![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
![]() |
![]()
Hej,
Rzadko ale zdarza się, że na wolnych obrotach na sekunde tak jakby paliwa brakło i opada na obrotach i wraca do normalnej pracy. Ostatnio wyzerowały się wskazania tripa podczas jazdy, nie wyczułem żadnego dziwnego zachowania motocykla. Do tego miałem nawi, które przy braku prądu daje info. Wszystko było ok, navi nie wyłapała spadku napięcia. Klemy w aku dokręcone, aku nowe. Może masa gdzieś przerywa? Jak to sprawdzić i gdzie szukać? Pacjent RD07 Pozdrawiam Qba |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() |
![]()
a obrotościomiomierz działa w czasie tej zapaści normalnie czy też wskazówka pada na chwilkę?
m
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() |
![]()
Myślisz - moduł?
__________________
Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() |
![]()
Wszycho działa.
Ten "spadek" jest krótkotrwały i występuje sporadycznie. Trip skasował się pierwszy raz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2017
Miasto: LPU
Posty: 1,196
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 18 godz 15 min 20 s
|
![]()
Pewnie izolacja na kabeleku gdzieś mogła się przetrzeć i się robi jakieś zwarcie. Może przy zakładaniu aku na wiosnę coś.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() |
![]()
no tak mi wpadło do głowy.
na ile się orientuję to taka czkawka, że wypada zapłon raz na jakiś czas to nie jest raczej paliwo... oczywiście może być i to ale tu zaraz wejdziemy na teren dogłębnej diagnostyki. ja bym szedł w stronę prądów: cewki zamienić miejscami, świece miejscami... co do samego tripa to nie wiem - nie ma tam jakiejś bateryjki na podtrzymanie pamięci, co to już umarła dawno temu? R2D2 chyba regenerował tripy to może coś podpowie. m
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ReGeNeRaToR
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 650
Motocykl: RD07
![]() Online: 1 miesiąc 6 dni 23 godz 11 min 47 s
|
![]()
Proponuję zmierzyć na klemach aku napięcie podczas pracy silnika z i bez włączonych świateł.
Druga sprawa to przegląd kostek od podłączenia regulatora do statora oraz kostki głównej przy styczniku rozrusznika. Dalsze postępowania pomiarowe co do sprawdzenia rezystancji połączenia masy mogą wydać się lekko czarodziejskie ![]() Oczywiście reset tripa może być spowodowany samą awarią tripa , uszkodzonym ze starości lub od drgań bezpiecznikiem lub zanikaniem napięcia z innych wielu powodów.
__________________
END of TRANSMISSION |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2014
Miasto: Lublin
Posty: 2,318
Motocykl: LC8-950ADV,EXC 450, ROAD KING EVO
![]() Online: 2 miesiące 2 tygodni 2 dni 12 godz 45 min 49 s
|
![]()
Legenda osiedlowa mówi- dobra lufa - dobra masa....
Powodzenia w szukaniu, pewnie jakas drobnostka, nadpalony czy nadłamany kabelek, nadpalona wtyczka, czujnik stopki, kostka stacyjki ( ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() |
![]()
Dzień dobry wszystkim,
"czkawka" to jest bardzo dobre określenie. dzisiaj wieczór w garażu to pomierzę co się da i psikne czymś do styków. Dam znać. Dzięki i miłego dnia życzę |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() |
![]()
Qba, jak już będziesz rozbierał swoją lalunię ze zbiornika, aby dostać się do kostki stacyjki (zalecam
![]() Jeszcze bym poszedł po przewodach z impulastora ( zwanego także hallem-prawy dekiel silnika) do najbliższej wtyczki. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Masa- punkty w Rd04 | swatko | Układ elektryczny i zapłonowy | 3 | 11.05.2020 20:31 |
Słaba masa na obudowie chłodnicy. | Gero | Układ chlodzenia | 10 | 17.05.2016 11:51 |