Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > KTM

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 14.12.2022, 12:53   #1
ex1
 
ex1's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2009
Miasto: Szczecin
Posty: 2,996
Motocykl: CRF1100
ex1 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 8 godz 58 min 2 s
Domyślnie KTM 1190 Adventure R - Prawdziwy GAME CHANGER?

Czołem.. chciałbym was zaprosić na kolejny film ze stajni ŁOWCÓW NIEWYGÓD
tym razem wziąłem na testy 1190...

zapraszam..


KTM wraz z modlem 1190 ... wszedł na nowy etap w produkcji dużych Advenczerów, Najmocniejszy, najbardziej terenowy, napakowany elektroniką... czy 1190 ADV R to był prawdziwy GAME CHANGER? czy jest to motocykl, który nadal zachwyca..?







https://www.youtube.com/watch?v=c1QJg2m_go8
__________________
Super Lekkie Enduro (950 SE), do tego ROGAL i już jest fajnie..
ex1 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.12.2022, 14:49   #2
Dubel
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Hmm
Z wieloma kwestiami poruszonymi w materiale się zgodzę ale ��
Mierzenie kanapy na słońcu to słaby pomysł a problem ten łatwo i lekko rozwiązuje akcesoryjny kolektor z KTM bo kanapę amor i prawa nogę grzeje tylny kolektor a nie cylinder��
Lecisz 180 na tkc i mitasie i się dziwisz że buja ? No proszę cię ale z twoim doświadczeniem takie texty co do opon homologowanych na max 180? Moto jest stabilne jak licznik pokazuje 250 przy odpowiednim ogumieniu przeznaczonym do takich prędkości. Przy temacie stabilności warto też było by wspomnieć o fabrycznym amortyzatorze skrętu, ESP z żyroskopem i mapami pochylenia itd.
Podnóżki można sporo obniżyć bez zabierania prześwitu a ergonomia jak wiemy to sprawa bardzo indywidualna, to samo się tyczy ochrony przed wiatrem i dobranie odpowiedniej szyby do preferencji lub/i aktualnych potrzeb.
Na koniec warto by wyprostować wypowiedź o "magicznej kosteczce" która nazywa się dongle i jest normalnie dostępna w sklepie KTM ale jej użycie na drodze publicznej jest zabronione ze względu na homologację.

Takie moje uwagi po obejrzeniu materiału ��
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.12.2022, 14:51   #3
Mhv
Michał
 
Mhv's Avatar


Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Siedlce-Warszawa
Posty: 2,214
Motocykl: RD07a
Przebieg: do neg.
Mhv jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 59 min 19 s
Domyślnie

Fajnie obejrzeć i posłuchać opisu bez wazeliny.
Plusy i minusy wyłożone.
Różnica w zawiasie do nowej AT jest naprawdę aż tak wielka?
Mhv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.12.2022, 14:53   #4
Dubel
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mhv Zobacz post
Fajnie obejrzeć i posłuchać opisu bez wazeliny.
Plusy i minusy wyłożone.
Różnica w zawiasie do nowej AT jest naprawdę aż tak wielka?
Jest
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.12.2022, 15:34   #5
ex1
 
ex1's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2009
Miasto: Szczecin
Posty: 2,996
Motocykl: CRF1100
ex1 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 8 godz 58 min 2 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Mhv Zobacz post
Fajnie obejrzeć i posłuchać opisu bez wazeliny.
Plusy i minusy wyłożone.
Różnica w zawiasie do nowej AT jest naprawdę aż tak wielka?
ja osobiście jako wieloletni już użytkownik CRF.. nie do końca rozumiem tych peanów testerów na temat zawieszenia Afry.
według mnie prowadzi się.ona asfaltowo bardzo stabilnie i dobrze, po szutrach też.lata fajnie..

