03.06.2022, 22:39 | #1 |
Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Wawa
Posty: 430
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 73000
Online: 1 tydzień 4 dni 3 godz 14 min 46 s
|
Jaki jest interwał wymiany oleju w Trampku 2008.
Cześć. Taka prośba o potwierdzenie.
Internet pisze ze 12tys...prawda to ? Ma ktos może książkę serwisową ? Kolega nabył i nie ma pewności. |
03.06.2022, 23:06 | #2 |
trampkarz emeryt
|
Półsyntetyk co 6-8 a jak syntetyk to można pociągnąć 10 tyś. albo i nawet te 12.
A książkowo to i Afryka i trampki chyba wszystkie miały pisane co 12. Ale połówka po 12 tys to jak w aucie zmiana co 25. Pozdrawiam Zimny |
03.06.2022, 23:20 | #3 |
Synchro Jebnij te 12 k w sezonie i opowiedz czy olej faktycznie był czarny.
Czekamy na zdjęcia
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
04.06.2022, 10:06 | #4 | |
trampkarz emeryt
|
Cytat:
Zresztą, co to jest ta stówka na bańke oleju raz na kilka tys km. Dziś to tyle co 13 litrów beny czyli jakieś 200-300km |
|
04.06.2022, 11:02 | #5 |
Marcin wszystko zależy od stylu jazdy i sposobu użytkowania. Haynes podaje, że normalny interwał wymiany w silnikach xl600/650 oraz xrv650 /750 to 12 tyś km. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że to nie wymysł dzisiejszego marketingu Hondy, tylko dane z lat '90-tych, to można spokojnie taki interwał utrzymać, tym bardziej, że dziś oleje są dużo bardziej zaawansowane niż te 30 lat wstecz.
Ale pamiętajmy, że przy jeździe off, typowo miejskiej lub autostradowej trzeba oliwę zmieniać częściej i wtedy te 12 to już jakieś ryzyko. Lupus pojechał do Afryki Xtz660 na Motorexie. Objechał 25 tyś km z tylko jedną wymianą a motor lekko nie miał bo temperatura ponad 40 stopni. Fabryka podaje wymianę co 6 tyś km. Silnik był potem rozebrany do weryfikacji i nie było żadnych niepokojących śladów. |
|
04.06.2022, 14:27 | #6 |
trampkarz emeryt
|
Ja wiem Marcinie, że nic nie wybuchnie. To nie bmw czy ktm
Każdy ma jakieś przekonania. Ja wymieniając w trampkach półsyntetyk co około 8 tys po prostu lepiej się z tym czułem. A i tak jak pisałem od 6 tys ewidentnie połówka się już lekko przepracowywała i więcej jej ubywało niż na początku. Inna sprawa że od paru lat to nawet 5 tys w sezonie nie robię. Serwisowka o ile wiem mówi 12 tys, pewnie i po 20 nic nie wybuchnie. Jednak przy 4 zmianach co 20 silnik mobly zgłaszać jakieś "ale" Więc podsumowując, można co 12, można częściej, można rzadziej |
05.06.2022, 11:57 | #8 |
Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Wawa
Posty: 430
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 73000
Online: 1 tydzień 4 dni 3 godz 14 min 46 s
|
Dzięki za info.... z kolegą jeździmy raczej w trasy które nie są mordercze dla moto
Pałeł przesyłam mail na prv. |
05.06.2022, 12:45 | #9 |
Olej co 8 tyś. to w sam raz dla trampkoafryk, jak pisze Zimny.
Książka też zaleca świece co 18 tyś., ALE przy synchro gaźników i kontroli zaworów ( cili co 12 tyś.) też to warto zrobić, jak moto rozbebeszone. Można te interwały przeciągnąć i nic nie wybuchnie. Zachęcam kolegę do uczestniczenia w życiu transalpclub.pl. Trampek lubi być grzebany i warto to robić popierając się doświadczeniem trampkarzy. |
|
05.06.2022, 12:58 | #10 |
Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Wawa
Posty: 430
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 73000
Online: 1 tydzień 4 dni 3 godz 14 min 46 s
|
Dzięki Artek ... ja nie mam Trampka.
Trampka ma mój dobry kolega z którym jeździmy razem na wycieczki.... pytałem w jego imieniu. Dam znać koledze niech się rejestruje. |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Jaki jest najlepszy olej do AT 1000 | Hankiss007 | Regularne czynności serwisowe | 7 | 04.05.2022 00:32 |
Jaki dokładnie jest gwint na szprychach AT?? | JarekAT | Hamulce, kola, opony | 1 | 04.09.2013 11:49 |
witam, jaki filtr oleju PD03 89r. 650 | yarecky2000 | Regularne czynności serwisowe | 10 | 06.02.2010 20:59 |