Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20.04.2024, 21:41   #1
Jack13


Zarejestrowany: Sep 2023
Miasto: Radzymin
Posty: 11
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 24 tys
Jack13 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 11 godz 20 min 59 s
Domyślnie Branie oleju silnik AT 1100

Mama pytanie do posiadaczy at 1100, czy ubywa wam oleju w trakcie eksplantacji ?.
Czytając fora zagraniczne sporo użytkowników pisze o takim problemie zamieszczam wycinek

https://www.nt1100forum.com/index.php?topic=551.0
Jack13 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.04.2024, 08:43   #2
Rajtek
 
Rajtek's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2013
Miasto: Piotrków Tryb
Posty: 281
Motocykl: CRF 1100 ATAS
Rajtek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 5 dni 13 godz 26 min 53 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Jack13 Zobacz post
Mama pytanie do posiadaczy at 1100, czy ubywa wam oleju w trakcie eksplantacji ?.
Czytając fora zagraniczne sporo użytkowników pisze o takim problemie zamieszczam wycinek

https://www.nt1100forum.com/index.php?topic=551.0
nic nie ubywa, przynajmniej nie tyle żebym zobaczyl podczas sprawdzania
Rajtek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.04.2024, 09:13   #3
WojtasA
 
WojtasA's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2020
Miasto: Piaseczno
Posty: 1,295
Motocykl: Nie mam już afryki
WojtasA jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 8 godz 20 min 27 s
Domyślnie

To samo u mnie. Nie ma zmian widocznych na bagnecie.
WojtasA jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.04.2024, 11:29   #4
zylek
 
zylek's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Helvetia (BL)
Posty: 471
Motocykl: CRF1000L, H701 E, betinka 300RE, Tryplak 765
Przebieg: 43kkm +
zylek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 6 dni 23 godz 32 min 3 s
Domyślnie

Miałem w 1000 w manualu. Przeszedłem na 10w40, od tamtego czasu nie zdarzyło się
zylek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.04.2024, 13:32   #5
zbychuto
 
zbychuto's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2017
Miasto: Gdańsk
Posty: 37
Motocykl: CRF1000L, CRF300L
zbychuto jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 19 godz 7 min 18 s
Domyślnie

Tutaj był już taki wątek:

https://africatwin.pl/showthread.php?t=42623&page=1
zbychuto jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.04.2024, 21:51   #6
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 248
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 dzień 5 godz 51 min 0
Domyślnie

Ogólnie : nie używamy oleju W30. To jest olej, którego w naszej strefie nie powinno w ogóle być. Nawet W40 w ciepłych rejonach to mało. Leję 15W50, a na Ąfrykę nawet 20W50 i nawet słabo-techniczni właściciele czują poprawę - głównie cichsza praca silnika i lepsza skrzyni.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.04.2024, 22:40   #7
nabrU
Gość


Posty: n/a
Online: 0
Domyślnie

Hmm, a ja słyszałem / czytałem (jeśli chodzi o skrzynię), że np. DCT lubi najlepiej właśnie W30... i taką 'oliwę' leję od 2017 do CRF1000L
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.04.2024, 23:01   #8
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 248
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 dzień 5 godz 51 min 0
Domyślnie

We wszystkich, które serwisowałem z DCT nawet na W40 była poprawa, a co dopiero na W50. Według API oleje W30, to ostatni olej z grupy zimowych. Przyjdzie lato i się gotuje, szczególnie przy wolniejszej jeździe.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg olej_tab.JPG (33.1 KB, 244 wyświetleń)
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21.04.2024, 23:59   #9
Melon
 
Melon's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2012
Miasto: Lublin
Posty: 4,843
Motocykl: cz350/ bandit600/ zx12r/ varadero/vfr1200xd
Melon jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 3 tygodni 2 dni 11 godz 9 min 39 s
Domyślnie

Tak niby mówią tabelki ale tu gościo inaczej mówi.


https://www.youtube.com/watch?v=eUEH...el=FixandDrive
__________________
kto smaruje ten jedzie
Melon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22.04.2024, 00:13   #10
Jarczoq
 
Jarczoq's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2017
Miasto: Poznań
Posty: 248
Motocykl: RD07a
Przebieg: ^90 000
Jarczoq jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 dzień 5 godz 51 min 0
Domyślnie

API dawno temu sklasyfikowało to jak i co stosować. Tu nic się nie zmieniło, tyle, że producenci wpadli na pomysł, jak zarzynać sprzęty i to za pieniądze samych użytkowników. Najpierw były oleje LongLife, o których wiadomo, że ściema, a teraz niedopowiedzenie. W30, to nie zalecenie, tylko minimum wymagane - dodajmy w ujemnych temperaturach. Do tego interwał 12kkm i żywot siłowni diametralnie skrócony. Ludzie zapomnieli już, ze np. diesle mogą spokojnie sprawnie funkcjonować po milion i więcej kilosów. Na podobnej zasadzie wprowadzono obecnie E10.
Jarczoq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
CRF 1100 klocki na tył? Aron Hamulce, kola, opony 6 22.08.2022 09:57


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.