Ale bardzo łatwo jest ją wyprowadzić ze strefy komfortu, wcale nie łatwo jest też znaleść kompromis pomiędzy komfortem tłumienia a stabilnością.. Afra BUJA.. KAT wytłumia każdą nierówność w sekundę.. bardzo dobrze widać to na tych spowolnionych skokach na filmie

KAT ma zawias, sprężysty o niebo większym zakresie tłumienia.. i tutaj nie ma co gadać, on nie buja .. a tłumi .. uwielbia skoki i nierówności.. choć do jazdy komfortowej to Jeszcze takiego kata nie miałem co by dawał ten efekt.. ale nie wykluczam ze takie są..
__________________
Super Lekkie Enduro (950 SE), do tego ROGAL i już jest fajnie..

Ostatnio edytowane przez ex1 : 14.12.2022 o 19:28
ex1 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.12.2022, 15:49   #6
lukasz_vip
 
lukasz_vip's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Lubliniec
Posty: 2,317
Motocykl: KTM LC8 950 ADVENTURE
lukasz_vip jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 4 dni 22 godz 36 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał dubel Zobacz post
Hmm
Lecisz 180 na tkc i mitasie i się dziwisz że buja ? No proszę cię ale z twoim doświadczeniem takie texty co do opon homologowanych na max 180? Moto jest stabilne jak licznik pokazuje 250 przy odpowiednim ogumieniu przeznaczonym do takich prędkości.
Latanie powyżej 180km/h na TKC to proszenie się o dzwona. Mój rekord to 190km/h ale oba pasy na autostradzie były wolne i zajmowałem je oba próbując utrzymać moto
lukasz_vip jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.12.2022, 16:01   #7
ex1
 
ex1's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2009
Miasto: Szczecin
Posty: 2,996
Motocykl: CRF1100
ex1 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 8 godz 58 min 2 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał lukasz_vip Zobacz post
Latanie powyżej 180km/h na TKC to proszenie się o dzwona. Mój rekord to 190km/h ale oba pasy na autostradzie były wolne i zajmowałem je oba próbując utrzymać moto
wszystko zależy też nie tylko od opon ale i od samego motocykla.. jestem przekonany że na GS1250 czy Multstradzie 1200 na TKC.. 180km/h nie robiło by wrażenia. na Afryce z tego co Pamietam też tego efektu nie miałem..

ale Fakt miałem go też na LC8 .. przy dużych prędkościach był niestabilny..
__________________
Super Lekkie Enduro (950 SE), do tego ROGAL i już jest fajnie..
ex1 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.12.2022, 16:48   #8
Dubel
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Ostry kąt główki ramy
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.12.2022, 19:27   #9
ex1
 
ex1's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2009
Miasto: Szczecin
Posty: 2,996
Motocykl: CRF1100
ex1 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 8 godz 58 min 2 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał dubel Zobacz post
Ostry kąt główki ramy
może być.
__________________
Super Lekkie Enduro (950 SE), do tego ROGAL i już jest fajnie..
ex1 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.12.2022, 22:53   #10
radiolog
 
radiolog's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2015
Miasto: Kraków
Posty: 3,216
Motocykl: ATAS 2024
Przebieg: 1000
radiolog is an unknown quantity at this point
Online: 1 miesiąc 4 dni 1 godz 54 min 33 s
Domyślnie

Nie wiem jak 1190, ale 1290 spokojnie można jeżdzić po mieście, bo korki zjada na śniadanie i jakoś specjalnie nie wali się nawet przy wolnych manewrach, jedynie promień skrętu jest faktycznie do bani.
Spokojnie R-ką można zrobić i 5 tys. km, tylko szyba wyższa i nie ma żadnego napierania.
Shimie łatwo zrobić ,jak się szybko przejdzie ze 150 do 200.
Na grzanie fotela, jedna rada, trzeba szybko jechać nawet w mieście, ale nie tylko siedzenie, bo po łydkach też daje, najgorzej to czuć w jeansach, mniej w gore
radiolog jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Nowy KTM Adventure 1190 Blazimir KTM 46 25.11.2012 12:37
Prawdziwy podróżnik AC-of-spades Imprezy forum AT i zloty ogólne 3 25.07.2011 19:27


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.