|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
28.03.2008, 19:58 | #11 |
ReGeNeRaToR
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 639
Motocykl: RD07
Online: 1 miesiąc 5 dni 17 godz 31 min 10 s
|
Przesylam schematy , taki uklad ( nie kojarzyc mnie z PiS " uklad jest wszedzie" ) funkcjonuje w AT
a tu z rezystorami na strone mam nadzieje ze schemaciki ci pomaga w zrozumieniu co mam na mysli piszac "rezystor na strone" Pozdrawiam Mariusz |
28.03.2008, 20:44 | #12 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW
Posty: 4,480
Motocykl: Pyr pyr
Przebieg: dowolny
Galeria: Zdjęcia
Online: 5 miesiące 17 godz 21 min 22 s
|
aa, kumam. Myślałem, że do kierunków są osobne plusy
Tak to faktycznie luz. Tylko to musi być taki opornik jak pisałeś, który "symuluje" 2x21W. Chociaż wystarczyłoby przetestować minimalna moc żarówki, która działa. Może np 5W. Wtedy by wystarczył opornik za 2x5W. Dobrze to dedukuje? |
30.03.2008, 10:32 | #13 |
ReGeNeRaToR
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 639
Motocykl: RD07
Online: 1 miesiąc 5 dni 17 godz 31 min 10 s
|
5W to napewno nie starczy , zwykle przerywacze to "chamska" konstrukcja
i musi miec spore obciazenie do poprawnej pracy. na dobra sprawe to obiazenie przerywacza reguluje czestotliwosc jego zalaczania moc rezystora moze byc mniejsza o 50% od mocy zarowki poniewaz wypelnienie zalaczania zarowki jest ok 50%/50% czyli wydzielana pelna moc na rezystorze bedzie wystepowac przez 50% czasu jego dzialania i odstepy czasowe sa krotkie. Nigdy nie robilem kombinacji z rezystorami i dlatego nie mam doswiadczenia praktycznego Moge tylko uskuteczniac teoretyczny bełkot. :-] pozdrawiam Mariusz Ostatnio edytowane przez R2D2 : 30.03.2008 o 10:36 |
11.09.2008, 21:01 | #14 |
Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Norwegia-Kristiansand
Posty: 50
Motocykl: RD07
Online: 4 godz 9 min 37 s
|
No nie czy to co tu wszyscy opisuja znaczy,ze nie wystarczy zalozyc tylko kierunkow LED,ale trzeba tez majstrowac z przerywaczem(to powoli mnie przerasta z elektroniki czy tam elektryki jestem noga)
Mialem zamiar zalozyc cos takiego a to z powodu braku oryginalow,napiszcie co myslicie o takich blinkach w AT P9110591 pom AT.JPG Sa tu dwa rodzaje ale ja myslalem bardziej o tych jakby trojkatnych ksztaltach Ostatnio edytowane przez tomasz_1006 : 11.09.2008 o 21:03 |
16.09.2008, 23:27 | #15 |
Administrator
Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 4,839
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 3 godz 49 min 59 s
|
ja sie podpinam pod LEDy.
Nabylem dzisiaj przerywacz elektroniczny. Czy to wystarczy do podłączenia mniej prądożernych jak i bardziej lansiarskich kierunków? Po naradzie z R2D2 nabylem sobie przerywacz elektroniczny pod LEDy http://www.sklep1.larsson.pl/Towar.a...576&View=Multi w niedziele montowac bede albo jutro. Zmieniałem ostatnio pare detali w motocyklu swoim. Tym razem padło na LEDowe kierunkowskazy. Przeróbka prosta jak budowa cepa jak się okazało. Nie robiłem zdjęć samego przerywacza oryginalnego bo każdy jak będzie się do tego dobierał to go znajdzie Zakupiłem odpowiedni jak mniemałem przerywacz elektroniczny dedykowany pod kierunkowskazy LEDowe oraz same migacze. LED_8.jpg LED_10.jpg Przerywacz do nabycia gdzieś tam (u mnie, w Larssonie, w każdym sklepie moto) (kod Larsson: 1320282). Przeróbka polega na obcięciu oryginalnej wtyczki i połączeniu z wtyczką taką samą jak od świateł halogenowych. Miałem już gotowe wtyczki z przewodami więc nie mieszałem z ich kolorystyką. LED_7.jpg Kolory przewodów w oryginalnym przerywaczu oraz ich sposób podłączenia do nowego przerywacza LED_4.jpg LED_7.jpg Po zlutowaniu wszystkiego wszystko ładnie działa, ale na tym przerywaczu migacze działają zbyt wolno (ponad 1 sekunde interwał jest). Po konsultacjach z mistrzem R2D2 wymienić jeden z kondensatorów. W omawianym przykładzie przerywacz posiada dwa kondensatory (mniejszy i większy). Ich parametry: 100uF 50V - większy 47uF 50V - mniejszy LED-przerywacz_1.jpg LED-przerywacz_2.jpg Mniejszy kondensator należy wymienić na 33uF 50V. To cała przeróbka Ważne. Migacze LEDowe sprzedawane są przeważnie z bardzo krótkimi przewodami, więc warto się zaopatrzyć w konektorki dodatkowe. Działa teraz jak należy.
