębatki tylniej.
przednia raczej musi być właściwie ustalona... nie wyobrażam sobie aby było inaczej, jeżeli tylna jest źle ustawiona przednia będzie wytarta właśnie z jednej strony
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.06.2020, 11:39   #6
fassi
Fazi przez Zet
 
fassi's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,288
Motocykl: RD07
Przebieg:
Galeria: Zdjęcia
fassi will become famous soon enough
Online: 9 miesiące 1 tydzień 3 dni 4 godz 17 min 3 s
Domyślnie

Jakbyś tylnie koło przesuwał na boki (po jego osce) To masz wpływ na zmiany kąta natarcia przedniej zebatki.

Zrób próbę. Ustaw tylnie koło ekstremalnie w pozycji tak aby przednia zębatka była atakowana z drugiej strony i się karnij próbnie. Nic się nie zmieni.

Zakładam że zębatka od strony silnika wytarta?
__________________
Za dwadzieścia lat
bardziej będziesz żałował
tego czego nie zrobiłeś,
niż tego co zrobiłeś.
fassi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.06.2020, 14:29   #7
Melon
 
Melon's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Lublin
Posty: 4,982
Motocykl: cz350/ bandit600/ zx12r/ varadero/vfr1200xd
Melon jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 3 tygodni 1 dzień 23 godz 2 min 40 s
Domyślnie

Odkąd wypiaskowałem i proszkowo pomalowałem wahacz,tylne koło ustawiam listwą.Moje spostrzeżenia,łańcuch w osi,brak nie stabilności w szybkiej jeździe na wprost,nie wspominając o zakrętach.
__________________
kto smaruje ten jedzie
Melon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.06.2020, 18:46   #8
mdxmd


Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,497
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
mdxmd jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 46 min 22 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał melon1968 Zobacz post
Odkąd wypiaskowałem i proszkowo pomalowałem wahacz,tylne koło ustawiam listwą.Moje spostrzeżenia,łańcuch w osi,brak nie stabilności w szybkiej jeździe na wprost,nie wspominając o zakrętach.

Mam identyczne spostrzeżenia... rożnica w prowadzeniu moto jest ogromna...
mdxmd jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.06.2020, 14:13   #9
nabrU
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał melon1968 Zobacz post
tylne koło ustawiam listwą.
Listwą, czyli jak? Prosze tak bardziej łopatologicznie dla niekumatego ;-)
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.07.2020, 00:23   #10
Melon
 
Melon's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Lublin
Posty: 4,982
Motocykl: cz350/ bandit600/ zx12r/ varadero/vfr1200xd
Melon jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 3 tygodni 1 dzień 23 godz 2 min 40 s
Domyślnie

Listwa np.z profila aluminiowego(ok.2,5-3m) przykładasz do tylnego koła i najpierw musisz ustawić przednie koło prostopadle do listwy.Następnie pomiary z jednej strony(odl.listwy od przedniego koła pożniej powtórka z drugiej strony.Wiadomo że przednie koło węższe. Trochę zabawy ale jak się nie ma lasera
__________________
kto smaruje ten jedzie
Melon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Regulacja świateł jez Układ elektryczny i zapłonowy 3 19.09.2015 00:37
Regulacja sprzęgła jez Silnik, sprzęgło, skrzynia 6 17.09.2015 13:31
Regulacja łańcucha - ciekawostka rakiet Rama, zawieszenia, napęd 21 26.03.2014 07:55
regulacja naciągu łańcucha Mat7 Rama, zawieszenia, napęd 16 16.12.2013 20:56


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.