Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04.09.2009, 19:19   #41
klanol
:O
 
klanol's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
klanol jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 21 godz 22 s
Domyślnie

obiecałem sobie, że zabiorę po raz ostatni głos w dyskusji na temat regulatora i pompy paliwa. nigdy więcej! miast pisać sto słów załączam fotę sprawcy całego zamieszania, pochodzi ona z instalacji w pełni działającej i nie dającej żadnyuch objawów uszkodzenia. czyli wszystko działa zajebiście a w środku się fajczy. morał z tego taki: nie biadolić tylko rozbierać miunię i w kostyki zaglądać, przewody lutować!!! a za poruszanie po raz setny ww tematów... w ryj!
__________________
:O
klanol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.09.2009, 13:30   #42
klanol
:O
 
klanol's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: warszawa
Posty: 683
Motocykl: RD07
Przebieg: 38000
Galeria: Zdjęcia
klanol jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 dni 21 godz 22 s
Domyślnie

żeby nie było, nie chcę nikogo obrażać a tematy techniczne z przyjemnością czytam, schematy oglądam i wiedzę przyswajam. zwracam jednak uwagę na podstawową sprawę jaką jest konserwacja i dbałość o elementy, na które narzekamy, że się psują. tak jest w przypadku regulatora, 90% awarii jest przyczyną niedbalstwa. a jednak się złamałem :P
__________________
:O
klanol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.09.2009, 14:31   #43
motormaniak
mistrzu
 
motormaniak's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
motormaniak jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 5 godz 33 min 14 s
Domyślnie

Temat jest zajebisty i jak najbardziej na miejscu. Konkretny - a nie pierdolenie od rzeczy... tym bardziej że wielu nie wiedziało że to nadmiar napięcia jest szkodliwy i powoduje fajczenie - a to jest sednem sprawy! Niektórzy myśleli że jak jeżdzą bez świateł to oszczędzają instalację elektryczną- a jest odwrotnie... Na starym forum było to poruszone , ale ... jakoś do wielu nie dotarło, a i skład forum względem starego zmienił sie diametralnie
__________________
Enduro i ADV
motormaniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.09.2009, 14:47   #44
podos
 
podos's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
podos jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
Domyślnie

Też uważam ze temat jest dobry i sprawia sprawy w nowym swietle. Masz racje nie bylo nigdy mowy o "złym" napięciu i róznicach między fazowych - do tego etapu nikt nigdy nie doszedł, wiec z pewnoscia jestes prekursorem. Temat wadliwosci reglera dawno został odrzucony, w przeciwieństwie do kostek i kabli i ich konserwacji. Niestety link do reglerów ktory podales sie nie sprawdził i te reglery poszły z dymem.
Wiatraczki i inne radiatory również "wyleciały" bo to nie regler i jego chlodzenie jest problemem. Nieraz mialem zapchane na rowno żeberka błotem przez wieleset kilometrów i nic sie nie stało.

Reasumując - kontynuuj swoje badania bo wnoszą one wiele nowego do dyskusji, ingnorantów i inne mądrale ignoruj a polemikę podejmuj tam gdzie jest rzeczowa dyskusja.

PS: Proszę moderatora o wywalenie nic nie wnoszących odpowiedzi z tego wątku i pozostawieni tylko czystej dyskusji.
__________________
pozdrawiam, podos
AT2003, RD07A
------------------
Moje dogmaty
0. O chorobach Afryki: (klik)
1. O Mikuni: Wywal to.
2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!!
3. O goretexie: Tylko GORE-TEX
4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów
5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu.
6. Lista im. podoska Załącznik 10655
7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem.
8. O KN: Wywal to.
9. O nowej Afripedii: (klik)
podos jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.09.2009, 17:09   #45
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 4,838
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wyłączoną reputację
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 3 godz 49 min 59 s
Domyślnie

Jeszcze na temat regulatora to mówcie co chcecie, ale jego położenie nie należy do najciekawszych. Zastanawia mnie inna sprawa, mianowicie odpornosc regulatora na zalanie wodą (a raczej zanurzenie). Zmierzam do tego, aby regulator umieścić z boku chłodnicy na wysokości górnej szpilki mocującej chłodnicę. Pytanie o możliwość zalania a raczej uszkodzenia go podczas ... przeprawiania się nurtuje mnie i spowodowało, że jeszcze nie przerobiłem instalacji.

Czy rozgrzanemu reglerowi może zaszkodzić nagłe wychłodzenie?
Samemu połowicznie sobie odpowiadając - o ile dobrze myślę - to nie powinno, ale prądy dla mnie są jakieś takie ... nieprzyjazne więc wolę techników zapytać. (w KTM jest na przodzie jak dobrze widziałem i "wodują" często i nic się nie dzieje więc może by tak ... zaadaptować patent z zamieszczeniem go jak w KTM?)
ramires jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.09.2009, 17:49   #46
LukaSS
 
LukaSS's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Biała Podl./Warszawa
Posty: 368
Motocykl: Afryka? Nie, dziękuję. ;)
Przebieg: 60000
LukaSS jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 godz 37 min 9 s
Domyślnie

Ramires, w niektórych nowszych motocyklach regler znajduje się z przodu czy z boku silnika i to dośc nisko. Jakoś nikt nie skarzył się, ze po wjechaniu w wodę cos sie stało.
Przewody wychodzące z reglera są zatopione i wilgoć do środka nie wnika. Tymi motocyklami też śmiga się po deszczu podczas ulew i jest ok.
Ważne moim zdaniem jest tu umieszczenie kostki.
__________________
Yamaha XTZ 800 Super Tenere
LukaSS jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.09.2009, 17:51   #47
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 4,838
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wyłączoną reputację
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 3 godz 49 min 59 s
Domyślnie

Kostka to oczywiste, ale nie mialem pewnosci wlasnie co do samego umieszczenia.
Zasugerowalem sie wlasnie KTM duzym, gdzie z przodu na dole jest regler.
Kostki będą ... zastąpione innymi docelowo - na długim przewodzie gdzie potem będzie właściwa złączka na wysokie prądy i zabezpieczona smarami/syfami/innymi wynalazkami jakie chronią i poprawiają przewodność styków. Chodzi mi pewnien pomysł po głowie, ale to na zimę dopiero
ramires jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Regulator a moc motocykla Nonek_ Układ elektryczny i zapłonowy 0 06.05.2012 21:48
Wygotowany regulator Chomski Układ elektryczny i zapłonowy 1 23.07.2010 00:54
Regulator :) paku Układ elektryczny i zapłonowy 73 15.01.2010 22:35


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.