![]() |
|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2018
Miasto: Moje miasto to Trójmiasto
Posty: 241
Motocykl: Jawa 350TS/DR125/XR400R/KTM EXC 525/SD06a/701 Enduro
![]() Online: 3 dni 21 godz 7 min 40 s
|
![]()
W każdym mocowaniu lagi na półce są dwie śruby. Wg książki serwisowej w dolnej kręcimy na 25 Nm, góra na 22 Nm. Tylko jak to dokręcać? Ja poznałem dwa sposoby:
1. Najpierw dokręcamy pierwszą śrubę, potem drugą, potem znowu pierwszą, bo przez dokręcanie drugiej pierwsza się poluzowała, potem drugą, bo z kolei ona jest teraz luźniejsza przez dokręcanie pierwszej, itd. aż do momentu jak obie mają identyczny, właściwy moment. 2. Najpierw dokręcamy pierwszą i drugą na 5 Nm, potem dokręcamy pierwszą i drugą na 10Nm, potem tak samo, ale na 15 Nm, na 20 Nm i wtedy już na ustalone wartości. Nie wiem czy popadam w paranoję, ale czy wybór sposobu robi jakąś różnicę? Pytam w kontekście poprzedniego wątku o luzach na lagach, ale uważam, że to pytanie zasługuje na oddzielny wątek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() |
![]()
Ja zawsze działam wg twojego 1-go wariantu.
Czy na pewno na dole większe momenty niż na górze? Zwykle jest odwrotnie: dolna półka słabiej, górna mocniej.
__________________
Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 5,988
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
![]() Online: 10 miesiące 3 tygodni 1 dzień 3 godz 16 min 40 s
|
![]()
W afrze jest właśnie na dole 25Nm ale po aferze z wycierającym się anodą dużo zawieszeniowców zaleca dokręcać tak jak w ktm czyli na 18Nm dół i ja tak robię od 2017r.
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2018
Miasto: Moje miasto to Trójmiasto
Posty: 241
Motocykl: Jawa 350TS/DR125/XR400R/KTM EXC 525/SD06a/701 Enduro
![]() Online: 3 dni 21 godz 7 min 40 s
|
![]()
Ja zastosowałem sposób nr 1 dokrecając na 25 Nm i to jest mój jedyny trop, dlaczego pojawiły się luzy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() |
![]()
25 Nm to nie mało. W wyczynowych motocyklach gdzie te lagi dostają w d.pu dużo bardziej, te momenty dokręcania to góra 20 Nm a często użytkownicy jeszcze je o 2-3 Nm obniżają. Nic się nie dzieje.
W widelcach Showa, montowanych w beciakach w latach 2007/18 też był problem wycierania wewnętrznego anodowania rur. Jak to się zakończyło nie wiem, nie śledziłem. Niemniej, chyba problem istnieje i nie bez powodu w niektkrych (a może wszystkich) latach WP48 od 2003 była wewnętrzna wymienna tuleja na której pracowała górna panewka.
__________________
Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie. Ostatnio edytowane przez rrolek : 11.01.2022 o 22:04 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2018
Miasto: Moje miasto to Trójmiasto
Posty: 241
Motocykl: Jawa 350TS/DR125/XR400R/KTM EXC 525/SD06a/701 Enduro
![]() Online: 3 dni 21 godz 7 min 40 s
|
![]()
Poprosiłem servis Ohlinsa o wew. pomiary lag nie tylko na samej półce, ale powyzej i poniżej. Ciekawy jestem co wyjdzie. W przyszłym tygodniu mają być wyniki.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Szukam off-road
![]() Zarejestrowany: Nov 2021
Miasto: Gdańsk
Posty: 40
Motocykl: Yamaha T7
![]() Online: 1 dzień 7 godz 21 min 58 s
|
![]()
Zwykle robię to tak:
1. Dokręcam zwykłym kluczem do około 1/2 lub 1/3 momentu, 1 raz na każdą śrubę. 2. Przełączam się na klucz dynamometryczny i dokręcam 2 razy po kolei obie śruby z określonym momentem. Po tym jest bardzo bliski podanemu momentowi. Kilka razy używałem tylko zwykłego klucza do napraw w terenie i nigdy nie miałem żadnego problemu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
![]() Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Nowy Sącz
Posty: 5,988
Motocykl: crf1000a
Przebieg: 2
![]() Online: 10 miesiące 3 tygodni 1 dzień 3 godz 16 min 40 s
|
![]() Cytat:
https://allegro.pl/oferta/golen-laga...16-11513609884 Ciekaw jestem jak z jakością polskich tworów.
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Lublin
Posty: 5,190
Motocykl: cz350/ bandit600/ zx12r/ varadero/vfr1200xd
![]() Online: 3 miesiące 4 tygodni 10 godz 2 min 28 s
|
![]()
Mada, te golenie z all.. założyłem do CT i śmigają. Łoptycznie niczym się nie różniły od oryginału.
__________________
kto smaruje ten jedzie |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,557
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 2 dni 2 godz 9 min 5 s
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Dokręcanie śruby z lewym gwintem | Zet Johny | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 21 | 17.02.2017 10:18 |
Sposób na spędzenie niedzieli | zbyszek_africa | Imprezy forum AT i zloty ogólne | 4 | 04.04.2009 20:56 |