13.02.2023, 11:58 | #61 |
trampkarz emeryt
|
Z racji że Addagio uczynił mi pewną przysługę niedawno, na specjalne zamówienie zrobiłem dla niego nieco inny rozdzielacz - 3 linie w tym 2 po kluczyku i jedna stała. Trochę było z tym gimnastyki ale udało się zmieścić w małej obudowie:
Pozdrawiam zimny |
13.02.2023, 12:38 | #62 |
Ooo to jest to co bym potrzebował :-)
Zamówienia na taką wersję będą realizowane? |
|
13.02.2023, 16:50 | #63 | |
trampkarz emeryt
|
Cytat:
Wszystkie paczki wysłane - z wyjątkiem MarasTA i Bałtrok (dogadana późniejsza wysyłka bo koledzy w rozjazdach) Możliwe że jakąś pojedynczą sztukę, dwie zrobię jeszcze w tym tygodniu - muszę przejrzeć części co mi zostało. Zapewne wrócę do tematu na jesień, czy wcześniej - nie wiem Ci co jutro dostaną paczki uprzejma prośba o info i potwierdzenie czy wszystko OK i czy się podoba Pozdrawiam zimny Ostatnio edytowane przez zimny : 13.02.2023 o 19:46 |
|
13.02.2023, 23:17 | #64 |
Zarejestrowany: Mar 2017
Miasto: Wolbrom/Kraków
Posty: 206
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 1 tydzień 6 dni 21 godz 48 min 30 s
|
Paczka odebrana, podoba mi się, testowanie będzie za rok, jak będę robił porządki z instalacją, póki co poczeka na półce, dzięki !
Wysłane z mojego M2103K19G przy użyciu Tapatalka |
14.02.2023, 01:43 | #65 | |
Cytat:
Zamawiam |
||
14.02.2023, 09:17 | #66 |
trampkarz emeryt
|
Motomysz, na tą jedną lub dwie to mam aktualnie 4 zamówienia a Twoje piąte
Ale zobaczę co da się zrobić, chwila cierpliwości |
14.02.2023, 21:18 | #67 |
Marcin , odebrane,robota pierwsza klasa .
Instrukcja do oprawienia w ramke Dziękuję,polecam
__________________
Stary nick: Raviking GSM 505044743 Żądam przywrócenia formuły "starego" Forum AfricaTwin...... |
|
15.02.2023, 10:18 | #68 | |
trampkarz emeryt
|
Cytat:
Robię ostatnie 3 sztuki w ten weekend które wcześniej obiecałem - i tak jak pisałem powyżej PRZERWA. Tymczasem kilka refleksji i przemyśleń - jako uzupełnienie instrukcji którą dodawałem do każdego pudełka: 1. Nie montujemy rozdzielacza w pobliżu źródeł ciepła - tzn blisko silnika, wydechu itp. W rozdzielaczu jest przekaźnik który także emituje swoje ciepło - a jest w zamkniętej puszce. Z moich obserwacji i kilku lat używania rozdzielaczy zarówno swoich jak i szynszylla - temperatury emitowane przez przekaźnik mimo szczelnej obudowy nie wpływają negatywnie na jego żywotność. Pokuszę sie o pomiary temperatury wewnątrz obudowy przy wysterowaniu cewki przekaźnika napięciem 14,5V - dam znać w wątku. Mając na uwadze te kwestie - starajmy sie nie dogrzewać pudełka wydechem czy bliskością np.głowicy. ------------------------- 2. Sterowanie przekaźnikiem podłączamy do takich miejsc jak światła pozycyjne, mijania itp. NIE zalecam podpinania go pod wiązki ECU, modułów zapłonowych, pompy wtryskowej i tego typu wrażliwych elementów, tylko dlatego że tam też pojawia się napięcie po kluczyku! Powód takiego zalecenia jest następujący - przekaźnik ma w sobie cewkę, która przy załączaniu/rozłączaniu może indukować wysokie napięcia/przepięcia. Mówimy o milisekundach, ale jako że jestem przesadnie ostrożny w tych tematach - nie zalecam (nie zezwalam! ) podłączania sterowania przekaźnikiem do "wrażliwych" miejsc instalacji. W razie potrzeby, lub jeżeli po prostu chcecie dla "BHP" - można zastosować przekaźnik z wbudowaną diodą prostowniczą która zapobiega zjawisku indukcji cewki (nagły wzrost napięcia) przy jej rozłączaniu, osobiście testowałem przez 1 sezon dokładnie taki: https://allegro.pl/oferta/nowy-uniwe...25a-8825797511 (aukcja przykładowa, nie kupowałem nic od tego sprzedawcy) Przekaźniki które zastosowałem w Waszych rozdzielaczach, klasyczne mikro - (takiego samego typu jak stosował Szynszyll w swoich pudełkach) zasadniczo używałem także w swoich motocyklach - urządzenia Szynszylla także jeżdżą w wielu sprzętach (w tym w moich byłych), także w nowoczesnych - nie słyszałem aby przekaźniki powodowały problemy. W moim BMW GS z CAN także nie odnotowałem problemów - u siebie sterowanie przekaźnikiem mam podłączone pod + z tylnej pozycji (fabryczna LEDowa). Przyznaję się bez bicia - teraz, wczoraj wieczorem dopiero sobie uświadomiłem że ktoś, gdzieś, może wpaść na radosny pomysł wpięcia sie w dowolny kabel gdzie jest 12V, dajmy na to podpięty wprost do ECU. Wtedy zwykły standardowy przekaźnik daje ryzyko (przy podpinaniu pod pozycję, mijania - nie sądzę). Nie dawało mi to spokoju dlatego się tematem dzielę z Wami. W przyszłości - jeżeli będę kontynuował tworzenie tych pudełek, cena będzie parę złotych wyższa ale przekaźniki zastosuję z wbudowaną diodą, dla zwyczajnego BHP. I jednocześnie bardzo przepraszam Was, że nie pomyślałem o tym od razu - od razu zastosowałbym przekaźniki z wbudowaną diodą. Różnica w koszcie rzędu 5-10zł. Mam z tego tytułu cholernego kaca mentalnego aż spać nie mogłem. --------------------- 3. Obciążenia poszczególnych linii - tak jak pisałem zaplanowałem na każdą linię bezpieczniki 5A, na grzane manetki można dać 7,5A który dołączałem. Prośba o nie stosowanie obciążeń większych niż 5A na linię. Przewody o przekroju który zastosowałem dźwigną większy prąd (nominalnie ok 8-9A) ale stawiam na bezpieczeństwo użytkowania. Inna sprawa że nie mam pojęcia co można podłaczyć w dzisiejszych czasach co pobiera więcej niż 4A (grzane manetki w szczycie - pełna moc). Pomijam troskę o Wasze alternatory Jedyna rzecz jaka mi przychodzi do głowy to klasyczne żarówkowe halogeny 2x55W, wtedy należałoby po jednym na linię. --------------------------------------- 4. Umiejscowienie rozdzielacza - poza tym co w pkt 1 - czyli nie bezpośrednio przy źródłach ciepła, ja znam dwie główne szkoły a raczej lokalizacje: a) Rozdzielacz pod czachą gdzieś - krótkie kable z rozdzielacza do akcesoriów i dwa długie do aku. Z racji że wtedy ciągniemy prąd prosto z aku do przodu motocykla kable MUSZĄ być porządnie dodatkowo zaizolowane - taśma do wiązek to minimum, a najlepiej także plastikowy peszel, jako zabezpieczenie od uszkodzeń mechanicznych, przetarć. Ważne aby tak dobrać miejsce, żeby spalony bezpiecznik nie był powodem demontażu owiewek bo w trasie możne wtedy konkret łacina lecieć.. b) Rozdzielacz w okolicach kanapy, pod kanapą itp. Zasadniczo z łatwym dostępem do niego. Ja w BMW mam w schowku pod kanapą, o tak: Z niego wiązka kabli do przodu motocykla, najlepiej w peszlu lub w co najmniej taśmie do wiązek (zabezpieczenie przed mechanicznymi uszkodzeniami, przetarciami) - osobiście dałem w taśmę izolacyjną (akurat nie miałem parcianej) a potem w owijany plastikowy peszel. Ale jest jeszcze fajniejsze rozwiązanie na taką wiązkę - kabel sterowniczy 8x1 (4 linie) lub 6x1 (3 linie) - po takiej nazwie można go szukać na allegro itp. Najlepiej ekranowany bo daje to dodatkowe zabezpieczenie i minimalne ryzyko uszkodzenia żył przy zdejmowaniu zewnętrznej izolacji kabla. Alternatywnie można robiąc wiązkę dać rzecz jasna masę wspólną na kablu 2,5mm i 4x kable plusowe - jednak osobiście tak nie robiłem. Coś takiego, tu akurat w jednym z moich ex-trampków: To tyle z rzeczy które przyszły mi jeszcze do głowy. Mam nadzieję że rozdzielacze będą długo i dobrze służyły. Pozdrawiam zimny Ostatnio edytowane przez zimny : 16.02.2023 o 10:27 Powód: uzupełnienie instrukcji |
|
15.02.2023, 10:20 | #69 |
Odebrane.
Coś pięknego Dzięki temu faktycznie całą dodatkową instalację poprowadzę tak jak powinna wyglądać.
__________________
www.kolejnydzienmija.pl 2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym 2015: Veni Vidi Wypici 2016: Muflon na latającym gobelinie 2017: Garbaty Jednorożec 2018: Czarny Jaszczomp 2019: Rodzina 50ccm plus 2020: Żółwik Tuptuś 2021: Chiński Syndrom 2022: Nie lubię zapierdalać 2023: Statek bezpieczny jest w porcie, ale nie od tego są statki 2024: Uwaga bo ja fruwam |
|
15.02.2023, 11:57 | #70 |
trampkarz emeryt
|
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
obroty na ssaniu jak jest zimny silnik | R2D2 | Uklad paliwowy i wydechowy | 14 | 07.04.2009 17:58 |