Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 06.12.2009, 12:47   #11
Gradient
 
Gradient's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Posty: 234
Motocykl: RD07a
Gradient jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 dzień 2 godz 17 min 20 s
Domyślnie

"Czy to są wtyki odchodzące od reglera z 07A"

Tak.
Gradient jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.12.2009, 13:32   #12
wieczny
Common Rejli
 
wieczny's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
wieczny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
Domyślnie

Gdybyś poczytał te fafnaście tematów o reglerach to byś wiedział co robić.

Ja zrobiłem co kazali i jeżdżę nadal na tym samym, starym, w pełni sprawnym reglerze. Ale oczywiście nowy mam na zapas.
__________________
BRW 1991
I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże.
NIE SPRZEDAM!

wieczny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.12.2009, 15:31   #13
Vooytas
status-TAK stan cywilny-TAK....
 
Vooytas's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,216
Motocykl: BRAK
Przebieg: Tak,
Vooytas jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 11 godz 47 min 46 s
Domyślnie

Nie kupuj takiej samej wtyczki, po co powtarzać błędy. Albo to solidnie polutuj albo zrób łączenie konektorkami męski>żeński każdy z osobna żebyś mógł skontrolować ciasne połączenia. Konektorki koniecznie lutuj z kablami a nie tylko zaciskaj.
Ja mam właśnie tak zrobione, połącznenia 3 niezależne w termokurczliwych koszulkach i już zapomniałem o problemach z reglerem.

Sprawdz koniecznie elektrolit w aku, mogło Ci wygotować wode.

powodzenia.
Vooytas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06.12.2009, 15:37   #14
Ropuch
 
Ropuch's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Jan 2005
Miasto: Piotrków Trybunalski
Posty: 1,104
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: 80800
Galeria: Zdjęcia
Ropuch jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 1 dzień 3 godz 21 min 40 s
Domyślnie

Jakby co wal mi na a chyba mam te wtyczki - ta od regla i afryki - odcialem je jak Voytasss i zlutowalem - Tobie zreszta radze tak samo !!!
Powodzenia Hej
Ropuch jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.12.2009, 15:41   #15
Gradient
 
Gradient's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Posty: 234
Motocykl: RD07a
Gradient jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 dzień 2 godz 17 min 20 s
Domyślnie

Spoko, dzięki za rady.Dzięki Ropuch za oferowaną wtyczkę, ale też w takim układzie polutuję przewody i mam nadzieję,że będę miał spokój z regulatorem. Generalnie przejechalem 10.000km i nic się nie działo.Podejrzewam też,że regler pracował odkąd wyjechał z fabryki, czyli prawie 40.000km(choć pewności nie mam). Ostatnio odpalałem bez włączonych świateł. Czy brak obciążenia prądowego i niska temperatura na dworze mogły spowodować taki stan rzeczy Jak już pisałem o styki dbałem i mam wrażenie,że wtyki spalily się nagle i szybko. Czy spalone wtyki regulatora powodują jego trwałe uszkodzenie, czy może być tak,że regulator będzie działał
Co do aku to mam bezobsługowy, więc chyba elektrolitu nie doleję. Co najwyżej mogę naładować.
Gradient jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.12.2009, 17:03   #16
Vooytas
status-TAK stan cywilny-TAK....
 
Vooytas's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,216
Motocykl: BRAK
Przebieg: Tak,
Vooytas jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 11 godz 47 min 46 s
Domyślnie

Z tymi światłami to nie chodzi o odpalanie tylko jazde.
Co do nagłego skopcenia kostki to moje podejrzenie jest takie że w takiej wtyczce z wieloma pinami nie można sprawdzić ciasnonty połączenia, cała wtyczka wchodzi ciasno ale to nie oznacza że konektorki w środku się dobrze zamkneły, dlatego lapiej mieć osobno podpięte. Chodzi tylko o to połączenie bo to jest wyjątkowo obciążone. Niestety brak kontaktu albo zły kontakt w tej wtyczce robi spore zamieszanie w reglerze, a uszkodzony regler może naniszczyć Ci wiele w motorku, uwierz mi. Włąśnie kończymy z kolegą zbierać elementy do jego AT w której uszkodzony regler (przez podanie bardzo dużego napięcia na instalacje) zniszczył:
- obrotomierz
- tripa (już naprawiony)
- pompke paliwa (już naprawiona)
- moduł (zdjecia w innym wątku) - rozwalone kondensatory
- oczywiście wygotowany akumulator
- wiekszość żarówek
________________
suma= nie będę straszył bardziej się opłaca pilnować wtyczek

Oczywiście większość usterek reglera objawia się mniej destrukcyjnie, poprostu po jakimś czasie brakuje prądu w aku.

Ostatnio edytowane przez Vooytas : 07.12.2009 o 17:04 Powód: ort.
Vooytas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.12.2009, 18:04   #17
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 45 min 39 s
Domyślnie

Pompę też? Co jej było?
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.12.2009, 18:47   #18
Vooytas
status-TAK stan cywilny-TAK....
 
Vooytas's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,216
Motocykl: BRAK
Przebieg: Tak,
Vooytas jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 11 godz 47 min 46 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Pompę też? Co jej było?
Jak podmieniliśmy regler, podpieliśmy nowy aku próbowaliśmy at odpalić, niestety pompa nie pompowała, robiła sie strasznie gorąca. Jak otworzyłem pokrywke okazało się że górnego styku wogóle niema, razem z kawałkiem tej blaszki na której się trzymał (do tej pory).
W 100% nie jestem pewny że to padło przez regler, ale normalnie tak sie styki nie zużywają. Ten jest jakby upalony.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg 07122009381.jpg (242.9 KB, 12 wyświetleń)
Typ pliku: jpg 07122009379.jpg (221.4 KB, 13 wyświetleń)
Vooytas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.12.2009, 20:26   #19
Vooytas
status-TAK stan cywilny-TAK....
 
Vooytas's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2006
Miasto: Mikołów
Posty: 1,216
Motocykl: BRAK
Przebieg: Tak,
Vooytas jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 1 dzień 11 godz 47 min 46 s
Domyślnie

Z tego co pisałeś to miałeś raczej niedobór prądu niż nadmiar
Więc raczej bez zniszczeń.
Może nawet regler będzie nadal sprawny.
Vooytas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07.12.2009, 21:07   #20
Gradient
 
Gradient's Avatar


Zarejestrowany: May 2008
Posty: 234
Motocykl: RD07a
Gradient jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 1 dzień 2 godz 17 min 20 s
Domyślnie

Wielkie dzięki Vooytas.Tak czy inaczej, starego reglera chyba i tak raczej nie podłączę. Przewody na długości 5-10cm od wtyczki są twarde jak kamień więc co najmniej 10cm musiałbym uciąć. Przy Africe też będę musiał ciąć może z 5cm. Obawiam się,że wtedy mogą być przy krótkie.Generalnie biedna ta moja królowa.
Gradient jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Brak prądu. Rd 07a Harnaś Układ elektryczny i zapłonowy 15 16.08.2016 08:49
brak pompy rambo Uklad paliwowy i wydechowy 31 31.05.2013 01:51
Brak kierunkowskazów zbys Układ elektryczny i zapłonowy 3 18.12.2012 22:18
Brak luzu ferolo Silnik, sprzęgło, skrzynia 17 10.07.2011 08:53
Brak o-ringu. Mecia Uklad paliwowy i wydechowy 21 15.03.2011 16:23


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.