|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
21.12.2020, 22:28 | #31 |
Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,522
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 10 godz 32 min 51 s
|
sprawdzając dane akumulatora do CRF1000 2015-2017 firmy skyrich HJTZ14S-FP
maksymalne napięcie ładowania to 14.9V - aku jest dedykowany do CRF nie czytają dokumentacji motocykla? w wolnej chwili postaram się pomierzyć ile maksymalnie regulator puści na aku, ale nie sądzę aby kiedykolwiek przekroczyło to wartość 14.4V Ostatnio edytowane przez mdxmd : 22.12.2020 o 09:51 |
21.12.2020, 22:33 | #32 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
ale 2015-2017 to był ołowiowy agm, a nie lifepo4
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka |
21.12.2020, 23:13 | #33 |
Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,522
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 10 godz 32 min 51 s
|
|
22.12.2020, 00:09 | #34 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
to by znaczylo, że albo któras NAT na zdupcone ładowanie, albo z tym cudowaniem z prądem przy lifepo4 to lipa jakas.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka |
22.12.2020, 10:06 | #35 |
Zarejestrowany: Nov 2019
Miasto: Beskidy
Posty: 228
Motocykl: CRF1000
Online: 5 dni 15 godz 9 min 37 s
|
Nat 2015-2017 ma alternator i regulator robiony pod kwasa/żela/agm i to działa w miarę dobrze bo pomimo umieszczenia akumulatora w najbardziej ciepłym miejscu motocykla(co raczej przeszkadza) jest na rynku bardzo dużo motocykli z oryginalnymi akumulatorami z 2015 czy 2016 rok. Po wprowadzeniu lijonów w 2018 nie zmieniono nic w układzie ładowania bo lijony, które są montowane w w NAT to do bólu proste konstrukcje nastawione raczej na mega rotację a nie dużą trwałość i mają głęboko w d... jakim prądem i napięciem są ładowane. Reanimowaliśmy lijona z 2018 roku i na stole ładował się nawet przy 12,5V i 0,2A, więc namiastka BMSa, która jest w środku zabezpiecza pewnie tylko przed wysokim napięciem.
__________________
Lepiej żałować, że coś się zrobiło, niż żałować, że tego się nie zrobiło. |
22.12.2020, 11:37 | #36 |
Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,522
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 10 godz 32 min 51 s
|
od 2020 jest inny numer regulatora ale czy to tylko kwestia innej budowy zewnętrznej nie wiem w każdym razie napięcie jakie może dać regulator czyli 15.5V wyklucza większość zamienników Lion na rynku celowe zagranie ...?
ja mam w swojej CRF (z grudnia 2015r). jeszcze oryginalny akumulator i jak na razie ma się dobrze, też sądziłem, że to będzie lipa z tym miejscem na aku. |
22.12.2020, 13:30 | #37 | |
Zarejestrowany: Apr 2017
Miasto: Marynino
Posty: 540
Motocykl: NAT`18
Przebieg: rośnie
Online: 3 tygodni 5 dni 7 godz 17 min 14 s
|
Cytat:
Znaczy mało trwały, ale prosty w obsłudze ?
__________________
lepiej patrzeć na to, czego nie można puknąć, niż puknąć to, na co nie można patrzeć... |
|
22.12.2020, 14:29 | #38 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
Wątpię aby jakikolwie producent sprzedawał akumulatory litowe bez zabezpieczenia przed zbyt dużym prądem, temperaturą i napięciem.
W srodku też musi siedzieć układ ładowania co kontroluje napięcie na każdym ogniwie (litowca nie ładuje się jak pb dwoma kablami. Tam musi być opcja ładowania pojedynczych ogniw aby nie przeładować jakiegoś ogniwa gdy innej jest zbyt mocno rozładowane). Litowce to naprawdę nie są żarty i jakby akumulator nie spełniał 1000 norm bezpieczeństwa to często na ulicach mielibyśmy rajderów niczym ghost rider Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk |
22.12.2020, 19:22 | #39 | |
Zarejestrowany: Nov 2019
Miasto: Beskidy
Posty: 228
Motocykl: CRF1000
Online: 5 dni 15 godz 9 min 37 s
|
Cytat:
__________________
Lepiej żałować, że coś się zrobiło, niż żałować, że tego się nie zrobiło. |
|
22.12.2020, 19:27 | #40 |
Zarejestrowany: Nov 2019
Miasto: Beskidy
Posty: 228
Motocykl: CRF1000
Online: 5 dni 15 godz 9 min 37 s
|
Prosty w konstrukcji raczej i przez to mało trwały... Ilość padniętych lijonów w Afrach to dla mnie szok. Nie licząc opowieści to w tym roku cztery razy byłem świadkiem jak w NAT z 2018 pada lijon, oczywiście bez żadnych oznak w stylu słabsze kręcenie, czy coś takiego... Po prostu gasisz(lub raczej gaśnie gdzieś w błocie) i przy próbie zapalenia jest echo, zero napięcia...
__________________
Lepiej żałować, że coś się zrobiło, niż żałować, że tego się nie zrobiło. |