Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ chlodzenia

Układ chlodzenia Montaż i demontaż elementów układu chłodzenia: termostat, pompa wodna, wiatraki, chłodnice, prowadzenie przewodów

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13.02.2024, 21:20   #1
Tezla
 
Tezla's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Nov 2014
Miasto: Kraków
Posty: 258
Motocykl: RD03
Przebieg: 80000
Tezla jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 23 godz 12 min 48 s
Domyślnie Dołożenie małego obiegu w XRV650 XRV750

Przy okazji okresowej wymiany wody połączonej z czyszczeniem utlenionego aluminium w mojej Africe wdrożyłem modyfikację którą bardzo dawno nosiłem za uszami.
Woda okazała się czyściutka usunąłem za to śniedź z dolnych króćców termostatu i troszkę z obudowy pompy

Jak wiadomo układy chłodzenia w Afrykach są zaprojektowane do używania ich w Afryce i kompletnie nie radzą sobie jak jest zimno, Honda wiedząc że silnik będzie wtedy niedogrzany polecała zmieniać świece na gorętsze.

Jeżdżąc w temperaturach bliskich 0C zasłaniałem lewą chłodnicę kartonem i to się sprawdzało dopóki trasa szła płynnie i nie trzeba go było wyciągać to sposób zamiast zmiany świec.

Przyczyną tych osobliwości jest specyficzny układ chłodzenia w którym termostat jedynie zmniejsza prędkość krążenia wody a ona dalej przepływa przez chłodnicę, na zimnym silniku jedynie wolniej czego efektem jest że gdy jedzie się autostradą setki kilometrów w deszczu czy śniegu to silnik ma ledwie 50 stopni...

Po modyfikacji woda ma minimum 80stopni w każdych warunkach, 60stopni osiąga po przejechaniu 2km a termostat otwiera się po 5km co oznajmia szybkim wahnięciem wskazówki w dół gdy wlewa się zimna woda z wyłączonych chłodnic.

Do modyfikacji użyłem dwóch króćców M5-5mm, osadzonych na kleju do uszczelniania gwintów o wytrzymałości 150C, węża 5mm (2Barowego miałem za mało więc wpadł 12Barowy), dwóch obejm skręcanych i termostatu samochodowego 82C który różni się od Hondowskiego zaworkiem odpowietrzającym zamiast otworka 3mm.
Trzeba przygotować na wymianę o-ringi obudowy termostatu, pokrywki pompy i króćca zasysającego.
Szalenie ważne jest dopilnować żeby nowy termostat siadł szczelnie w obudowie żeby woda nie znalazła sobie drogi na jego obwodzie.

Zaletą tej przeróbki oprócz wyżej wymienionych będzie na pewno zwiększenie ogólnej sprawności silnika bo każda ilość ciepła odbierana przez układ chłodzenia zalicza się do jego strat i gdyby nie wytrzymałość termiczna części utopijnie byłoby budować silniki w ogóle bez tego układu.

Mod dotyczy również wielu innych modeli Hondy z lat 80-90 Transalpa, NTV, VT, itd
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg termostat.JPG (780.1 KB, 19 wyświetleń)
Typ pliku: jpg rama.JPG (700.9 KB, 19 wyświetleń)
Typ pliku: jpg pompa.jpg (242.1 KB, 19 wyświetleń)
Typ pliku: jpg wskaznik.jpg (309.7 KB, 18 wyświetleń)
__________________
Honda XL 600 RM 86'
Honda XL 600 LM 86'
Honda XRV650 Africa Twin 88'
Honda XLV 750 R 83'
BMW R1100GS ABS 95'
Tezla jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.02.2024, 22:59   #2
Ropuch
 
Ropuch's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Piotrków Trybunalski
Posty: 1,104
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: 80800
Galeria: Zdjęcia
Ropuch jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 1 dzień 3 godz 12 min 50 s
Domyślnie

Geniusz !!!!!
Ropuch jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.02.2024, 00:01   #3
pałeł
gsm: 512242193
 
pałeł's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,248
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
pałeł will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 3 tygodni 2 dni 12 godz 43 min 27 s
Domyślnie

chapeau bas
__________________
Kowal zawinił - cygana powiesili
pałeł jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.02.2024, 00:03   #4
NaczelnyFilozof
 
NaczelnyFilozof's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2008
Miasto: Jeleśnia - Żywiec
Posty: 1,330
Motocykl: CZ 350/XL 600
NaczelnyFilozof jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 5 godz 21 min 38 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Ropuch Zobacz post
Geniusz !!!!!
Ja se teraz robie serwis Kymco 300.

I tam jest tak samo. Znaczy z obudowy termostatu idzie mała rureczka do chłodnicy.
__________________
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]
Kymco Activ 50 ADV
NaczelnyFilozof jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.02.2024, 00:16   #5
ramires
Administrator
 
ramires's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 4,839
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
ramires ma wyłączoną reputację
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 6 dni 3 godz 49 min 59 s
Domyślnie

Bajka!
ramires jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14.02.2024, 07:41   #6
szynszyll
 
szynszyll's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,891
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 16 godz 20 min 11 s
Domyślnie

tym samym zwiekszyles liczbe przewodow gumowych w ukladzie chlodzenia AT do 12-tu jest to chyba jakis rekord w swiecie motocykli.
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Porównanie amora tył XRV650 oraz XRV750 konrade Rama, zawieszenia, napęd 6 09.04.2021 10:01


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.