__________________
Ramires Serwis HONDA Industrial / maszyny i urządzenia spalinowe - Otwock / Józefów Ostatnio edytowane przez Dzieju : 07.02.2013 o 08:23 |
18.05.2009, 11:57 | #16 |
Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Kraków
Posty: 3,988
Motocykl: RD07a
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 tygodni 6 dni 14 godz 28 min 34 s
|
Ale:
Wszystko to wyglada na calkowicie nieszczelne - samochodowe. Czy kierunki mają jakiś gumowy przegub? Bo plastiki to przy pierwszej glebie odpadają i zabawa od nowa. A Ty sie w teren wybierasz zdaje sie?
__________________
pozdrawiam, podos AT2003, RD07A ------------------ Moje dogmaty 0. O chorobach Afryki: (klik) 1. O Mikuni: Wywal to. 2. O zębatce: Wypustem na zewnątrz!!! 3. O goretexie: Tylko GORE-TEX 4. O podróżach: Jak solo to bez kufrów 5. O łańcuszkach rozrządu: nie zabieram głosu. 6. Lista im. podoska Załącznik 10655 7. O BMW: nie miałem, nie znam się, nie interesuję się, zarobiony jestem. 8. O KN: Wywal to. 9. O nowej Afripedii: (klik) |
18.05.2009, 12:11 | #17 |
Administrator
Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 4,839
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 3 godz 49 min 59 s
|
Nieszczelne - tak, oryginał jest lepiej wykonany, bo jest zalany. Docelowo też "uszczelnienie zrobię" poprzez zalanie wnętrza jakąś żywicą.
Mają przegubik - nie są całkiem sztywne. mój tylni błotnik wygląda tak jak na zdjęciu poniżej. blotnik_1.jpg blotnik_2.jpg blotnik_3.jpg Na tył krótkie założyłem a na przód dłuższe. Lampa też LEDowa z homologacją.
__________________
Ramires Serwis HONDA Industrial / maszyny i urządzenia spalinowe - Otwock / Józefów |
18.05.2009, 14:48 | #18 |
Common Rejli
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
|
Podoba mi się patent ze świecącą końcówką migacza.
__________________
BRW 1991 I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże. NIE SPRZEDAM! |
18.05.2009, 15:08 | #19 |
Administrator
Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 4,839
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 3 godz 49 min 59 s
|
http://sklep1.larsson.pl/Towar.aspx?...871&View=Multi
http://sklep1.larsson.pl/Towar.aspx?...872&View=Multi to są te
__________________
Ramires Serwis HONDA Industrial / maszyny i urządzenia spalinowe - Otwock / Józefów |
19.08.2009, 11:37 | #20 |
...już nie taki świeży
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Pawłowice - okolice
Posty: 797
Motocykl: 1090R; 350EXC; 690R;
Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 dni 16 godz 9 min 45 s
|
wszystko piknie-ładnie, ale jeszcze jedno - czym albo jak zastapić kontrolkę (żaróweczke) kierunków, która to przy ledach daje zwarcie i mryga wszystko naraz - tak przy okazji dobry patent na awaryjne
No niby można jeżdzić bez kontrolki, ale lepiej jest jak widać czy mryga czy nie. Ps Ramires, a skąd u Ciebie trzy przewody do przerywacza jak są dwa? aaa, już wiem - Ty masz elektryke z 07a Ostatnio edytowane przez bartol : 19.08.2009 o 11:41 |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Kierunkowskazy z opóźnieniem | Kotrrin | Układ elektryczny i zapłonowy | 24 | 27.11.2012 15:22 |
Kierunkowskazy | Tymon | Układ elektryczny i zapłonowy | 4 | 26.11.2011 00:13 |
kierunkowskazy... | Gawrys | Wszystko dla Afryki | 5 | 13.07.2011 16:02 |
kierunkowskazy problem | Maniek | Układ elektryczny i zapłonowy | 9 | 12.11.2008 16:58 |