Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 10.09.2021, 03:19   #61
Adam93


Zarejestrowany: Aug 2021
Posty: 46
Motocykl: RD03
Adam93 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 12 godz 11 min 15 s
Domyślnie

Problem powrócił, gubi gdzieś iskre. Wystarczy ze popada 5minut i motur nie pali. Po odlączeniu pompy odpala, z pompa nie. Podlaczalem pompe na krotko i ona sama w sobie działa.
Myślę co dalej... Gdzie w RD03 znajduje się przekaźnik pompy? Oraz w jaki sposob moge sprobowac odpalic motor z pominieciem przekaznika?
Dodam jeszcze,że obrotomierz przestał działać


Swoja droga wie ktos gdzie lub u kogo kupie dobrą dodatkową pompe do RD03?
Adam93 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.09.2021, 08:31   #62
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,060
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 2 dni 17 godz 43 min 15 s
Domyślnie

Obrotomierz w RD03 i jego niedziałanie wskazuje na problemy z modułem.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.09.2021, 20:48   #63
Adam93


Zarejestrowany: Aug 2021
Posty: 46
Motocykl: RD03
Adam93 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 12 godz 11 min 15 s
Domyślnie

Jedziemy dalej...
Praktycznie wszystkie kostki,zlaczki popsikane kontaktsprayem. Punkty mas także.
Napiecie na akumulatorze ponad 12, podczas krecenia spada do ponad 10, cewki ponad 8, moduły sprawdzalem multimetrem i sprawne a iskry dalej brak.. killswitch działa. Mi sie już powoli koncza pomysly co sprawdzac dalej

Edit: w ostatecznosci porozcinam izolacje i obejrze kazdy kabel po kolei ale wolalbym tego uniknac.
Gdzie znajduje sie przelacznik pompy?
Czy jakby byl problem z czujnikiem kosy to moto by wgl odpalal?

Ostatnio edytowane przez Adam93 : 10.09.2021 o 22:07
Adam93 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.09.2021, 22:28   #64
Adi.te
 
Adi.te's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2019
Miasto: Poznań
Posty: 101
Motocykl: RD07a
Adi.te jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 14 godz 13 min 39 s
Domyślnie

Spróbuj podmienić moduł jak kolega wyżej pisze.
Adi.te jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.09.2021, 22:30   #65
Adam93


Zarejestrowany: Aug 2021
Posty: 46
Motocykl: RD03
Adam93 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 12 godz 11 min 15 s
Domyślnie

Moduły są sprawne, mierzyłem multimetrem wedlug tego filmiku - https://youtu.be/0vUGYQdvKZE



EDIT: czy napiecie na cewkach na zgaszonym moto 8.5v to prawidlowe wartosci? Bo aku przy kreceniu ma tylko 10.5

Ostatnio edytowane przez Novy : 12.09.2021 o 22:07 Powód: Filmik w oknie
Adam93 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.09.2021, 18:23   #66
Adam93


Zarejestrowany: Aug 2021
Posty: 46
Motocykl: RD03
Adam93 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 12 godz 11 min 15 s
Domyślnie

Ta czesc po lewej to bedzie przekaźnik pompy, a po prawej?
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg IMG_20210911_191136.jpg (968.7 KB, 16 wyświetleń)
Adam93 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12.09.2021, 21:58   #67
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,781
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 23 godz 41 min 42 s
Domyślnie

Chyba nadajemy na innych falach? Z modułu napięcie wysterowania cewki zapłonowej to 100V?
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-)
Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć!
Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią.
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.09.2021, 02:37   #68
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,060
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 2 dni 17 godz 43 min 15 s
Domyślnie

mierzenie modułu na stole to jest psu na budę robota.
kup moduł z gwarancją rozruchową /o ile ktoś Ci da/ i podmień.
IMO szkoda czasu na szukanie.

z czasem pękają luty i działanie modułu bywa zależne od temperatury.
możesz się przed tym bronić ale to nie jest kwestia CZY tylko KIEDY.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Typowe problemy NAT adoado0 CRF 1000 L 41 29.01.2018 19:21
Problemy z ssaniem myku Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki 20 26.07.2013 22:08


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.