04.07.2023, 15:26 | #71 |
Zarejestrowany: Mar 2022
Miasto: Warszawa
Posty: 131
Motocykl: KTM 1290 Super Duke R; R1250 GSA; 990 Adventure; MZ 251
Online: 4 dni 17 godz 28 min 50 s
|
__________________
Yes but no. https://www.youtube.com/@conoriansride |
22.07.2023, 11:30 | #72 |
Zarejestrowany: Mar 2022
Miasto: Warszawa
Posty: 131
Motocykl: KTM 1290 Super Duke R; R1250 GSA; 990 Adventure; MZ 251
Online: 4 dni 17 godz 28 min 50 s
|
Cześć wszystkim!
Zainteresowałem się ostatnio przełożeniem w mojej Africe bo na ekspresówkach troszkę wyje i po przeczytaniu tego wątku: https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=16830 zastanawiam się bardzo poważnie nad zmianą oryginalnego przełożenia 16-45 na 16-40. Motocyklem z asfaltu nie planuję zjeżdżać a mam wrażenie, że silnik powinien poradzić sobie z zębatka 40 na tyle. Zdawczej nie chcę zmieniać bo mam kkbike. Co sądzicie? Łańcuch mam 124, obędzie się bez skracania przy 16-40?
__________________
Yes but no. https://www.youtube.com/@conoriansride |
22.07.2023, 20:23 | #73 |
Przy 100kmh na standardzie masz 4.5krpm. Tyle pamietam sprzed lat i to normalne są obroty.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
22.07.2023, 22:02 | #74 |
Zarejestrowany: Mar 2022
Miasto: Warszawa
Posty: 131
Motocykl: KTM 1290 Super Duke R; R1250 GSA; 990 Adventure; MZ 251
Online: 4 dni 17 godz 28 min 50 s
|
Mam wrażenie, że trochę za wysoko.
__________________
Yes but no. https://www.youtube.com/@conoriansride |
22.07.2023, 22:27 | #75 |
Masz wrażenie. To prawda
Czerwone to 8.5k - przy stówie ten silnik ma obroty takie jak powinien mieć. Za wysoko to kup Harleya lub NC750 Pewnie - jak latasz dużo po autobahnie to może i warto ząbek z przodu dodać ale ten motocykl nie ma za bardzo czym jechać a potem w górach lub terenie szybko się okaże ze biegi za długie a jedynka się nie nadaje. Ja miałem czwórkę wiele lat temu i pamietam to subiektywne odczucie wysokich obrotów ale te silniki takie są. To nie litr, któremu możesz zapodać duży blat z przodu i go trochę uspokoić. Niech się wypowiedzą praktycy. W ntv mam w zasadzie ten sam silnik. Kręci się 5tys przy 130 bo jest nieco bardziej turystyczne przełożenie - brzmi dziwnie bo kręci się już wysoko ale te silniki mogą dużo - te 130 można lecieć dzien cały. Sprawny silnik nie weźmie oleju i pracuje wtedy w dobrym zakresie obrotów.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
23.07.2023, 13:43 | #76 |
Mati dobrze gada - w RD04 100 km/h to 4,5 tyś obr na 5 biegu.
I tyle ma być. Niżej będzie się męczył (wprawne ucho wychwyci to) Gadałem z wieloma miłośnikami zmian i suma sumarum prawie zawsze wracali do oryginalnych nastawów, bo zyskując niewiele w jednym miejscu tracili niewspółmiernie dużo w innym (to o czym pisze Matjas) To jest 750 ccm w starym, gaźnikowym stylu. I do tego naprawdę dobrze przemyślane przy projektowaniu. Szału nie będzie, ale w każdych warunkach spełni 80% zapotrzebowania. Nie grzebać. Rence pod dupę wsadzić i siedzieć na nich dopuki nie przejdzie.
__________________
www.kolejnydzienmija.pl 2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym 2015: Veni Vidi Wypici 2016: Muflon na latającym gobelinie 2017: Garbaty Jednorożec 2018: Czarny Jaszczomp 2019: Rodzina 50ccm plus 2020: Żółwik Tuptuś 2021: Chiński Syndrom 2022: Nie lubię zapierdalać 2023: Statek bezpieczny jest w porcie, ale nie od tego są statki 2024: Uwaga bo ja fruwam |
|
23.07.2023, 15:36 | #77 |
Stary wyjadacz
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: żywiec
Posty: 915
Motocykl: RD07
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 tygodni 13 godz 55 min 57 s
|
No też miałem ten dylemat jak kupowałem napęd. Czy nie "wydłużyć" przełożenia.
Zasięgałem jednak opinii tu i tam i też postanowiłem zostawić orginalne ilości zębów. 5tyś obrotów na drodze ekspresowej to nie jest coś co daje poczucie jak by piec miał się rozpaść. W ogóle postanowiłem sobie że to jest babcia a nie normalny motocykl użytkowy i mam swoje wewnętrzne postanowienie że tych 5 tyś w ogóle nie przekraczam. |
24.07.2023, 09:38 | #78 |
Michał
|
Ciekawe, że już rozmowy się toczą w tym kierunku..a tak niedawno padały jeszcze pytania ile zębów na tył..czy 46, czy 47? Ja np. mam 48, a są tacy co na 52 jeździli.
|
24.07.2023, 10:49 | #79 |
Zarejestrowany: Oct 2011
Miasto: Kiełczygłów
Posty: 1,844
Motocykl: RD07a
Przebieg: 00000
Online: 4 miesiące 1 dzień 3 godz 55 min 32 s
|
Z tylną zębatką jak z gębą. Im więcej zębów tym lepiej
|
25.07.2023, 17:13 | #80 |
Hahahaha bardzo dobre pisze to ja szczerbaty
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Moja Africa- pierwszy duży serwis i duże problemy | romik | Regularne czynności serwisowe | 98 | 14.06.2016 10:30 |
Moja dlugo wyczekiwana Africa. | betu | Regularne czynności serwisowe | 142 | 11.03.2013 17:44 |
"Dlaczego Africa Twin nazywa się Africa Twin" | Brie | Inne tematy | 12 | 27.10.2008 01:08 |