|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
04.09.2024, 12:24 | #1 |
Zarejestrowany: Sep 2024
Posty: 3
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 4 godz 46 s
|
Rama MY2024
Ponieważ to mój pierwszy post na grupie, chciałbym przede wszystkich serdecznie się z wszystkimi przywitać.
Chciałem zakupić ATAS z modelu 2024, złożyło się, że pojechałem do jednego z serwisów zmienić opony w obecnie posiadanym motocyklu, nawiązała się rozmowa, także odnośnie przyszłych planów zakupowych. Mechanik szczerze odradzał mi zakup ATAS ze względu na miękką ramę. stwierdził, że miał ostatnio klienta, który kupił nową afer i z przebiegiem 8kkm przyjechał bo coś mu trzęsie motocyklem powyżej 120 km/h (ASO wcześniej sprawy nie ogarnęło). Wrzucili moto na ramę do pomiarów i wyszło, że wydłużyła się o 6 mm (jeżeli dobrze pamiętam). Miał to konsultować z kolegami zza zachodniej granicy... po przekazaniu objawów mieli powiedzieć, niech zgadnę AF? Poszedłem od niego trochę zbity z tropu, mówię, poczytam sobie... no i poczytałem... zastanawiam się czy ramą w modelu 2024 jest taka sama jak dotychczas (jest przecież inne koło), jedynie udało mi się znaleźć, że zrezygnowano z jakiegoś wzmocnienia w okolicach główki ramy. To z kolei jeszcze bardziej budzi wątpliwości odnośnie trwałości... Nie jeżdżę w terenie, ale zawsze może się zdarzyć, że na parkingu motocykl się przewróci... jktoś na forum pisał, że od wjechania w wyrwę w ulicy ramą się skrzywiła... Jak to pogodzić z motocyklem, który niby jest stworzony do jazdy w terenie? Zawsze marzyłem o zakupie afryki, teraz gdy pojawiła się wersja taka, która pozwala sięgnąć nogami do ziemi... pojawiły się wątpliwości związane z tym co powyżej opisałem. Uważacie, że cała sprawa jest mocno rozdmuchana i nie należy brać tych opinii pod uwagę? troszkę niezręcznie kupić nietani motocykl i bać się ewentualnej parkingowi bądź wjechania w dziurę. |
04.09.2024, 13:05 | #2 |
Oj zaraz się zacznie!
|
|
04.09.2024, 13:11 | #3 |
gsm: 512242193
Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,248
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
Online: 4 miesiące 3 tygodni 2 dni 13 godz 7 min 47 s
|
Ciekawe jest to co piszesz rama się wydłużyła co oni ja rozciągali? Rama w afryce nie ma być pancerna ona ma pracować tak jest miękka dzwon często kończy się pogieciem ramy. Ale masz ac i wtedy licza całkę więc jak problem
__________________
Kowal zawinił - cygana powiesili |
04.09.2024, 13:33 | #4 |
Zarejestrowany: Sep 2024
Posty: 3
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 4 godz 46 s
|
Nie wiem co właściciel z tym motocyklem robił, mechanik mówił, że jak zmierzyli to tak im wyszło. Cholera wie jak on to mierzył, czy właściwie itd. sam serwis sprawiał dobre wrażenie, wyposażony ponad standard (hamownia, rama do motocykli...)
tak ja wiem, że jest AC ale... przy "dzwonię" to trzeba martwić się o siebie a nie o motocykl ale przy parkingowe to trochę słabo jakby miała wygiąć się ramą na wysokości podnóżka. Nie jest moim celem wywoływanie tu jakiejś wojny na poglądy... jedynie zbiór Waszych doświadczeń. Może zadam po prostu pytanie, czy Wam albo osobom, które znacie, przewrócił się motocykl tak, że zgięła się ramą? mówimy o przewrotkach parkingowych. |
04.09.2024, 13:53 | #5 |
jeśli wygniesz ramę to na pewno napiszesz coś w kąciku ortopedycznym.
Honda kilka lat temu wprowadziła lżejsze, bardziej podatne na odkształcenia dynamiczne, ramy warunkując to troską o zmniejszenie wagi motocykli /super!/ oraz o poprawienie właściwości jezdnych /o! jak super!/ - niemniej osobiście twierdzę, że chodziło tylko o to, żeby się winien/ma zgadzało. słabe wybitnie ramy miało wiadro SD01 - siedziałem na trzech po małych paciakach i wszystkie były krzywe. SD02 miało poprawioną/inną ramę. Widać, że pamięć o byłych problemach nie jest mocną stroną Hondy. Na Twoim miejscu nie martwiłbym się zupełnie tym, że ktoś, gdzieś, znalazł coś, po kimś kto zrobił coś, czego do końca nikt nie jest pewien. Chyba, że wiesz kto zrobił to coś i co to dokładnie było... wtedy tylko lekarz może pomóc ale nie mamy tu takich specjalistów.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
04.09.2024, 14:43 | #6 |
Pisałem już o tym sporo tu na forum i w necie też jest sporo fotek całych nieuszkodzonych afryk z wgiętymi ramami w okolicy podnóżka. Sporo tego jest też na licytacjach bankowych właśnie z ubezpieczalni jako uszkodzona rama.
Na pewno nie są to paciaki parkingowe. Ale trochę mocniejsze uderzenia. https://www.africatwinforum.com/thre...t-frame.44263/ |
|
04.09.2024, 14:53 | #7 |
Zarejestrowany: Sep 2024
Posty: 3
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 4 godz 46 s
|
Widziałem ten post, właśnie on chyba najbardziej dał mi do myślenia...
wyczytałem, że ATAS na rok 2024 ma usuniętą poprzeczkę z przedniej części ramy... jak tak spoglądam jak ramą jest zbudowana (są zdjęcia uszkodzonych ram na jednym z portali aukcyjnych), to ta poprzeczka montowana jest na wysokości miejsca, gdzie rama się odkształca... Być może zrezygnowano z tej poprzeczki wzmacniając pozostałe elementy...? oczywiście tego nie wiemy. |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
CRF1100 MY2024 - zbiór instrukcji | M5Q | Instrukcje, broszury, fiszki | 1 | 05.06.2024 14:36 |
Rama | R2D2 | Rama, zawieszenia, napęd | 14 | 19.12.2017 02:30 |
rama rd 03 a rd 04 .... | mybikeisrat | Rama, zawieszenia, napęd | 8 | 04.03.2014 23:03 |
Rama do AT 04/07 | Dzinoafro | Rama, zawieszenia, napęd | 5 | 02.03.2010 20:39 |