Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Wszystko co chciałbyś wiedzieć o motocyklach innych niż AT > Yamaha

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09.01.2025, 22:55   #741
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,310
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 4 dni 22 godz 35 min 35 s
Domyślnie

Zgadzam się z tanioscia i gorszym wykonaniem. Zdecydowanie tak.
Rama potrafiła pęknąć na tylnym mocowaniu silnika. U mnie również.
I był kurewsko miękki przód.
Ale - jak ten przód jeździł po piasku to nic wcześniej i nic później. Jakby tak miało być.

Nie miałem póki co motocykla, w którym wszystko było idealne i nie chciałbym czegoś zmienić. Xtz nie byłan inna, niemniej wspominam dobrze. Czy kupiłbym jeszcze raz? Póki co taki sprzęt się nie trafił a było tego już sporo.
Każdy jest jakimś kompromisem - też idealny nie jestem. Po prostu przestałem się tym przejmowac.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.01.2025, 00:35   #742
Lis
 
Lis's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Dec 2017
Posty: 783
Motocykl: Jeżeli będę miał AT, to RD04
Lis jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 8 min 33 s
Domyślnie

A ja tam sobie chwale... Nie widzę tej taniości Yamahy vs. niedoścignionej jakości Hondy
Może zbyt wielu maszyn nie macałem, nie porównywałem... jestem raczej motocyklowo stabilny

Ale poddaję pod zastanowienie kilka faktów/mitów dot. XTZ:
1. Pękające ramy. Wierzę, że pękały skoro użytkownicy wzmacniają. Tylko co trzeba było zrobić, żeby pękły.... a) jak wysoko skakać? b) wrzucić silnik TDM...?
Czy przypadkiem powodem tej dolegliwości nie było niewłaściwe użytkowanie?
2. Upierdliwy serwis, trudny dostęp. Jak czytam co trzeba rozebrać/zrobić, aby się dostać do zaworów w nowych sprzętach to wychodzi, że powinienem kupić Kove Wiele nowych sprzętów dostęp ma bardziej utrudniony niż XTZ 30 lat temu. Jasne, że są takie, które mają dostęp znakomity.
ps. Kove ma dostęp jak FJ1100 40 lat temu
Chociaż nie, żeby dostać się do silnika w FJ trzeba zdjąć kanapę i odkręcić dwie śruby M6 trzymające zbiornik. Tego nawet Kove nie prześcignie
3. Uklad silnika R2, który montowany jest w nowych sprzętach. XTZ/TDM/TRX rozwiązanie sprzed 30 lat. Już nawet Honda nie montuje w "Afrykach" V-ałek...
4. Sucha miska olejowa. Moim zdaniem kolejny pomysł, który zostanie odkryty przez konkurencję za parę lat
5. Gumiaste zawieszenie, brak regulacji zawieszenia... który fabryczny sprzęt z tamtych lat ma pełne wyposażenie? Mam emulatory z przodu + chińskie korki z regulacją wstępnego napięcia. Koszt modyfikacji poniżej 500 zł. Wiadomo, że nie jest to WP, ale prostymi metodami można poprawić drobne bolączki. Ważniejszy jest stan techniczny i mam wrażenie, że wiele opinii powstało po zakupie zakatowanych sprzętów.
6. Słabe hamulce z przodu. Mam tarcze oryginalnych rozmiarów. Po pełnym serwisie zacisków, zabudowie organicznych klocków Vesrah i zmniejszeniu średnicy tłoczyska pompy z 14mm na 12,7mm (jak w Afryce) nie mam zastrzeżeń. Potrzeba montowania tarcz 300+mm jest mocno przesadzona.

Przy normalnym użytkowaniu, a raczej przy porządnym serwisowaniu XTZ jest na prawdę trwała i przyjemna w eksploatacji.
Każdy sprzęt ma swoje wady i zalety. To od nas zależy co z tym zrobimy.

...ja zrobiłem to....
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg 20240627_210835.jpg (595.6 KB, 9 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 20240627_210325.jpg (574.6 KB, 7 wyświetleń)
Lis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10.01.2025, 07:49   #743
szynszyll
 
szynszyll's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 7,181
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 1 tydzień 5 dni 23 godz 40 min 22 s
Domyślnie

ja tam wole serwisowac XTZ niz XRV. układ R2 ma spoooooooro dluzsza historie niz 30 lat wielki motocyklowy przemysł brytyjski sie na nim opierał. tak jak napisalem powyzej - poprawic nieco konstrukcje i by bylo miodzio - niestety Yamaha postanowila projekt zamknac wlasciwie do chwili pojawienia sie T7.
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Yamaha TDM 850 czy Yamaha Super Tenere ? Kubaandcom Yamaha 48 21.04.2022 15:05
Yamaha XTZ 660 Tenere Blady Inne - dyskusja ogólna 28 18.08.2013 21:14


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.